Formulier herkent zoeklist ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

OBADE

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
93
Hallo,

In mijn applicatie zit in een formulier in de formulierkoptekst een zogenaamd zoekblok. In dit zoekblok heb ik een aantal scrolldown menu's met elk een andere query om binnen de hoofdtabel van het formulier te zoeken.
Gisteren heb ik hier scrolldown-menu nummer 7 aan toegevoegd, en ineens herkent het formulier de eerste scrolldown niet meer. Althans, als je op het driehoekje klikt niet. Wél als je in het tekstvak gaat staan en een letter intikt. En dan ineens werkt het driehoekje ook weer.

Ik heb het vermoeden dat dit met de tabvolgorde te maken heeft, maar dat weet ik niet zeker. Er is in ieder geval voor de rest niets in het formulier veranderd behalve de toegevoegde scrolldown.

Wie weet wat hier aan de hand is?
 
Geen idee; zoals je al vermoed, is dit geen logisch gedrag. En dan kunnen we dat uiteraard niet nabootsen. Post een voorbeeldje met het betreffende formulier en de onderliggende tabel met wat dummy data, dan kunnen we er wat zinnigs over zeggen.
 
hoi Oktafish,

je bedoelt een screenshot van het formulier/ontwerpmodus of de uitgeklede *.mdb ?
 
Aan een screenshot heb ik niet zoveel, het gaat dus om de database. Met zo min mogelijk spul er in :). (maar wel genoeg om het probleem te kunnen zien)
 
Hoi Oktafish,

Dat gaat 'em niet worden. er worden wel twintig tabellen en queries in dit formulier geopend. Niet allemaal tegelijk, maar toch genoeg om met minder tabellen en queries het formulier niet geopend te krijgen. En het kost me teveel tijd om al die tabellen uit te gaan kleden.

Maar om het probleem nog wat nader uiteen te zetten. Als ik met mijn muis over de diverse scrolldown keuzelijsten met invoervak ga, dan kleurt bij allen het driehoekje helemaal rechts blauw, behalve bij het keuzevak dat de problemen geeft. Pas als ik met mijn muis helemaal links in het invoervak klik, en daarna met de muis naar het driehoekje ga, kleurt deze wel blauw, en kan ik de scrolldown lijst met een klik tevoorschijn halen.

Het is allemaal dus niet zo heel ernstig, en best mee te werken, maar raar is het wel. Het enige verschil ten opzichte van de andere keuzelijsten is dat deze tabvolgorde 0 heeft. Maar ja, dit volgnummer had deze ook al toen er nog geen problemen waren. Wat ik dus heb gedaan is een extra keuzelijst toevoegen, en toen begon het probleem.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Zo niet, dan toch bedankt voor jouw betrokkenheid en inzet, en ga ik gewoon ermee verder zo hij nu is.

Groeten,
Peter Visser, Tollebeek.
 
er worden wel twintig tabellen en queries in dit formulier geopend. Niet allemaal tegelijk, maar toch genoeg om met minder tabellen en queries het formulier niet geopend te krijgen.
Je maakt me wel héél nieuwsgierig; ik kan mij niets voorstellen bij zo'n formulier. Zelf dit soort aantallen nog nooit nodig gehad :). Overigens, als die twintig wordt veroorzaakt door al die keuzelijsten, dan kun je die er natuurlijk gewoon uitgooien. Het gaat tenslotte om die ene keuzelijst. Ik kan het (nog steeds) niet reproduceren, tenzij ik een keuzelijst vergrendel, maar dan kun je er ook gelijk niks mee. Je kunt dit nog eens proberen:
Code:
Private Sub cboKeuzelijst_Enter()
    Me.cboKeuzelijst.Dropdown
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan