RAM geheugen bijplaatsen op ASUS laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hauer

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Berichten
102
Ik wil het intern geheugen van mijn ASUS laptop X7BJ uitbreiden van 4 naar 8 GB.
Er zit nu een 4.00GB Dual-channel DDR3 664MHz (9-9-9-24) in.
Graag jullie adviezen!
Bij voorbaat dank,
Hans
 
Ik zou in principe exact hetzelfde merk / type nemen als er in zit.
Dus effe open maken en kijken.

Normaal... zie je Asus support normaliter, iig bij Asus moederborden. een pdf/doc staan welke types zij als compatible zien.
Die zie ik helaas (nog..) niet voor de laptop staan.
Dus begin bij mijn tip als eerste, zou mooi zijn dat je die te pakken krijgt.
 
Klopt het type wel?
Kijk nog eens goed, niets te vinden op dat nummer.

En er zit nu dual-channel in en indien 2 geheugensloten zul je er een set voor dienen aan te schaffen van 8 of 16 GB voor ook dual-channel.
 
Hij bestaat wel, alleen is volgens mij de naam N73Jf en is X7BJ een 'bijnaam' voor het apparaat
https://www.asus.com/Laptops/N73Jf/specifications/
Via een omweg uitgevonden
ASUS 14G22101910V. Soort: Kabel, Merkcompatibiliteit: ASUS, Compatibiliteit: N73JF (X7BJ)
En inderdaad, als die nu in dual channel draait zitten er al twee reepjes in en zal je ze moeten vervangen voor een kit van 8Gb (2×4) (8 is de max.)

Memory
Memory
DDR3 1066 MHz SDRAM,2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 G SDRAM
 
Dank voor jullie adviezen! Ik ga een kit van 8 GB (2x4) aanschaffen. En dan het toetsenbord eruit zien te halen zodat ik bij de schroeven kan die uiteindelijk toegang zouden moeten geven tot de "reepjes"...
 
Hallo

De niet standaard toegang tot r.a.m. en h.d.d. bij deze laptop ...

https://www.youtube.com/watch?v=60wFqc7o2PY

Tevens is ook te zien , dat er wel degelijk 2 r.a.m. modules gemonteerd zijn (logisch) , i.p.v. het misleidende "Er zit nu een 4.00GB Dual-channel DDR3 664MHz (9-9-9-24) in."

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan