Subform in tabblad op form moet automatisch updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Berichten
217
Goedeavond,

Ik ben bezig met mijn eerste database en kom ergens niet uit.

De gebruiker zit bij de start in dit 'scherm' (startformulier) (niet over de opmaak vallen, het is nog niet af :) )
Forum1.jpg
Als de gebruiker op het rode knopje drukt opent een Form waar de gebruiker een Cursist kan kiezen. De gegevens die je dan krijgt hebben allemaal met deze cursist te maken.
Forum2.jpg
De gebruiker kan hier de gevolgde lessen van de cursist inzien en gegevens zoals het adres aanpassen.
Dat alles werkt zoals ik wil, behalve bij de tab 'Werkmatcher'. Een werkmatcher is een persoon die een record heeft in tblPersoonsgegevensExtern (mensen van buiten het bedrijf) en de Relatieomschrijving/functie "Werkmatcher".
Forum3.jpg
Als je de geselecteerde cursist (Piet Jansen) een andere werkmatcher wil geven, kan je dat hier doen. Dat werkt, als in: er is een nieuwe werkmatcher toegekend aan deze cursist. Maar het is wel zo fraai als de gegevens van die andere werkmatcher dan gelijk in je scherm staan, dat gebeurd helaas niet. Het adres e.d. van de 'oude' werkmatcher blijft in beeld totdat je alles ververst.
Hoe kan ik dat fixen?
Met vriendelijke groet, Visara
 

Bijlagen

  • Visara.zip
    490,3 KB · Weergaven: 15
Met een kleine actie op de keuzelijst.
Code:
Private Sub Werkmatcher_Click()
    Me.Recalc
    Me.Repaint
End Sub
Waarschijnlijk is Me.Repaint niet eens nodig, maar hij kan ook geen kwaad :)
Post de volgende keer geen db waarin de sluitknop de database (en dus ook het programma) afsluit. Ik word er meestal niet vrolijker van als ik access steeds opnieuw moet opstarten :).
 
geen db waarin de sluitknop de database (en dus ook het programma) afsluit
Ah, sorry. Niet bij stil gestaan.

Het werkt, mijn dank voor uw moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan