Pad voor opslaan moet zijn: daar waar huidige bestand zich bevindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Berichten
217
Goedeavond,

In een code in mijn Access bestand staat
Code:
Private Sub CommandExport_Click()
  DoCmd.OutputTo acOutputQuery, "querynaam", acFormatXLSX, "c:\Documenten\Voorbeeld.xlsx"
End Sub
Kan ik "c:\Documenten\Voorbeeld" vervangen voor een stuk code die doet:
"Plaats deze export in dezelfde map als waar dit Access-bestand is opgeslagen"?
Is makkelijker wanneer ik dit Access-bestand op een andere computer plaats.
Of kan ik het beter anders aanpakken?

Ik heb ook een Word-bestand dat gelinkt is met dit Access-bestand voor 'Word Merge' (Verzendlijsten in Word)
Waar moet ik op letten als ik beide bestanden op een andere computer zet?

Met vriendelijke groet,
Visara
 
Laatst bewerkt:
Code:
MsgBox CurrentProject.Path & "\"

Als je bestanden verplaatst of op een andere PC zet moet je de koppelingen in Word waarschijnlijk even aanpassen. Als je het Word document in dezelfde map zet als de database dan kan je CurrentProject.Path gebruiken in jouw word document en dan moet je waarschijnlijk jouw Word document eenmalig aanpassen en daarna nooit meer. Is natuurlijk wel afhankelijk van hoe je het nu hebt ingericht.
 
Code:
Als je het Word document in dezelfde map zet als de database dan kan je CurrentProject.Path gebruiken in jouw word document en dan moet je waarschijnlijk jouw Word document eenmalig aanpassen en daarna nooit meer. [/QUOTE]
Nee dus, dat gaat nooit werken. Je zult de koppelingen anders moeten bijwerken. Word gebruikt [I]harde[/I] verwijzingen naar de mappen, en geen variabelen. Sowieso is CurrentPath specifiek alleen voor Access, dus Word kent dat niet. Je kunt de koppeling uiteraard wél programmeren.
 
Dus de toegevoegde waarde van #3 is nagenoeg 0. Maar ja het is natuurlijk jouw sectie van het forum en moet je altijd het laatste woord hebben. Dus wacht eerst maar op een reactie van de TS.
 
Ik kan geen antwoord geven op de vraag 'hoe ik het heb ingericht', ik ben te nieuw in deze materie.
Hopelijk helpt deze beschrijving:
Vanuit Access2016 klikte ik op 'External Data' - 'Word Merge'.
Ik selecteerde een al bestaand Word-document. Dit Word-document had geen links met iets anders en ik bewaar het in dezelfde map als het Access-bestand.
Via een wizard selecteerde ik wat er in de Invoegvelden in Word gebruikt moest gaan worden. Vanuit Word heb ik via de wizard later nog eens veld toegevoegd of aangepast.
Het Access-bestand sla ik af en toe op onder een nieuwe naam, zodat ik terug kan vallen op een vorige versie als ik wat verprutst heb. Dat lijkt de Word-merge geen kwaad te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan