Gmail: krijg account niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Ik heb een webmailadres via jouwweb.nl en had deze zo ingeregeld in gmail dat ik de mails ook ontvang op mijn gmailadres en vanuit daar kan beantwoorden. Bij nader inzien vind ik dit niet handig en wil dit ongedaan maken. Dit lukt alleen nergens. Onder instellingen - 'accounts en import' van gmail staat het mailadres nergens. Ik heb het jouwweb gevraagd maar ze kunnen me niet helpen en verwijzen naar gmail.

Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom?
 
Het lijkt me onlogisch dat je GMail client die mails uit JouwWeb zou 'trekken' - geen idee hoe die verbinding dan wel zou moeten gaan.
Veel logischer is dat je in JouwWeb een 'doorsturing' of forwarding naar je Gmail account hebt ingelegd - ik zou daar toch nog maar eens in de instellingen gaan zoeken.
 
Zoiets ken ik ook, maar dat is niet wat TS beschrijft : hij heeft het over permanente doorsturing.
 
Dus ... worden de mails 'gestuurd' vanuit je andere account, dat is nu wel héél duidelijk !

Er staat een doorsturingsregel of forwarding op je JouwWeb account : nu moet je uitvinden hoe je die kan uitschakelen. Misschien de support opnieuw contacteren met die EXPLICIETE info.

2020-08-09 16_23_54-Window.jpg
 
Laatst bewerkt:
Antwoord support jouwweb: "Bedankt voor je bericht.

Een koppeling met Gmail kan zeker wel ongedaan worden gemaakt. Echter, wanneer je een koppeling maakt met Gmail voeg je dit toe door via Gmail een koppeling te maken naar onze mailservers. Je kan deze koppeling dus ook weer ongedaan maken via Gmail. Ik raad je aan om hierover contact op te nemen met Gmail, mocht dit je niet alleen lukken."

Dit is wel heel vervelend. Gmail heeft geen contactgegevens.
 
Zij hebben de richting van je doorsturing "vanuit JouwWeb naar Gmail' duidelijk niet gesnapt.
Zij denken dat je Gmail doorstuurt naar JouwWeb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan