• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remmelt789

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2019
Berichten
8
Beste lezer,

Ik heb een probleem met verticaal zoeken, ik werk er al langer mee. Maar sinds kort kom ik fouten tegen.
In blad 1 wil ik graag het saldo weten in blad 2
Het zal in de celeigenschappen zitten maar heb alles al geprobeerd


Wie kan mij helpen? Ik hoor graag wat ik moet aanpassen

GR RH
 

Bijlagen

  • verticaal zoeken.xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 32
Hallo,

De factuurnummers in kolom A van Blad 1 zijn geen getallen, maar tekst. Als je die tekst converteert naar getallen werkt het wel.

En factuurnummers die wel in blad 1 voorkomen, maar niet in blad 2 geven uiteraard ook geen resultaat
 
Laatst bewerkt:
Problemen met verticaal zoeken

Beste Jan,

Hartelijk dank voor de snelle reactie, ook dit had ik al uitgeprobeerd.
Nog steeds dezelfde foutmelding.

Zou je er nog een keer naar willen kijken?

GR RH
 

Bijlagen

  • verticaal zoeken.xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 28
Hallo,
 

Bijlagen

  • verticaal zoeken-1.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 28
De formule is niet correct. De zoekwaarde is 1 cel en geen hele kolom. Het doorzoeken van hele kolommen kan de formule traag maken. Beter is het om het bereik aan te passen.

Om tekst en getallen door elkaar heen te zoeken:
PHP:
=IFERROR(VLOOKUP(A2;'Blad 2'!$A$1:$E$23;5;0);IFERROR(VLOOKUP(--A2;'Blad 2'!$A$1:$E$23;5;0);IFERROR(VLOOKUP(A2&"";'Blad 2'!$A$1:$E$23;5;0);"")))
 
Probleem verticaal zoeken,

Beste,

Heb de formule precies overgenomen. Bij mij worden de waarden niet zichtbaar.
Heb nu als proef de waarde uit een cel gekopieerd naar het 2e blad.
Dan laat ie het wel zien, de andere geel gearceerde waarden zouden moeten verschijnen, echter ze cel laat het niet zien.

Verticaal zoeken gebruik ik veel ik snap dan ook niet wat er nu aan de hand kan zijn. Als.Fout hoefde ik er ook nooit voor te zetten.

Alvast bedankt.

GR RH
 

Bijlagen

  • verticaal zoeken.xlsx
    14,2 KB · Weergaven: 25
Je hebt ook niet de goede formule overgenomen en de reactie in #2 niet gelezen. Zet het uitlijnen uit dan zie je gelijk of iets tekst of een getal is. is ook eenvoudig met een formule te testen.
 

Bijlagen

  • verticaal zoeken.xlsx
    15 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan