Verschillende reacties op Buffalo Linkstation NAS en QNAP NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik heb twee verschillende Nassen, een Buffalo Linkstation en een QNAP. Op beide NASsen kan ik vanaf mijn computer de directories to op het laagste niveau bekijken. Vanaf mijn Android telefoon gebruik ik AndSMB daarmee kon ik dat ook. Maar op dit moment lukt dat alleen nog op de QNAP. Op de Buffalo gaat dat niet verder als de eerste laag, als ik verder wil krijg ik een fout melding. Het is duidelijk dat hier een machtigings probleem speelt maar zodra ik dat wil oplossen krijg ik een foutmelding dat de toegang daartoe geweigerd wordt. Ik werk vanaf op de computer vanaf een administrator account. Waarschijnlijk moet ik nog ergen zeggen dat ik ook van die administrator rechten gebruik wil maken maar ik kan niet vinde waar. Kan iemand me vertellen hoe ik perdefinitie van de administrator rechten gebruik maak op de laatdte update van windows 10.
 
Je zult de Buffalo NAS moeten zoeken naar de plek om de rechten voor die map te kunnen instellen.
 
Waar gaat het bij jou mis in de Buffalo Linkstation handleiding?
1e vraag: Is dit de juiste handleiding?
Zoja: https://www.gebruikershandleiding.com/Buffalo-LinkStation-220/preview-handleiding-840993.html#pf40
Dan kunnen we makkelijker mee kijken.

Geef eens aan WAT en HOE je alles ingesteld hebt, noem even die paginanummer erbij, das voor ons weer makkelijker.

Zo neen... zet svp een weblink van jouw handleiding hier neer, soms zijn er meer types, dus het type NAS die jij hebt.
De rest v/h de vragen blijven gelijk, maar dan kijken we tenminste in de zelfde handleiding .... ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat is er veranderd waardoor het nu ineens niet meer werkt? Daar zit waarschijnlijk ook de oplossing.
 
Wat is er veranderd waardoor het nu ineens niet meer werkt? Daar zit waarschijnlijk ook de oplossing.

Denk dat de laatste update de oorzaak is. Heb ik ook bij 'grote' updates en moet dan van een schijf of map de machtigingen aanpassen. Feit is dat ik wel een corrupt useraccount heb dat Windows niet kan repareren.

Make a user account on Windows 10 a full admin
Zelf even studie van maken!
 
@Senso. Ik rommel pas een jaar of 35 met computers en heb werkelijk nog nooit gezien dat rechten opeens zijn veranderd na een update. Wat wel kan is dat er wijzigingen plaats vinden aan protocollen (bijv. ondersteuning voor SMB v1). Maar dit soort zaken zijn niet het probleem, want je komt blijkbaar nog op de share.
 
Ik vermoed dat de updates van de NAS dit dan veroorzaken en niet die van Windows.
En als dat überhaupt zo zijn zijn een nieuwe Windows user is zo gemaakt....

Ik zou de NAS nakijken en daar een nieuwe user aanmaken en de recht nog eens nalopen. Maar mss zit het dieper en moet de NAS opnieuw geïnstalleerd of geconfigureerd worden.
Volg iig de handleiding.

Edit: ik sluit me dus bij RogerS aan.

Een groot probleem is bij problemen vaak de communicatie: Wat heeft een (vooral onervaren) gebruiker nu echt gedaan... of heeft ie gedacht dat te doen maar in feite is dat nooit of anders gebeurd?
 
Laatst bewerkt:
@Senso. Ik rommel pas een jaar of 35 met computers en heb werkelijk nog nooit gezien dat rechten opeens zijn veranderd na een update.

Dat van de rechten/machtigingen wat ik meemaak is 100% waar, maar mijn opmerking moet je los zien van het NAS-gebeuren. Ik heb gewoon een desktop-pc. Bij de update van W7 naar W10 heeft Windows een extra map aangemaakt. Er staat nu \Gebruikers\Jan en \Gebruikers\Jan.000

En nog steeds bij een grote update de laatste 2004 moest ik de machtigingen van bepaalde mappen weer aanpassen. Kenmerkend is dat alle snelkoppelingen op mijn bureaublad niet meer werken en dat zijn er veel want ik heb twee beeldschermen. Maar goed, ik kan het zelf oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ben ik er achter dat er maar 1 essentieel verschil in de beveiliging van de files zit en dat is dat de knop "overname" staat op "Overname Inschakelen" voor Principal "iedereen" bij de buffalo en op "Overname Uitschakelen" bij de QNAP die wel werkt. Bij de Buffalo staat bij iedereen "Alleen deze Map" voor wat bij de QNAP "Deze map, onderliggende mappen en bastanden" is. Als ik dit aanpas krijg ik bij toepassen "Objecten in de container kunnen niet geïnventariseerd worden. Toegang is geweigerd".
Volgens mij moet ik om dit op te lossen hier een administrator machtiging voor hebben maar ik weet niet hoe ik die kan aanzetten, ik ben namelijk al administrator
 
PS dit zou gebeurt kunnen zijn bij de installatie van mij nieuwe windows 10 computer eerder dit jaar??
 
Je moet administrator van de NAS zijn om de belangrijke instellingen op de NAS aan te passen...
Als ik die NAS aan mijn Linux systeem hang en ik heb het adminstrator wachtwoord... .dan kan ik alles aanpassen....

Wist je dat de kans groot is dat jouw Buffelo NAS zelf op Linux draait...
https://en.wikipedia.org/wiki/Buffalo_network-attached_storage_series

Mijn advies is in in #2 al gegeven. Daar heb ik nog niets over teruggelezen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan