storage pool inrichten in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconry

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Berichten
118
Ik heb op het net al diverse artikelen gelezen over het inrichten van een zgn. storage pool.
Mijn belangstelling gaat uit naar het zgn. two-way-mirror instelling.
Ik wil hiervoor bij voorbeeld 2 drives van 1 Tb gebruiken. In theorie krijg ik dan een pool van ca. 1 TB.
Wat me nu niet duidelijk is: moet ik nu de maximale opslagruimte invullen en wat gebeurt er als ik bv. 500 Gb als maximale opslagruimte invul. In het laatste geval kan ik de resterende 500 Gb niet gebruiken, of zie ik dat verkeerd.
En waarom zou ik minder dan het maximum invullen?!
Gaarne opheldering.
 
Mijn vraag betreffende "500GB" is niet zo verwonderlijk: in het voorbeeld van "jouw" link is nl. 761 GB beschikbaar en tóch wordt als maximum 500 GB ingevuld....
 
http://techgenix.com/windows-10-storage-spaces/
Mss biedt dit aanknopingspunten.

Let op...het is geen vervanging voor backup.
Some last-minute pointers...
Here are some pointers for creating, using, and managing storage spaces.

Storage spaces cannot give protection to your main system disk, so you will still have to use backup tools for that data.
En daarmee lijkt het voordeel om een NAS-raid achtig concept nu als softwarematig uit te voeren... hmmm .... ben niet onder de indruk.
Je komt niet om een backup heen en lokale SSD's zijn tegenwoordig zo snel.. zie daar geen voordeel.
Mss mis ik iets?
 
Storage pools voegen weinig toe. Enige nuttige voor huis tuin en keuken toepassingen is dat je van feitelijk te kleine stukjes opslag nog iets zinnigs kunt maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan