Hoe kom ik achter wat voor troep ik op mijn telefoon heb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik heb een Samsung Galaxy S4, niet de nieuwste meer, maar het lijkt er op dat er troep op mijn mobiele telefoon staat, hoe kan ik dat natreken een verwijderen?

Is er een online security scanner die ik door mijn telefoon kan laten gaan om de nodige troep te verwijderen zonder te installeren?

Ik krijg regelmatig Google reclame in beeld die er niet thuis hoort, zeer irritant.

Alvast dank voor de moeite.
 
Er is toch ook een online scanner waarmee je zonder te installeren online computers kan scannen, is er niet ook zoiets voor mobiele telefoons?
 
Nee, de bestands-structuur en file-system van een telefoon is totaal anders dan die van een computer.
 
Oké, maar wat kan ik dan ondernemen, het geheugen staat al behoorlijk vol.
 
Sommige bestanden kunnen nog naar een externe geheugenkaart verplaatst worden zoals kaarten van routeplanners en muziek of video. Het systeem wil niet dat toepassingen daar heen gaan. Media zou je meer van de telefoon af kunnen halen wanneer ook de externe kaart vol dreigt te raken.

Er zijn te veel apps geïnstalleerd. Bij Instellingen en Apps zie je, als je even wacht, de grootte van iedere app en dan kan je er voor kiezen om apps alleen te installeren als je deze nodig bent. Rechts boven kan je sorteren op grootte. Denk er aan dat er veel apps meegeleverd zijn met de door de fabrikant van de telefoon geplaatste Android versie en de mogelijkheid van verwijderen is er dan niet. Zelf denk ik dat juist deze apps zo groot zijn om de gebruiker te inspireren een nieuw model met meer geheugen aan te schaffen.

Je zou de Ccleaner app kunnen draaien om allerlei cache's weer leeg te maken maar dat levert weinig op en deze worden weer vol gemaakt wanneer de apps actief zijn. Cache's, zelfs al zouden die die vol staan met reclame, dienen er wel voor dat apps sneller werken.

Reclames hebben wel eens een hoekje waarmee je naar het berichtenvenster kan gaan en daar de bron kan zien. Anders zal je moeten zoeken naar apps die de zelfde reclame geven wanneer je ze gebruikt of je leest opnieuw de beoordelingen van de apps die je hebt in de Play Store. Daarin wordt meestal aangegeven of een app overlastgevende reclames heeft.

Een scan op malware kan de telefoon zelf doen: in het menu bij Apparaatbeveiliging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan