• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

checkbox en textbox combineren in userform textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornesto

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
201
De file zit er een lijst waarbij de code werkt

De bedoeling is dat ik dit invul en dan aan de hand van knoppen kan kiezen wat ik kan doen
- invullen van data op werkblad (knop add)
- mail sturen naar personen zodat zij ook op de hoogte zijn (dit moet ik nog programmeren maar heb daar al een code voor gevonden)

Probleem
Echter zou ik graag nog de checkbox van in Frame 1 (Returned asset "With tag number" willen combineren zodat onderaan beiden meteen verschijnen (witte textbox onder Returned asset "Without Tag Number")
Nu komt echter alleen maar de waarden van de checkboxen in deze textbox te staan.
Dus checkbox1 en Textbox1 zouden onderaan in het witte gedeelte moeten komen als ik de checkbox aanvink

Dit zou dan dienen als ik de knop voor email maak dat hij de waarde van deze textbox (textbox2) in de mail kan zetten.

Is dit mogelijk?
 

Bijlagen

  • Leavers Assets Return Form test.xlsm
    44,7 KB · Weergaven: 37
Een optie

Code:
Sub adapt_textbox()
  c00 = ""
  c01 = ""
  For Each Ct In Frame1.Controls
    If TypeName(Ct) = "CheckBox" Then
      If Ct Then c00 = c00 & vbLf & " - " & Ct.Caption & ": " & Me("TextBox" & Right(Ct.Name, 1))
    End If
  Next Ct
  If Len(c00) > 1 Then c00 = Frame1.Caption & c00
  
  For Each Ct In Frame2.Controls
    If TypeName(Ct) = "CheckBox" Then
      If Ct Then c01 = c01 & vbLf & " - " & Ct.Caption
    End If
  Next Ct
  If Len(c01) > 1 Then c01 = Frame2.Caption & c01
  
  TextBox2 = IIf(Len(c00) > 1, c00 & vbLf & vbLf, "") & IIf(Len(c01) > 1, c01, "")
End Sub
 
De code van VenA doet precies wat je vraagt.:thumb:
Zelf zou ik het anders doen.
Als de textboxen nog geen waarde hebben loop je nml. tegen een probleem aan .

Waarom die checkboxen 5 t/m 8 ? ( heb ik gewoon labels van gemaakt)
Vul de textboxen maar eens in.
 

Bijlagen

  • retour form-1.xlsm
    45,3 KB · Weergaven: 33
Inderdaad, de code van VenA was wat ik zocht

Voor Ad inderdaad u methode is praktischer

De reden achter die tekstboxen was dat als iemand dat terugbracht ik dit kon aanvinken.
Echter was dit eigelijk overbodig gewoon invullen van textboxen was genoeg met labels.

Allebei hartelijk dank
 
Normaal gesproken leg je eerst vast wat je aan iemand hebt uitgegeven. De gegevens laadt je vervolgens in het het formulier. Als iemand 2 van de 4 items komt inleveren dan werkt een checkbox makkelijker dan een tekstveld leegmaken. En zo verschillen de smaken:)
 
Ja zoals jij het zegt is het inderdaad zo echter is dit met corona een tijdelijk extraatje dat we normaal gezien niet moeten doen. Dus om toch maar iets van bewijs te hebben heb ik dit maar aangemaakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan