symbool verwijderen uit tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Waneer ik een stukje tekst vertaal met google translate komt er altijd een symbool bij in word wat ik er maar niet uit krijg.
 

Bijlagen

  • Klembord01.jpg
    Klembord01.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 55
Ik zie geen symbool, wél een tekstvak. Als je de volledige pagina kopieert/plakt, krijg je ook de objecten mee. Die zul je dan met de hand moeten verwijderen, tenzij je geen enkel plaatje wilt behouden, dan kun je die met een macro wel verwijderen. Alternatief: plak alleen de platte tekst, dan heb je ook geen objecten. Moet je alle tekstkenmerken dan óók weer zelf instellen. Ben je vermoedelijk niet zoveel tijd kwijt :)
 
Ik kopieer de nederlandse tekst, zie geen plaatjes, naar Google Translate en de vertaling staan ook geen p[laatjes in maar dan staan die tekstvakjes er in. Of ik de cursor links of rechts er naast zet ik kan de tekstvak niet verwijderen. De cursor springt steeds in het tet tekstvak.
 
Ik zou zeggen: post het document eens. Overigens had ik het over een tekstvak, niet over een plaatje. Google translate maakt overigens per definitie gebruik van tekstvakken, want waar voer je anders je te vertalen tekst in? En dát krijg je dus mee. Je kunt dat doorgaans ook prima selecteren en verwijderen, is mijn ervaring.
 
Google translate is verdeeld in twee vakken. Links plak je de tekst en in de rechterhelft komt dan de vertaling. De vertaalde tekst markeerde (selecteerde) ik en dan control-C an als ik die tekst dan plakte in een word document kwam dat symbool er in. Nu heb ik ontdekt dat je de tekst niet moet selecteren en kopiëren maar onderaan staat een link met opslaan. Als je daarop klikt en dan plak in een word document gaat het wel goed.
 
Ik heb daar eerlijk gezegd nooit problemen mee gehad; ik kopieer regelmatig de vertaalde tekst uit één van de twee tekstvakken (andersom is natuurlijk voor de input die je plakt) en dat gaat altijd goed. Wellicht is het een kwestie van anders kopieren/plakken :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan