ubuntu 18 naar 20

Status
Niet open voor verdere reacties.

leovoor

Verenigingslid
Lid geworden
23 mrt 2009
Berichten
7
Beste Lezer, ik probeer ubuntu 18 naar 20 te updaten maar ik krijg telkens na een poosje dat mijn internet verbinding niet goed zou zijn. Dat klopt niet want ik ben dan gewoon op internet. Ik gebruik wel een vpn maar als ik die even uitschakel krijg ik toch weer dezelfde melding. Ik weet niet wat ik moet doen nu. Gewone updates van 18 werken wel! ik heb nu 18.04.5 lts
 
Wat is de exacte melding?
 
Servicebron-informatie downloaden is mislukt
controleer uw internet verbinding
 
Beste is een compleet schone installatie van Ubuntu 18 naar 20. Dus bestanden veilig stellen en Ubuntu 20 er schoon over heen installeren. Zo heb ik het altijd gedaan met Xubuntu versies.
 
Helemaal mee eens, maar in op de Linux forums lees ik vaak dat er erg veel mensen zijn die dat niet willen... (om hun eigen redenen).
Zelf zet ik altijd een schoon systeem op, die moet weer als LTS een aantal jaren mee, dan wil ik ook exact weten waar en wat er aan configuratiebestanden nu veranderd/verplaatst/verdwenen is...
De erfenis van de vorige kun je dan missen als kiespijn.
 
Beste is een compleet schone installatie van Ubuntu 18 naar 20. Dus bestanden veilig stellen en Ubuntu 20 er schoon over heen installeren. Zo heb ik het altijd gedaan met Xubuntu versies.

Inderdaad, van 18 naar 20 updaten gaat heel vaak mis.
Je wilt niet de foutjes die erin geslopen zijn in je 18 versie, meenemen naar 20.
Ik raad daarom altijd een verse install aan.

BTW: waarom had je geen 19.10?

Verse install, dus de ISO downloaden en USB opstartbare stick maken (of DVD).
https://ubuntu.com/download/desktop
 
Laatst bewerkt:
Dank allemaal, na adviezen blijft idd 18 naar 20 fout gaan. Dus toch maar apart 20 installeren over 18.
 
Dank allemaal, na adviezen blijft idd 18 naar 20 fout gaan. Dus toch maar apart 20 installeren over 18.

Tip 1: maak eerst backups van je belangrijke zaken
Tip 2: laat Ubuntu de schijf eerst formatteren, zodat alles weg is van de vorige versie
Tip 3: je kan ook zelf de schijf formatteren, nieuwe partities maken (en dan kan je een aparte home maken bijv. en vergeet je swap niet) en daarna Ubuntu installeren, let dan wel op de partitie waar deze op moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan