Is mijn licentiesleutel van Windows 8.1 nog geldig na een upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello ,

Weet iemand van jullie of mijn licentiesleutel van Windows 8.1 nog geldig in na de upgrade naar Windows Home 10?
Kan ik mijn licentiesleutel van Windows 8.1 nog gebruiken en Windows 8.1 opnieuw installeren na het upgraden naar Windows 10, en het verkrijgen van een nieuwe licentiesleutel voor Windows 10?
Ik ben wel benieuwd wat Microsoft zal doen wanneer de ondersteuning met updates voor Windows 8.1 eindigt in 2023.Welke tactiek schuilt er achter de toelating om nog steeds Windows 10 gratis te kunnen downloaden? Er is ook geen sprake meer van een Windows 11.Ik denk dat ze het gratis downloaden van Windows 10 gebruiken om zoveel mogelijk Windows gebruikers te behouden. Zodat die in 2023 voor de updates zullen moeten betalen vanaf het stoppen met de ondersteuning voor Windows 8.1? Of er onderscheid zal gemaakt worden door Microsoft om degenen die Windows 10 gratis hebben verkregen na een upgrade van Windows 7 of Windows 8.1 weet ik niet. Maar ik vrees er wel voor. Degenen die een betaalde versie hebben van Windows 10 zullen niet moeten betalen, maar al degenen die Windows 10 hebben verkregen na een gratis upgrade zullen in de beurs moeten tasten vanaf 2023. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. De toekomst zal het uitwijzen.
grtz,
slavik ;)
 
Die licentie van win8 zou gewoon nog moeten erken, tenzij het een licentie was die aan een specifieke pc gebonden was.
Gratis upgrade daarna van win8 naar win10 zou ook nog moeten werken.
De reden dat MS nog steeds gratis upgrades naar win10 heeft is m.i. omdat win10 het nieuwe verdienmodel is (inkomsten vanuit de ms-shop, clouddiensten e.d.).
Of er na 2023 betaald zou moeten worden voor de updates weet ik niet. Waar heeft u dat gelezen?
Beveiligingsupdates zullen altijd gratis blijven.
 
Is mijn licentiesleutel van Windows 8.1 nog geldig na een upgrade naar Windows 10?

Bedankt voor uw antwoord.
De reden dat MS nog steeds gratis upgrades naar win10 heeft is m.i. omdat win10 het nieuwe verdienmodel is (inkomsten vanuit de ms-shop, clouddiensten e.d.).
Of er na 2023 betaald zou moeten worden voor de updates weet ik niet. Waar heeft u dat gelezen?
Ik veronderstel dat maar. Of Microsoft alleen tevreden zal zijn met de inkomsten uit de ms-shop en clouddiensten,daar heb ik toch mijn twijfel over.
Maar oké. Natuurlijk door de mogelijkheid om als bezitter van een Windows 7 of Windows 8.1 licentiesleutel, men nu nog altijd Windows 10 gratis kan downloaden, zullen veel Windows bezitters de overstap niet doen naar Apple en Linux.
Grtz,
slavik :thumb:
 
Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. De toekomst zal het uitwijzen. Daar heb ik toch mijn twijfel over.

Voor 25,- euro zal ik de toekomst kijken.;)

Als je een systeemkopie van W8.1 hebt kun je die altijd herstellen.

Aan alles komt een einde en uiteindelijk moet je toch naar W10.
 
Is mijn licentiesleutel van Windows 8.1 nog geldig na een upgrade naar Windows 10

Thank you very much. Ik heb ondertussen 4 laptops met Windows 8.1 met de upgrade naar Windows 10 overgeschakeld. Dit is goed meegevallen. Ik heb op voorhand de inhoud van Afbeeldingen en Documenten even over gebracht naar mijn externe schijf en na de installatie terug geplaatst. De"Snelle toegang" vind ik een miskleun van Microsoft, en ook het verwijderen van de optie "Voorbeeld" in de contextmenu van de rechtermuisknop is niet fameus te noemen. Ook het dubbel vertonen van externe schijven die zijn aangesloten zoals usb sticks is verwarrend geworden. Maar ja zoals je zegt je moet mee met de tijd en de veranderingen die er plaats vinden bij Microsoft. En als Microsoft de keuze van 2 grote halfjaarlijkse updates blijft volhouden, zal het geheugenbereik van 8 gb ook te klein worden om Windows 10 goed te draaien.
Opvallend was toen ik mijn laptop wilde upgraden naar Windows 10,dat de installatie halverwege stopte en de reden was dat mijn driver van de Realtek bluetooth 4.0 adapter te oud was geworden voor Windows Home 10. Microsoft was daarop voorzien en op zijn support pagina kon je twee nieuwe drivers downloaden, die zouden verhelpen aan deze storing. Maar deze hulp van Microsoft bracht geen soelaas bij mij en ik krapte in mijn haar. Ik kwam toevallig op het internet een bericht tegen dat ook over deze onderbreking van de installatie van Windows 10 ging, en de persoon die dit schreef stelde voor om een systeem bestandje van de Realtek Bluetooth 4.0 adapter uit de map system 32 te verwijderen. Hij schreef dat Windows 10 daar over struikelde tijdens de installatie en wanneer dit systeem bestandje van 512 kb RtkBtfilter.sys uit 2013 was verwijderd uit de map system32, de installatie van Windows 10 zonder problemen werd afgewerkt. En ja dit klopte helemaal en toen ik dit bestandje had verwijderd startte de installatie van Windows 10 gewoon weer op tot het einde. Zo zie je maar dar Microsoft ook kan falen. En toen ik in Apparaatbeheer bij de Realtek Bluetooth 4.0 adapter ging neuzen, zag ik dat het stuurprogramma volledig was aangepast aan Windows 10. En op het einde van de installatie kwam er ook een melding van de vernieuwing van deze driver.
Grtz,
slavik :thumb:
 
Is mijn licentiesleutel van Windows 8.1 nog geldig na een upgrade naar Windows 10?

Oké. De topic mag worden gesloten.
Iedereen bedankt om te helpen meedenken over mijn vragen.
Grtz,
slavik :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan