Hoe linken naar een specifieke plek op een pagina van website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanjohan

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Berichten
57
Dag mensen, na voor de zoveelste keer vergeefs heel Google doorgezocht te hebben, kom ik ten einde raad maar hier. Ik wil graag vanaf mijn site linken naar een specifieke plek op een andere website, bijvoorbeeld naar een bepaalde FAQ-vraag. Neen, dus niet naar een bepaalde pagina en niet een afbeelding inlinen, maar rechtstreeks springen binnen een pagina van andermans website. Ik kan dus geen anchor maken. Ben bang dat het met HTML niet gaat lukken. Google doet het wel op Android met zijn zoekmachine. Zou een combinatie van hyperlinken en zoeken een oplossing zijn?

Thumbs up voor wie het weet!
Thanks,
Johan
 
Ik wil graag vanaf mijn site linken naar een specifieke plek op een andere website
Dit kan alléén als die andere website bij die specifieke plek een element heeft staan met een ID. Voorbeeld:
Code:
Op jouw website staat dit linkje met aan het eind #Geschiedenis
<a href="https://nl.wikipedia.org/wiki/HyperText_Markup_Language[B]#Geschiedenis[/B]">Lees de geschiedenis</a>

Bij Wikipedia staat een ID bij die specifieke tekst, in dit geval id="Geschiedenis"
<span [B]id="Geschiedenis"[/B]>Geschiedenis</span>

bijvoorbeeld naar een bepaalde FAQ-vraag
Dit is (denk ik) niet mogelijk omdat FAQ vragen alleen bij een "click" gebeurtenis openklappen en die kan je vanaf jouw website niet geven. Als alle FAQ vragen niet dichtgeklapt zijn dan is het weer het verhaal van de ID.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan