Lenovo laptop komt niet uit slaapstand ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb een Lenovo Ideapad 520S die wel in slaapstand gaat maar er niet uit komt.
De lampjes branden dan wel maar het scherm blijft zwart.
Ik ben hier al een tijd achter aan het zoeken maar krijg dit niet opgelost.
Drivers geupdate, windows volledig up to date.
Is dit nog op te lossen ?
 
Misschien dingetje in de BIOS. Hardware die de pc in slaapstand (mogen) zetten even aanpassen. Let wel op. Anders even iemand laten helpen die hierin enigszins bedreven is. Dit verschilt per merk en type, maar wijst meestal zichzelf...
 
Bios is niets te vinden hierover.
Hardware instellingen zien er ook ok uit.
 
Schijnt vaker oor te komen.
Is dit iets?
https://forums.tomsguide.com/threads/lenovo-laptop-turns-on-but-only-shows-black-screen.444853/
of
en een ander as ik op voor een linux systeem, maar werkt mogelijk ook bij Windows
"Suspend when laptop cover is closed"
of
Eerst uitloggen voordat ik het deksel sluit....
Bron: https://askubuntu.com/questions/120...tempting-to-resume-after-my-laptop-hibernates

Soms werkt een van deze tips:
https://www.troublefixers.org/windows/fix-windows-10-wont-wake-up-from-sleep-or-turn-on-issue/166/
 
Of je gebruikt de slaapstand niet, 9 van de 10 keer geeft die alleen problemen...
 
Dat is het beste, maar soms zet het deksel bij sluiten de laptop in slaapstand.
De werking van het deksel is meestal uit te schakelen. Zou ik sowieso doen. Houd e.e.a. liever zelf in de hand...
 
Zelf gebruik ik alleen de hybernate functie en die geeft geen problemen. De deksel optie schakel ik ook uit...
Maar in 1e instantie wil graag bij de vraag van Karine blijven.
 
In de BIOS staat denk ik wel Poweroptions of iets dergelijks en dan methode S1, S2, S3 enzovoort. Dit kan conflicten geven dus zoek nog een keer en schakel dat eens allemaal uit.

Bij Energiebeheer moeten de opties naar wens ingesteld staan zoals Het gedrag van de aan/uit knop, daar staat vanaf Windows 10 ook Snel opstarten onder geavanceerde instellingen. Snel opstarten (Fast boot) is de nieuwe slaapstand waarbij er gegevens naar schijf worden geschreven om sneller weer op te starten. Misschien dat je daar voldoende aan hebt of dat je dat in Windows 10 liever wilt uitschakelen. Doe desalniettemin de laptop ook af en toe helemaal uit want Windows zou in Fast boot (wat vanzelf ingeschakeld kan zijn) met Update problemen kunnen hebben. Dat zou dus ook jou zorg nu moeten zijn: om te kijken naar Geschiedenis van Update want misschien probeert Windows een update te installeren.

De laptop moet de laatste chipset drivers hebben, van de site van de fabrikant. Als die er niet zijn voor jou besturingssysteem dan werken bepaalde functies niet. Zelf heb ik dan dat de laptop niet uit wil gaan.
 
Bios van Lenovo is heel triest en niets van power opties.
De laptop wordt regelmatig helemaal uitgezet en doet ook regelmatig zijn updates.
Fast boot staat ingeschakeld maar heb ik ook al eens uitgezet.

Kan nog eens kijken voor de chipset drivers maar die zijn volgende de Lenovo app ook allemaal up to date.
 
Zie #4 en #7....
Eerst uitloggen...
of
Hybernate als alternatief gebruiken?
 
Schijfcontrole doen, fouten in het bestandssysteem repareren en sporen of sectoren niet.

Staat extern beeldscherm gebruiken misschien aan? Is de grafische adapter werkende, kan je dat zien bij Apparaatbeheer en scrollen de pagina's vloeiend en schuiven vensters makkelijk?

Houd eens tijdens het inschakelen tegelijk F8 en beide Shift toetsen ingedrukt. Of gebruik kort na het aan zetten alleen de toets die het bootmenu oproept en kies dan de harde schijf als die opties verschijnen.

Laatste van mij: Na het indrukken van de Aan knop, meteen de deksel sluiten en weer openen. :shocked:
 
Allen bedankt voor het mee zoeken maar het lijkt hopeloos.
Ik zal wel gebruik blijven maken van hibernate. De slaapstand functie is wel handig wanneer je de laptop even weglegt, open doet, en direct aanstaat.
Enige oplossing zal zijn windows helemaal laten herstellen maar dat heb ik er ook niet voor over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan