Devolo MAGIC 2 vertraagt internet van smart tv?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kam313on

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Berichten
15
Goedemorgen,

Sinds een paar dagen heb ik de Devolo MAgic 2 Wifi Next Multiroom Kit geinstalleerd. De intentie was om de 'basis-adapter' rechtstreeks aan te sluiten op de router van mijn internetleverancier, maar van de 4 poorten die er op zitten blijkt er maar 1 te werken. Op de ene werkende poort heb ik reeds een switch (Netgear GS108 8-poorts Gigabit) aangesloten, dus heb ik de 'basis-adapter' op de switch aangesloten.

Nu kom ik er vandaag achter dat het internet van mn smart tv (Samsung) eg traag is. Als ik de Youtube app opstart is de tv constant aan het bufferen en worden video's schokkerig afgespeeld. De smart tv is middels een netwerkkabel aangesloten op de switch. Daarnaast heb ik ook onze babyfoon op dezelfde switch aangesloten, maar hierin merk ik geen verschil in snelheid.

Iemand enig idee wat hier mis is?
 
Als je zeker bent dat er van de poorten op je router maar één werkt, meteen ander exemplaar vragen !
 
Inmiddels internetprovider gebeld met de vraag waarom er maar 1 poort werkt van de modem (met 'router' in mn vorig bericht bedoel ik dus de modem, excuses voor de verwarring). Ze zetten maar 1 poort open om te voorkomen dat er 2x 500MBs internet wordt afgenomen. Wanneer ik een extra poort open wil hebben, dan moet ik een extra abonnement afsluiten...vreemd verhaal, maar goed...ze boden me wel een Fritzbox 7530 aan om in bruikleen te gebruiken, maar ik kreeg het idee dat ze niet begrepen dat ik er al een switch tussen heb zitten om meerdere netwerkaansluitingen te creëren. Kortom, aan die Fritzbox er tussen heb ik niks, alleen de provider want die kan de Fritzbox weer monitoren..

Ik moet het dus met 1 poort doen vanaf de modem en dan naar mijn 8-poort Netgear switch.

Heeft iemand ervaring met Powerline adapters aansluiten op een switch en niet rechtstreeks op de modem en een idee waarom het internet van mn smart tv ineens traag is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben niet zo zeker omdat bij onze BE providers het steeds om een gecombineerd toestel modem/router gaat, maar een switch aansluiten rechtstreeks op een modem lijkt me nooit te kunnen werken... waar zit dan de router-technology om te zorgen dat signalen over je lokaal netwerk heen gestuurd worden ? Na modem moet zeker een router en dan pas een switch om de poorten van de router ev. uit te breiden.

Volgens mij zitten hier verkeerde aannames in je verhaal.
 
Geen touw aan vast te knopen, wat is het merk en type van het modem? lijkt mij gewoon een modem/router overigens en er zouden ook de 4 poorten moeten werken, en een switch aan een modem werkt niet zoals mijn bovenbuurman ook al melde.
 
Excuses voor de onduidelijkheid. Om het nog vager te maken heeft het probleem zichzelf klaarblijkelijk opgelost, want het internet op de smart tv werkt sinds gistermiddag weer normaal...

Ik zet de status op opgelost.

Modedit: Onnodige quote verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan