video op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een video-opname van ongeveer 1 uur die ik op een website wil plaatsen. De VHS videoband is gedigitaliseerd naar een MPG-bestand.
Wat zijn de beste opties? Bestand in z'n geheel uploaden en dan bezoekers de website laten bezoeken of kan ik het beter op via een of andere streaming aanbieden?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Upload de video naar Google Drive, Dropbox o.i.d. en zet de deel-link op de website..
Daarmee voorkom je ook dat je de hoeveelheid data-verkeer van je hosting-pakket overschrijdt...
 
Laatst bewerkt:
Of uploaden op YouTube, en eventueel de video op verborgen instellen, zodat deze niet in de zoekresultaten bij YouTube terecht komt. Dan heb je meteen ook het formaat wat iedereen kan afspelen.
 
Ik probeer de tip van PHP4U uit te voeren. De video heb ik geüpload en op privé ingesteld. Maar of het allemaal goed gaat, weet ik niet.
Nu, na 3 kwartier wachten, staat er nog steeds dat 0% is verwerkt.
Doe ik nog iets fout?

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • hm_20200820.JPG
    hm_20200820.JPG
    11,5 KB · Weergaven: 30
Waarom zou je die video op een website willen? Een uur video op je serer. Hm.

Beste optie is wat hierboven al genoemd is: neem een externe opslag.
Je kan het op Dropbox zetten, en dan de lik naar het dropbox bestand op de website zetten.
(dat doe ik met heel veel pdf's die groot zijn).

Of inderdaad YT, waarom het niet gaat, het kan aan de lengte liggen.
https://support.google.com/youtube/answer/4525858?hl=nl

Maar had je het niet beter als .avi kunnen omzetten?
https://nl.tipard.com/resource/best-video-format-for-youtube.html
 
Zet een dergelijke video niet op je website en ook niet in een Cloud opslag (dropbox, etc.)
php4u gaf de beste oplossing, gewoon via YouTube en dan op je website in een <iframe> zetten.
Dan start de video vrij snel en heb je minimale buffering. Je zal de video bij YouTube uiteraard wel op "publiekelijke toegang" moeten zetten anders kan jouw website er niet bij.

Voorbeeld op je website (kijk op Youtube bij Delen > Insluiten)
Code:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/kzYfRLMtP9c" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Laat het even weten als je de weergave ook goed wilt hebben op smartphone/tablet.
 
Laatst bewerkt:
Op Youtube krijg ik 'm niet geplaatst. Het uploaden gaat goed, maar het verwerken niet:
Code:
verwerking gestopt
kan de video niet verwerken
Het gedigitaliseerde bestand is een .mpg-bestand van 2,4 GB.

Ik krijg 'm wel op Dropbox, maar wil in dat geval niet de Dropbox-link zichtbaar hebben, maar gewoon de website waarop de link genoemd wordt.
En ja, veel kijkers zullen de video vanaf smartphone of tablet bekijken, dus een goede weergave op die devices zou mooi zijn.
 
Volgens YouTube is de maximum bestand grootte die je kan uploaden 128 GB (met max. van 12 uur), dat is dus geen probleem.

Probeer eerst een andere browser.
Misschien staat er iets in de support (klik) waar je mee verder kan.
Lukt er niets, dan zal de video misschien omgezet moeten worden naar een formaat met bijbehorende aanbevelingen (klik).
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Had de link gegeven om te lezen, en mijn antwoord was eigenlijk meer een vraag. Er stond toch een vraagteken achter??

Beste videoformaat en instellingen voor YouTube zonder beperking uploaden, https://nl.tipard.com/resource/best-video-format-for-youtube.html

Waarom YT hem niet kan verwerken ligt naar mijn bescheiden mening toch aan of de extensie MPG of aan de lengte. Of wellicht omdat deze is omgezet van....naar.....
 
Ik probeer de tip van PHP4U uit te voeren. De video heb ik geüpload en op privé ingesteld. Maar of het allemaal goed gaat, weet ik niet.
Nu, na 3 kwartier wachten, staat er nog steeds dat 0% is verwerkt.
Doe ik nog iets fout?

Vriendelijke groet,
Guido

Exporteren/encoderen als H264, liefst met 4K upgrade (YouTube preset). Dan maakt YouTube gebruik van de betere compressie (vgl. FHD).

Mogelijk heb je geen vervolgstappen gezet m.b.t. de nieuwere upload situatie. Ook moet je de aanvraag hebben gedaan grotere/langere bestanden te mogen/kunnen uploaden.
 
YouTube adviseert AAC-LC als audio codec en H.264 als video codec. Gebruik de MP4 container om te streamen.

Waarom uitersten? Een 4K resolutie (2160p) met 60 frames/sec en audio op 96 kHz werkt niet prettig op WiFi apparaten.
Alleen bij een korte trailer van een nieuwe speelfilm is dit interessant maar dan is het onderdeel van een belangrijke reclamecampagne.

Gewoon op 1080 (of 720 als je de fullscreen optie uitzet) met 25 frames/sec en audio 48 kHz is meer dan voldoende.
Het is wel slim om de inhoud van de film bij de keuze te betrekken, hoe gedetailleerd moet een stilstaand beeld zijn?
 
Tsja uitersten..

Moet zeggen zelf vnl. voor Social media (w.o. Instagram) film(pjes) te maken.

Een uur.. wie kijkt er nog naar een uur.

Als het natuur of architectuur betreft - dan zou ik mogelijk hoge kwaliteit wensen. Maar inderdaad, een uur.. dan zal het onderwerp ook meer dan interessant moeten zijn (a) en een visuele, hoogkwalitatieve 'eis' moeten hebben (b).
 
Een uur.. wie kijkt er nog naar een uur.
Ja, precies. Ik kan al niet eens meer naar een film kijken, duurt mij te lang.

Daarom misschien de dvd in stukken snijden, en dan part 1, part 2, part 3 en part 4 maken.
Is makkelijker te uploaden en voor de kijkers wellicht interessanter.

(ps. mijn trouwdag is niet gefilmd, 20 jaar terug deed je dat nog, maar heb toen van de leukste en mooiste foto's een dvd gemaakt. Heb hem nooit meer bekeken ;) En ja, we zijn nog steeds gelukkig hahahahaha!!)
 
Laatst bewerkt:
We blijven elkaar altijd tegenkomen he Femke :D

Ja, zóveel verandert er in de loop der tijd. Voorschrijdende inzichten en zo...

Kan me ook ergens als bijna zestiger bést voorstellen dat je ooit 'n avond met appelsap/cola/biertje en zoute plus paprika chips met puur NL1 en 2 plus BE/VRT 1/2 een hele avond naar een band in je videorecorder zou gaan zitten kijken.

Maar het moet allemaal zo flitsend - nog sneller dan het licht soms... Afijn. Kun je nog beter wormen voor je vishobby kweken :thumb:

Ik film dus musici (Jazz & geïmproviseerde muziek) en ook hierbij geldt doorgaans: maak een compilatie. Maar blijft lastig - men wil hele stukken en spreekt regelmatig nog over 'video' en 'banden'. Zucht...

Zou hier 'n soort 'same day edit' van maken en dan een compilatie. Ben je een hoop issues kwijt.
 
Daarom misschien de dvd in stukken snijden, en dan part 1, part 2, part 3 en part 4 maken.
Is makkelijker te uploaden en voor de kijkers wellicht interessanter.
Is ook een mogelijkheid, 4 keer 15 minuten. Als alles is geüpload dan maak je in YouTube een playlist waar ze alle 4 in staan.

Vroeger deze site gemaakt, op die manier kan je ook YouTube delen op je website zetten.
miracom.nl/projecten/rvs/rouwteksten-muziek/uitvaartmuziek/begrafenis-top-10

Als je op deze pagina onderaan op de "Sting" video klikt dan zie je dat die op Privé is gezet en dus niet wordt getoond.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan