HP ProBook 450 G6 hdmi werkt niet meer (Windows 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Goedemorgen,
Bij de HP ProBook 450 G6 laptop (5TK28EA#ABH) met Intel UHD 620 grafische kaart werkt de HDMI output niet meer.
De externe monitor wordt niet herkend.
De monitor heb ik op andere laptop aangesloten, werkt gewoon.
De kabel is voor 2 andere al vervangen, maakt niet uit.
De driver is up-to-date.

Ik heb de driver ook al verwijderd, opnieuw bij HP gedownload en geïnstalleerd, maakt geen verschil.

Kortom nu weet ik het niet meer. De laptop kan nog terug voor reparatie maar omdat er zoveel op geïnstalleerd is, doe ik dat liever nog niet.

Zou er nog wat anders te doen zijn? Bedankt alvast voor meedenken!
 
Als je de data maar veilig stelt dan kan ie toch wel terug voor reparatie... en van die data heb je in principe al een backup... maar maak er nu een extra backup bij op een andere externe schijf.

Heb je al eens vanaf een Linux live USB stick geboot om te kijken of het dan ook optreedt?
 
Laatst bewerkt:
HDMI gaat ook over de Intel GPU in de CPU, zal een probleem met of de driver of een instelling.
Probleemoplooser gebruikt? en wat komt daar uit?
En welke driver heb je geherinstalleerd?
 
Als je de data maar veilig stelt dan kan ie toch wel terug voor reparatie... en van die data heb je in principe al een backup... maar maak er nu een extra backup bij op een andere externe schijf.

Heb je al eens vanaf een Linux live USB stick geboot om te kijken of het dan ook optreedt?

Thanks @route99, nee ik heb nog niet met een live USB stick geboot; dat zal ik proberen, wist niet dat een externe monitor daar ondersteund wordt of hangt dat van de distributions af?
Ja back-ups zijn er maar toch, programma's weer installeren, et cetera best veel werk. En ik denk dat het een softwarefout moet zijn omdat het al een keer eerder is voorgekomen.

En @Lange Pier, ik denk nu dat het komt door de laatste driver die HP op zijn website ervoor heeft beschikbaar gesteld. Ik ga de oude driver terug zetten.

Kortom, het wordt vervolgd :)
 
@damnsharp
Moderne Linux Live versies ondersteunen ontzettend veel, verrassend als meegemaakt dat zelfs WiFi stick out of the box het doen, terwijl ik voor Windows de driver nog moet na installeren.
Dus als iets onder Windows niet werkt en het is niet duidelijk waarom. dan kijk ik vaak even met even met zoets of het werkt.
Er zijn prima Live versies zat, Mint, Ubuntu, Debian.
Let op... boot de USB stick als Live en kies NIET voor installeren....
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier dank voor je linkje, ik ga die proberen!

@route99 wonderlijk, mijn idee van Linux is dat het altijd heel gedoe is met drivers; maar dat is wel lang geleden dus ik ga mijn beeld bijstellen :)
Oh welke vind jij zelf prettig als Live USB stick? Dan probeer ik die eerst.
 
Ik heb voor dat soort zaken niet zo'n voorkeur, Mint doet het vaak wel goed, maar ook Debian.
Soms heb ik ook wel goede ervaring met Slax, je bent zo klaar, max 270 MB maar dus een kleine schone stick is al ok. Een paar minuten werk.
In de Win10 verkenner met de R-muis op de Slax- iso, kies voor "koppelen' en kopieer de map naar de lege FAT32 (of Ext3 of 4) USB stick.

Volg de handleiding https://www.slax.org/starting.php

https://www.slax.org/#:~:text=Slax is a modern, portable,you go in your pocket.
Je mag doneren, maar je mag het ook direct gebruiken.
Slax 64bit 9.11.0 slax-64bit-9.11.0.iso 1c9d92503e295ddf44c0a96c3b064098 264 MB changelog
Slax 32bit 9.11.0 slax-32bit-9.11.0.iso 24460282f5e020ee70fcaccdb0f9eec5 270 MB changelog
 
Laatst bewerkt:
Hartstikke fijn, dank je wel @route99 voor je uitgebreide antwoord en tips! :love:
 
Leuk en aardig.... maar werkt het al weer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan