wordpress HTTP ERROR 500

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis_kleinhor

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2002
Berichten
173
Goedemorgen!

Na een update van wordpress of een wordpress plug-in kan ik niet meer in het admin gedeelte van wordpress van mijn website komen, HTTP ERROR 500.
Hoe kan ik updates ongedaan maken of toch weer het beheer gedeelte bereiken?
 
Op Helpmij geregistreerd in 2002, wauw dat is lang terug ;)

Veel providers hebben een backup systeem.
Ze bewaren backups bijv. de huidige dag om de 3 uur, voorgaande dagen om de 8 uur, tot een maximum van ... dgen terug.

Heeft je provider zo'n automatisch backup systeem?
Dan kan je via het control panel van je provider de laatste backup terugzetten.
Zet dan bestanden EN database terug.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt, helpmij langere tijd niet gebruikt.

Maar vandaag toch echt weer nodig.

Mijn provider heeft wel een back-up systeem maar helaas maar tot 14 dagen, het is al langer geleden gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig staan bij ERROR 500 meldingen in een achterliggend lig-bestand de foutmeldingen vermeld.
Dus speur de error-log eens op, en kijk om welke error het gaat. Erg vaak geeft dit een mooi Google resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de goede hulp.

Het werkt weer!:thumb:
Ik heb de Wordpress bestanden opnieuw geuploaded.
 
Fijn dat het weer werkt, alleen zou ik toch uitvogelen wat de oorzaak is geweest. Bij een nieuwe update kan het zomaar weer gebeuren.

De oorzaak van deze fout komt meestal vanuit de code van de website en is hiermee enorm divers, het kan namelijk vanuit een plugin of thema worden veroorzaakt maar ook door WordPress zelf komen. Het kan ontstaan omdat de code een fout bevat, de verschillende onderdelen niet goed samenwerken of omdat een update bijvoorbeeld niet volledig of goed is uitgevoerd.
In veel gevallen betekent het ook dat zowel de ‘voorkant’ van je website als het beheerpaneel een volledig wit scherm geeft of de http 500 error melding.

Maak zelf een backup, je hebt goede plugins hiervoor. Dan kan je altijd zelf en backup terugzetten.
 
Je kan (hoeft niet) een verborgen probleem hebben.
Een update/upgrade kan namelijk wijzigingen in de database aanbrengen .

Je hebt nu bestanden teruggezet maar de database is de versie van vanochtend.
Het is dus belangrijk dat je alle functionaliteit goed test.
 
het hoeft niet zo te zijn, maar in het ergste geval kan het zelfs een hack zijn, waarbij er bestanden corrupt geraakt zijn.
Dus deel graag eens de foutmelding? Dan kunnen we mogelijk wat gerichter advies geven.
 
Probleem is al opgelost zie ik, maar voor anderen die op dit topic komen het volgende. Kan ook aan laatste WP versie 5.5 liggen; WordPress heeft JQuery Migrate uitgezet en daardoor kunnen oude plug-ins niet goed meer werken wat resultaat in problemen. Hoe en wat dan te doen staat uitgelegd in artikel van iThemes Security "WordPress 5.5 Breaking Websites: How to Fix"
 
Heb al mijn websites op WP 5.5 gezet maar nergens last van.

Wel heb ik bij Sinterklaaskrullen gezien dat de foto s op de hoepage weer waren gestretcht.
Toen heb ik de code die ik van jou Damnsharp had gekregen weer verwijderd en zie daar, alle foto's weer goed.
 
Heb al mijn websites op WP 5.5 gezet maar nergens last van.

Wel heb ik bij Sinterklaaskrullen gezien dat de foto s op de hoepage weer waren gestretcht.
Toen heb ik de code die ik van jou Damnsharp had gekregen weer verwijderd en zie daar, alle foto's weer goed.

Heb je vast geen oude plug-ins op je site, zo hoort het ook.

Oh die code, da's jammer maar gelukkig zonder code werkt het dan goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan