Mailen vanuit excel vanuit verschillende mailservers VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

KelIam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
1
Hoi,

We hebben een tabblad in excel waar een knop op staat.
Nu zou deze knop het eerste tabblad moeten terug mailen mij, dus naar 1 mailadres, die code heb ik en is geen probleem.
Het probleem is dat deze excel naar verschillende mensen gemaild wordt en niet iedereen terug mailt vanuit dezelfde mailserver, dus ik kan bijvoorbeeld niet de code van outlook in mijn macro gebruiken (dit heb ik getest en dat lukt wel, maar helaas mailt niet iedereen vanuit outlook)
Is er een manier waarop we dit kunnen oplossen?

Alvast Bedankt!
Grtjs
 
Ik zag een voorbeeld met CDO in Excel maar dat voorbeeld gebruikte SMTP voor het versturen. Nadeel van SMTP (in VBA) is dat je vrijwel altijd je eigen emailadres + wachtwoord in VBA moet zetten voor authenticatie op de mailserver.

Google eens op: Excel SendMail (dat is een ander protocol waarbij je geen wachtwoord hoeft op te geven).

Had je dit al geprobeerd
Code:
Sub Send_Worksheet()
    ThisWorkbook.Sheets(“Sheet1”).Copy
    With ActiveWorkbook
        .SendMail Recipients:="info@example.nl", Subject:="Een voorbeeld"
        .Close SaveChanges:=False
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Het wel of niet moeten gebruiken van een wachtwoord is niet afhankelijk van CDO of VBA maar van de gebruikte SMTP server.
 
Het wel of niet moeten gebruiken van een wachtwoord is niet afhankelijk van CDO of VBA maar van de gebruikte SMTP server.
De combinatie van emailadres + wachtwoord is niet voor CDO of VBA maar voor de SMTP mailserver die authenticatie vereist. Logisch anders zou iedereen via mijn emailadres kunnen versturen.

VBA kan vast wel overweg met de bekende Mail command line (CLI) tools die er zijn.
Bijvoorbeeld https://sourceforge.net/projects/swithmail/
dan hoef je geen mailserver authenticatie in de VBA te regelen want dat wordt gedaan in deze Mail tool op je pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan