De usb stick wordt tweemaal aangeduid in de verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik heb de hoofdregistersleutels uit elkaar geklapt tot en met de subsleutel \{F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83}Zie bijlage
Hoe kan ik deze verwijderen zonder kleerscheuren?

Met alle respect slavik, maar ga niet rommelen in het register! Je maakt snel vanalles kapot en dan moeten wij het hier maar weer aan de praat zien te krijgen... :)
Het is niet voor niets dat overal wordt gewaarschuwd met aanpassingen in het register.
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect slavik, maar ga niet rommelen in het register! Je maakt snel vanalles kapot en dan moeten wij het hier maar weer aan de praat zien te krijgen... :)
Het is niet voor niets dat overal wordt gewaarschuwd met aanpassingen in het register.
Mooi een reden om eerst dat Aomei Backupper Free projectje te doen... en gaat zonder dat toch mis, tja... VenA heeft er een wijs onderschrift voor.
Ergens houdt het dan voor de helpers echt op.
 
Een en ander geldt niet voor mij. Windows raadpleegt het register zowat iedere minuut en je kan niets installeren of een programma bepaalt wat er in het register moet worden veranderd. Er komen zo bovendien honderden dingen in te staan die er niet meer in thuis horen. Ik heb het daarom ten minste ieder half jaar opgeschoond en gecomprimeerd. Iedereen moet wel eens iets aanpassen omdat Windows dingen doet die je niet wil. Jullie moeten niet namens een ander spreken wanneer je zegt dat het voor ons ophoudt. Er valt altijd wel wat te leren of te vertellen en het blijft netjes bij het onderwerp.

Als u op een bestand met .reg extensie dubbelklikt dan wordt het register overeenkomstig aangepast. De backup die u heeft gemaakt is dus een uitvoerbaar bestand. Ik heb zelf wel eens systeemherstelpunten gebruikt en ook wel eens een backup die een register cleaner heeft gemaakt maar nooit een zelfgemaakte backup van het register. De backup.reg zou ik niet gaan gebruiken als het niet nodig is.
 
Een zelf-geëxporteerde register en gebackupte deel van mijn The Bat! email programma ... zorgt ervoor dat na een schone Windows installatie en daarna direct dat backup bestandje van de email in het register te importeren zoals het hoort.... totale tijd 1-2 minuten....

En ook kleine register tweaks als "get ownership" en "copy or move file" als R-muis onderdeel van het context menu zijn zeer snel in het register te importeren en super handig features als functie van het R-muis knop gebruik in de Verkenner.

Toch vind ik een aantal van zulke acties, hoe exporteer je nu zo een email register sectie geen aanrader voor mensen die geen feeling met de deze materie hebben.
De kleine register tweaks met een kleine handleiding erbij zou nog kunnen... maar dan nog .... er is en groot verschil hoe handig mensen zijn in het herkennen/de functie van zulke R-muis zaken. Installeren is punt 1 .. effectief gebruiken.... is van een andere orde.
 
Thanks voor de reacties.
Ik ben nu wel wat verrast door de manier waarop wordt gereageerd om deze twee registersleutels te hernoemen, en zo de dubbele aanduiding van de stations in de verkenner te verbergen.
Eerst wordt mij uitgelegd hoe ik dubbele aanduiding in de verkenner kan verbergen door een aanpassing in het register. Als ik vraag hoe ik deze subkey kan verwijderen is er één persoon die aangeeft hoe dit moet gebeuren. De overige helpers raden volmondig aan om geen bewerkingen te doen in het register, omdat dit volgens hen meestal een negatief gevolg heeft en zij dan de boel maar weer recht moeten krijgen.
Er wordt zelfs opgemerkt dat een back-up van het register geen goede zaak is, en dit niet zal verhelpen om het register weer in een goede staat te importeren.
Daar ben ik dus niet met eens. Ik heb reeds jaren geleden verschillende keren het register terug geplaatst toen een virus de pc lam legde.
Er worden telkens kopieën van het register gemaakt door Windows zelf, die je met de Windows PowerShell (Admin)met de opdrachtprompt kunt terug plaatsen als het mis gaat.
Dus met de herstelschijf van Windows 10, vroeger met een opstartbare hersteldiskette.
Type " scanreg /herstellen " in de prompt en druk op ' Enter '. Een scan draait op het register en geeft al uw register back-ups die zijn opgeslagen op de Windows 10 besturingssysteem .

Selecteer de meest recente back-up uit de lijst en druk op ' Enter '. Na de register bestanden zijn hersteld , druk u op " Enter " om uw computer opnieuw op te starten . En vermits hier ook helpers zijn die al in pre pensioen zijn, verbaasd het mij dat die daar niets over schrijven. Niet dat ik graag zulke dos commando's uitvoer, maar als je dochter niet meer verder kan werken op de pc waar haar lessen en huiswerk opstaan, dan doe je toch de moeite om de pc weer in orde te brengen zodat dochterlief verder kan werken. En zeg nu zelf dat dit toch niet moeilijk is om uit te oefenen. Dus als de zelfgemaakte register back-up niet goed is om terug te plaatsen, is nog niet alles verloren en kan je één van de voorziene kopieën van het register gemakkelijk terug plaatsen. Of Microsoft zou weer eens een flater kunnen hebben begaan in Windows 10 en deze mogelijkheid om het register te herstellen heeft geschrapt. Maar daar twijfel ik toch aan.
Dus wanneer ik de twee registersleutels die hernoemd zijn in de adresbalk plaats, weliswaar niet allebei tegelijk maar één na één, zullen de dubbele aanduidingen van de stations in de File explorer verdwenen zijn.
Nog een aanpassing.
Mijn vermoedens zijn uitgekomen en Microsoft heeft inderdaad de automatische register back-up functie stopgezet om ruimte te besparen. De zoveelste flater in Windows 10.
Microsoft schakelde registerback-upfunctie uit om opslagruimte te besparen
De automatische registerback-upfunctie van Windows 10 staat sinds versie 1803 standaard uit om opslagruimte te besparen. Dat schrijft Microsoft in een ondersteuningsbericht. Gebruikers kunnen de functie nog wel zelf inschakelen
Sinds versie 1803, die in april vorig jaar uitkwam, maakt Windows 10 niet langer vanzelf back-ups van het register naar de RegBack-folder. Wanneer gebruikers naar de map navigeren zien zij volgens Microsoft wel back-upbestanden staan. Deze hebben echter allemaal een grootte van 0KB. Microsoft benadrukt dat dit zo hoort en dat het bedrijf dit heeft gedaan om de opslagruimte die Windows inneemt te verkleinen.
Gebruikers kunnen volgens Microsoft de functie zelf wel weer inschakelen. Daarvoor moeten zij door middel van de Registry Editor naar HLKM\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Configuration Manager navigeren. Hier moeten gebruikers een nieuwe DWORD (32-bit) Value aanmaken, deze EnablePeriodicBackup noemen en een waarde van 1 meegeven. Na het herstarten van de computer zouden de registerback-ups weer aangemaakt moeten worden.
Waarom Microsoft pas meer dan een jaar na het uitschakelen van de functie de reden van het uitschakelen bekendmaakt, is niet duidelijk. Gebruikers die met een corrupt register te maken krijgen en door dit besluit van Microsoft geen back-up meer hebben, wordt aangeraden een system restore point te gebruiken.

grtz,
slavik ;)
 

Bijlagen

  • helpmij   600  3 sept 2020.png
    helpmij 600 3 sept 2020.png
    91,7 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Nou, enige nuancering: Windows geeft bij problemen wel eens de melding dat het register niet kon worden aangepast en hersteld. Daaraan te grondslag liggen natuurlijk andere problemen en omstandigheden. Ze bedoelen hier ook te zeggen "computer blijf gezond" en de bedoelingen zijn goed. Het is alleen wel overdreven.

In de afbeelding moet u volgens het pad naar: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Configuration Manager want HKLM betekent: hkey_local_machine. U heeft een andere afdeling uitgevouwen.
 
De usb stick wordt tweemaal angeduid in de verkenner

Thanks.
Het is me alleen opgevallen dat Microsoft met het gratis uitbrengen van Windows 10 inboet aan de kwaliteit van het bestaande product. Als je een foto of screenshot wilde bekijken in Windows 7 en Windows 8.1 klikte je gewoon met de rechterknop van de muis en in de contextmenu bovenaan stond "Voorbeeld" aangeduid. Dit is in Windows 10 niet meer het geval. Het is verborgen zoals de reserve register kopieën die werden aangemaakt in de vorige versies van het Windows besturingssysteem. Om beide voordelen weer te krijgen moet je in Windows 10 aanpassingen verrichten. En niet iedereen kan of wil wijzigingen aanbrengen in het register. De vergelijking om ruimte te besparen weegt niet op tegen het voordeel dat je steeds een reserve kopie van het register zonder moeite kan terugzetten. Dubbele aanduidingen van de externe stations die worden aangesloten brengt ook verwarring in de Verkenner.
Zie bijlage.
Ik heb de registersleutel nu goed uitgeklapt, maar ik weet niet hoe ik de DWORD(64-bit) kan wijzigen in EnablePerodicBackup .
En ook niet waar ik de waarde 0 naar 1 kan veranderen.
Kun jij me dat uitleggen waarvoor dank.
Grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij   815   3 sept  2020.png
    helpmij 815 3 sept 2020.png
    92,7 KB · Weergaven: 24
U moet alleen dit doen: het is één sleutel wat u wil aanmaken maar het is off-topic en dat is niet volgens de richtlijnen. In uw voorbeeld afbeelding is er niet met rechts op de ingang geklikt. Dan had u Nieuw moeten kiezen. Dan "DWORD (32 bits)-waarde. Met de nieuw gemaakte sleutel precies het zelfde: ook rechts er op klikken voor contextmenu, daarop Aanpassen kiezen en 1 invullen. Best of luck

Regedit backups.jpg
 
Nogmaals bedankt.
In uw voorbeeld afbeelding is er niet met rechts op de ingang geklikt. Dan had u Nieuw moeten kiezen. Dan "DWORD (32 bits)-waarde. Met de nieuw gemaakte sleutel precies het zelfde: ook rechts er op klikken voor contextmenu, daarop Aanpassen kiezen en 1 invullen. Best of luck

U bedoelt dus dat ik op "ingang" = Configuration Manager moet klikken met de rechterknop van de muis en in de contexrmenu kiezen voor "Nieuw".
De DWORD(32-bit) is dit juist of moet dat DWORD(64 -bit) worden. Mijn Windows 10 heeft een architectuur van 64 bits. Welke bewerking moet ik kiezen om na "Nieuw" de DWORD (64-bit) te wijzigen naar EnablePeriodicBackup?
En pas als de wijziging in EnablePeriodicBackup is gebeurd dan weer rechts klikken op de nieuw aangemaakte sleutel en voor "Aanpassen" kiezen in de contextmenu.
En 1 invullen.
Ja sorry voor het herhalen van de bewerkingen die moeten worden uitgevoerd, maar men kan niet voorzichtig genoeg zijn als men wijzigingen in het register aanbrengt. Want er staat geen "annuleren" in het register zoals bij het uitvoeren van programma installaties in Windows 10.
En ook het feit dat er geen reserve kopieën meer worden gegenereerd in Windows 10,kan men alleen maar terugvallen op de registerback die is gemaakt.
Maar ik zal eerst eens kijken in het register van mijn pc met een Windows pro 7 O S die toch niet meer wordt ondersteund. En die nog wel over reserve kopieën beschikt van het register.
Grtz,
slavik :)
 
Windows zelf doet niet alles in 64 bits. Er is maar één sleutel welke moet worden aangemaakt en alleen op de manier van DWORD(32-bit). Ik bewerk het register iedere maand wel voor het één of ander en bewaar wat ik heb gedaan in een tekstbestand. Beter zelf iets veranderen dan een "tweak programma" gebruiken. Groet. Alfred 2
 
Hello Alfred 2,

Ik begrijp dat je ervaring hebt met het bewerken van registersleutels en nieuwe aanpassingen die je toebrengt elke maand.
Maar dikwijls wordt door ervaren personen snel voorbij gegaan aan de stap voor stap uitleg aan een leek, die een wijziging in een registersleutel wil toepassen.
Dus probeer ik het nogmaals. Als ik heb geklikt met de rechterknop van de muis op Configuration Manager door u "ingang" genoemd op Nieuw, wat moet ik dan precies doen om de DWORD(32-bit) die daar staat geschreven te wijzigen in EnablePeriodicBackup ??? Hoe verwijder ik DWORD(32-bit) en plaats ik dus EnablePeriodicBackup in de plaats?
Ik bewerk het register iedere maand wel voor het één of ander en bewaar wat ik heb gedaan in een tekstbestand. Beter zelf iets veranderen dan een "tweak programma" gebruiken.
Dit is een beschrijving door een ervaren persoon die regelmatig het register bewerkt. Voor mij is dat voorlopig nog chinees.
Een Tweak programma heb ik nog nooit gebruikt. Een tekstbestand maken in het register heb ik ook nog nooit gedaan. Maar dat zijn zaken die je pas kunt uitoefenen na een ervaringsperiode.
Grtz,
slavik :confused:
 
Laatst bewerkt:
Zowel Nieuw als DWORD(32-bit)-waarde staan allebei in een contextmenu. Het contrast is voor u mogelijk wat minder want het uitgeklapte, natuurlijk iets donkerder, contextmenu bij "Nieuw" komt verder naar rechts te staan maar is nog steeds een contextmenu. DWORD(32-bit) is de vorm die u moet kiezen, dus dan met de linker muisknop moet aanklikken. Nu kan u de naam EnablePeriodicBackup opgeven en de nieuwe sleutel is al gemaakt.

Ik denk dat de hobbel dan genomen is. Rechts klikken op EnablePeriodicBackup en Aanpassen... kiezen. Bij Waardegegevens nu 1 invullen in plaats van 0.
 
Nogmaals bedankt voor uw geduld en hulp.
Nu begrijp ik het veel beter. Ik zal deze handelingen eerst eens proberen uitvoeren op mijn pc met Windows 7. Daar staan nog reserve kopieën op van het register,die je kunt terugplaatsen na een eventuele fout bewerking.
Grtz,
slavik :thumb:
 
Hi Alfred 2,
Sorry dat ik nog een vraagje wil stellen. Ik heb dus ondertussen op mijn oude pc met Windows 7 eens de bewerkingen geprobeerd zoals je hebt beschreven.
Eerst op de map Configuration Manager geklikt met de rechtermuisknop, dan op "NIEUW" met rechtse muisknop en dan klikken op DWORD(32-bit) met de linkse muisknop en klikken met de linkse muisknop in het vakje waar "DWORD(32-bit) in staat. DWORD(32-bit) deleten en vervangen door EnablePeriodicBackup".
Voilà zover ben ik gekomen in Windows 7. Ik kon natuurlijk niet de volledige wijziging uitvoeren in het register van Windows 7. Windows 7 beschikt nog steeds over reserve kopieën van het register en dus moet daar niets worden veranderd.
Maar daarom weet ik ook niet wat ik moet doen als ik "EnablePeriodicBackup" heb ingevoerd. Moet ik op "EnablePeriodicBackup" klikken met de rechtse muisknop en dan in de contextmenu die verschijnt kiezen voor "AANPASSEN" ? War verschijnt er als ik op "AANPASSEN" klik. Komt er een vakje waar de waarde 0 in staat, zodat ik de 0 kan wijzigen in de waarde 1?
Graag uw hulp hierover.
Ook een fijn week-end toegewenst.
Grtz,
slavik :)
 
Ja. Alles waar stipjes achter staan, zoals Aanpassen..., heeft nog meer keuzes. Alles met een > teken wordt uitgeklapt voor meer mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Thanks.

Gelukkig dat ik deze wijzigingen eerst kan oefenen in mijn Windows 7 op de pc . Die krijgt toch geen ondersteuning meer van Microsoft en beschikt over reserve kopieën van het register. Ik vind het wel eigenaardig dat ik DWORD(32-bit) moet veranderen in "EnablePeriodicBackup". Want in het register van Windows 7 staat ook DWORD(32-bit) aangeduid en daar is de functie voor het aanmaken van reserve kopieën van het register wel beschikbaar.
Waarom dan moet "DWORD(32-bit)" vervangen worden in Windows 10 door "EnablePeriodicBackup" om reserve kopieën te kunnen maken van het register, terwijl in Windows 7 op dezelfde plaats ook "DWORD(32-bit) staat, dat niet moet worden vervangen door "EnablePeriodicBackup" om reserve kopieën van het register te kunnen maken?
Weet jij dat misschien?
En belangrijk !!! Als ik "DWORD(32-bit)" vervang door "EnablePeriodicBackup", moet ik dit eerst opslaan voor ik op "Aanpassen"kan klikken? Ik moet dit vragen omdat je in het register geen mogelijkheid hebt om te annuleren als je iets verkeerd doet.
Dus vraag ik me af wat het nu is: eerst "EnablePeriodicBackup" opslaan of op "Enable PeriodicBackup " klikken zonder het op te slaan en voor "Aanpassen" te kiezen? Het is altijd interessant om te vermelden dat er zoveel meer mogelijkheden zijn door op "Aanpassen...." te klikken of door op het teken > te klikken.
Maar dit gebeurt maar als er wat meer ervaring is om te werken in het register. Ik wil alleen de juiste handelingen weten die elkaar stap voor stap opvolgen.
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn om wijzigingen in het register te verrichten. Iets proberen zonder dat je weet of het wel goed werkt is niet verantwoord in het register. Zie de vorige topics geschreven door de medehelpers van Helpmij.nl.
Citaat: En dan moeten wij het oplossen!
Grtz,
slavik ;)
 
Laatst bewerkt:
> of ... achter een menu-optie betekent dat dat nog niet de definitieve keuze is. De "DWORD(32-bit)-waarde" is zo een volgende menu-optie en kan niet vervangen worden. Het register wordt automatisch opgeslagen. Volg het stappenplan, lees nog eens de antwoorden na en geef het rust als het nog even onduidelijk blijft. Het draadje wordt te lang dus ik besluit ermee te schrijven dat basisvaardigheden voorgedaan kunnen worden op YouTube of beeld voor beeld op internet sites waar je een keuze uit kunt maken. SchoonePC bijvoorbeeld, geeft altijd duidelijke uitleg. https://www.schoonepc.nl/optim/register.html Graag gedaan
 
Laatst bewerkt:
Vriendelijk dank voor de link van menno schoone met een volledige beschrijving over het bewerken en optimaliseren van het register.
Natuurlijk is theorie nog geen praktijk. Dat leer je met vallen en opstaan.
In feite zou je een copie van het register moeten kunnen maken, waarin je alle mogelijke bewerkingen kunt uitvoeren met een ingebouwde annulatie knop.
Dit zou dan in een virtuele omgeving kunnen worden uitgevoerd, zodat het besturingssysteem ongeschonden blijft.
Dat zou pas een verdienste zijn die echt een verbetering meebrengt in Windows 10.
grtz,
slavik :thumb:
Hieronder een beschrijving hoe een leek ervaart wanneer hij antwoorden krijgt over zijn vragen, om in het register een wijziging aan te brengen.
Dit is alleen een vaststelling van mij persoonlijk en ik wil zeker geen afbreuk doen aan de goede hulp, die ik heb gekregen van een ervaren helper van het forum.
Na eens rustig de vorige topic's te hebben nagelezen, wil ik nog enige puntjes aanhalen, die onduidelijk overkomen en dus ook nadelige gevolgen kunnen hebben voor degenen, die reageren op deze antwoorden met nadelige gevolgen voor het register van hun pc of laptop.
Vooreerst is het zo dat de helpers op het forum zich volledig vrijwillig inzetten om de TS te helpen met zijn vraag. Dit verdient mijn volle waardering en daar ben ik ook zeer tevreden over.
Maar soms kan een goed bedoeld antwoord aanleiding geven tot misverstanden, met pijnlijke gevolgen, vooral als het gaat om bewerkingen en handelingen in het register.
Daarom kom ik nog eens terug op mijn antwoorden die ik heb gekregen en soms voor onduidelijkheid zorgen, waardoor ik twijfel of ik die voorbeelden wil kan uitvoeren in mijn register.
Dus zie hier mijn voorbeeld en de puntjes waaraan ik een onzekerheid aan overhoud bij het uitvoeren van de vereiste handelingen.
Ook in het artikel over alle bewerkingen in het register door Menno Schoone over de Schoone pc moet je goed opletten , en niet te snel alle aangebrachte handelingen en bewerkingen uitvoeren in het register.
Wij worden geholpen door mensen die over een grote ervaring en kennis beschikken over de computer, maar door hun routine hebben die ook de neiging om niet altijd stap voor stap de juiste handelingen en bewerkingen te geven om een goed resultaat te bereiken.
Dat is niet zo erg zolang het buiten het register gebeurt, waar verkeerde instellingen altijd kunnen worden geannuleerd en opnieuw geprobeerd.
Maar voor het register gelden heel andere regels, waarmee zorgvuldig moet worden omgesprongen, wil je dat jouw computer of laptop nog normaal opstart na de aangebrachte wijzigingen.
In mijn voorbeeld gaat het over het opnieuw instellen van de functie, die zie zorgt voor het dagelijks maken van reserve kopieën van het register op de pc of laptop.
Microsoft komt met het voorwendsel dat je meer schijfruimte kunt besparen als je de reserve kopieën van het register niet meer opslaat. Dat is een magere troost en klein doekje voor het bloeden, als je geconfronteerd wordt met een computerfout, die enkel kan worden hersteld door het register in zijn oorspronkelijke vorm terug te plaatsen.
Een forum helper schrijft op de volgende manier: Met alle respect slavik, maar ga niet rommelen in het register! Je maakt snel van alles kapot en dan moeten wij het hier maar weer aan de praat zien te krijgen... Dat is een terechte opmerking en juiste waarschuwing aan degenen die nog nooit een bewerking in het register hebben toegepast.
Het is niet voor niets dat overal wordt gewaarschuwd met aanpassingen in het register.
Maar voor degenen die wel reeds met het register hebben gewerkt; al is het maar de ms-dos commando "scanreg.exe" in te voeren na de prompt in een dosprogramma, en dus hiermee een oorspronkelijk register wordt terug geplaatst zodat de computer of laptop weer opstart, is het wel mogelijk om wat meer bewerkingen in het register uit te voeren.
Om terug te komen op de wijze waarop de helper antwoordde op mijn vraag: Zoek bij Start "regedit" en voer dit uit als Administrator. Ja hier begint het al. Je zult wanneer je op start hebt geklikt geen "regedit" vinden. Er moet staan: Klik op de startknop en klik dan links op "uitvoeren". In de regel waar "Openen" voorstaat typ je "regedit.exe" zonder de aanhalingstekens. Op deze manier is het ook duidelijk voor een leek.

Ziezo om nu verder te gaan met de bewerking die ik wilde uitvoeren kreeg ik de volgende instructie: Onder menu Bestand staat "Computer" in de adresbalk. Vaak duurt het even voordat de adresbalk de locatie volgt maar klap maar eens een de hoofdcategorie uit, dan zie je ook deze keuze staan. Ja en als je nog nooit de registersleutels hebt uitgeklapt, hoe moet je dat doen? Hier weer een voorbeeld waarvan de helper verondersteld dat een leek die nog nooit in het register heeft gewerkt, dit zomaar kan weten. In de Verkenner de mappen uitklappen is geen kunst, maar als je in het register werkt moet iedere handeling gekend zijn die je uitvoert. Dit is een feit waar ervaren kenners van het register dikwijls geen rekening mee houden. Achteraf lijken alle handelingen simpel om uit te voeren, maar dit geldt voor alle dingen na de eerste keer.
Ik zou het zo neerschrijven:
Je komt dan in het register en daar merk je bovenaan ^ Computer met daaronder de boomstructuur met de hoofregister-en subregistersleutels aangeduid >met HKEY...op die je kunt openklappen. Dit openklappen doe je door op het teken > te klikken, selecteren van de registersleutel doe je gewoon door op de betreffende registersleutel te klikken met de linkse muisknop zodat die blauw wordt aangeduid. Het hangt natuurlijk af met welke registersleutel jij een bewerking wilt uitvoeren.
Hier een reactie van de forumhelper:

U moet alleen dit doen: het is één sleutel wat u wil aanmaken maar het is off-topic en dat is niet volgens de richtlijnen. In uw voorbeeld afbeelding is er niet met rechts op de ingang geklikt. Dan had u Nieuw moeten kiezen. Dan "DWORD (32 bits)-waarde. Met de nieuw gemaakte sleutel precies het zelfde: ook rechts er op klikken voor contextmenu, daarop Aanpassen kiezen en 1 invullen. Best of luck
In uw voorbeeld afbeelding is er niet met rechts op de ingang geklikt.
Ja ik krijg nu de terechtwijzing dat het niet volgens de richtlijnen is en dat het off-topic is.
Hier wordt heel duidelijk opgemerkt dat de helper de vrager beschouwd als een ervaren kenner van het register, en dat ik helemaal niet heb uitgevoerd wat er is aangeraden om te doen. Heel raar! Vooreerst noemt de helper de laatste map Configuration Manager "de ingang" waarop ik moest klikken met de rechtse muisknop. "Ingang" is dus blijkbaar ook een map na de hoofdregistersleutel aanduiding met [ en begint met een slash / ervoor.
Ik heb een afbeelding gemaakt met een uitklapping van de HKLM registersleutel tot de map Configuration Manager, verder had ik geen benul wat ik nog moest doen om de DWORD (32-bits)-waarde te wijzigen in EnablePeriodicBackup.
De volgende bewerking: dan had u Nieuw moeten kiezen is correct. Dat wanneer je voor Nieuw kiest er automatisch een tweede contextmenu verschijnt met daarin een lijst met de aanduiding" DWORD (32-bits)-waarde was niet vermeld door de helper. Hier gaat hij ervan uit dat je dit wil zult zien. Dat is heel juist, maar wanneer hij zou schrijven dat wanneer je Nieuw aanduid met de linkse muisknop er een twee contextmenu verschijnt zou het veel helderder zijn. Nu dacht ik dat ik nog eens een tweede maal moest klikken met rechts om deze contextmenu te zien, wat logisch gezien in veel gevallen zo is. Dit zijn zaken die je pas te weten komt als je ze reeds hebt gezien, zoals in het geval van de helper.

Dan had u Nieuw moeten kiezen. Dan "DWORD (32 bits)-waarde. Nieuw kon ik zien door met rechts op de map Configuration Manager te klikken en voor Nieuw te kiezen met de linkse muisknop. Vermits dan de tweede contextmenu automatisch verscheen met daarin de DWORD (32-bits)-waarde was ik al een stap verder. Maar wat nu. Want de volgende zin zegt niets over hoe ik DWORD (32-bits)-waarde kan wijzigen en de nieuwe waarde EnablePeriodicBackup invoeren in de plaats. Moet ik rechts klikken of links klikken op de DWORD (32-bits)-waarde om deze te wijzigen in EnablePeriodicBackup ? Ik weet het niet en kan dus ook niet verder de bewerking goed voltooien. Hier handelt de helper weer uit routine die hij heeft door zijn ervaring om met het register te werken. Bij Menno schoone in zijn schoone pc met het artikel over het register bewerken ben ik dat ook niet te weten gekomen. Nochtans heeft de helper me daar naar verwezen,maar dit heeft niets opgelost.
Dus nogmaals: Moet ik rechts of links klikken op DWORD (32-bits)-waarde om deze waarde te vernieuwen of wijzigen in EnablePeriodicBackup?
Met de nieuw gemaakte sleutel precies het zelfde: ook rechts er op klikken voor contextmenu, daarop Aanpassen kiezen en 1 invullen. Best of luck
Ja dat is duidelijk maar dan moet je eerst de vorige stap goed kunnen uitvoeren vooraleer je deze volgende handeling doet.
En dan pas kan men spreken over " Best of luck"
grtz,
slavik :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan