De usb stick wordt tweemaal aangeduid in de verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hi,

Na de upgrade naar Windows 10 wordt de usb stick als ik hem aansluit op de laptop, tweemaal aangeduid in de Verkenner.
Hoe kan ik de dubbelganger verwijderen zonder kleerscheuren?
grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij   2000 21 aug 2020.png
    helpmij 2000 21 aug 2020.png
    464,7 KB · Weergaven: 86
Dat is normaal, eenmaal onder Deze computer en tweede als externe schijf.
 
Vroeger was dat anders. Microsoft heeft met update een wijziging doorgevoerd en nog vreemder gaat het worden wanneer je meerdere partities op de externe stations hebt want dan zie je een op naam gesorteerde en overbodige lijst ervan.

Er is een register wijziging nodig om dit te verwijderen en alles weer eenvoudig en overzichtelijk te krijgen. De sleutel hier onder moet je dan wijzigen in iets met een andere naam. In mijn voorbeeld zet ik er ".bak" van backup achter maar je kan het ook verwijderen. Dit pad moet je gewoon kunnen invullen in de adresbalk van register editor. Zoek bij Start "regedit" en voer dit uit als Administrator.

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\DelegateFolders\{F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83}.bak

Sorry van de spaties die Helpmij editor kennelijk toevoegt.

Heb je een 64 bits Windows dan moet je bovendien de volgende, identieke, sleutel wissen of hernoemen. Als je 64 of 32 bits niet zeker weet, druk dan voor die informatie op de Windows toets samen met de Pause/Break toets.

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\DelegateFolders\{F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83}.bak

Sorry van de spaties die Helpmij editor kennelijk toevoegt.

Sluit de register editor en sluit iedere instantie van Verkenner. Open Verkenner weer en je ziet de makkelijke boomstructuur aan de linkerkant. Daarbij nog opgemerkt: dat een systeemherstelpunt een kopie van het register bevat natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
De usb stick wordt tweemaal aangeduid in de verkenner na upgrade naar Windows 10

Hi,
Als leek in de computerkennis met weinig ervaring in het bewerken van het register heb ik niet veel zin om in het register te duiken.

Er is een register wijziging nodig om dit te verwijderen en alles weer eenvoudig en overzichtelijk te krijgen

Ik heb het over een dubbele aanwezigheid van twee usb sticks, niet over alles weer duidelijk en overzichtelijk te krijgen.
Alles is duidelijk en overzichtelijk in de boomstructuur van de Verkenner. Maar de usb stick die ik aansluit wordt nu tweemaal getoond in de plaats van éénmaal zoals voorheen in Windows 8.1.
Nu ik weet dat Windows 10 deze aanpassing heeft toegepast en dit niet door een andere oorzaak is gebeurd ben ik gerust en hoeft er niets worden veranderd.
Toch bedankt voor de hulp.
grtz,
slavik :thumb:
 
Mijn antwoord was ook tweeledig. Fijn dat u vrede ermee heeft. Prettig weekend
 
De usb stick wordt tweemaal aangeduid in de verkenner na upgrade naar Windows 10

Ook een fijn week-end toegewenst. Ik ben reeds in pensioen en heb dus tijd zat om vragen te stellen op het forum.
Ik schik me naar de aanpassingen die gebeurt zijn in Windows 10,maar vind ze niet allemaal nodig, zelfs verwarrend.
Is het nu omdat Microsoft "De snelle toegang" heeft uitgevonden? Ik weet alleen dat deze nieuwe toepassing op niet veel trekt. Als ik klik op de usb stick in de Verkenner, verschijnt "De snelle toegang" waarom ik dus absoluut niet vraag. Als ik dan een bestand wil verwijderen lukt dat niet omdat de optie " Verwijderen" niet in de contextmenu wordt aangeduid. Ik weet wel de manier waarop ik deze snelle toegang kan uitschakelen, maar ik weet niet of dit dan geen nadeel oplevert voor de werking van de andere bestanden. In de Verkenner op Beeld klikken-dan op Opties klikken rechts op het einde van de menubalk, dan op Map-en zoekacties wijzigen. Daarna in Mapopties de 2 opties onderaan uitvinken:
1) Recentelijk gebruikte bestanden weergeven in Snelle toegeng
2) Recentelijk gebruikte mappen weergeven in Snelle toegang
Toepassen en OK
Ik weet wel niet wat ze bedoelen met de optie: Geschiedenis van Verkenner wissen.
En ja, ik bewonder uw kennis over het register bewerken, Ik heb ook eens een kopie gemaakt van mijn register en geplakt in Documenten. En een waarde verandert van 0 naar 1. Dus ik durf wel wijzigingen aanbrengen in het register als ik precies weet wat ik moet doen. Nu stond ik bij uw voorbeeld reeds in nauwe schoentjes, toen je schreef om de registersleutel die je aangaf in de adresbalk te brengen. Ik weet niet eens waar ik die adresbalk kan vinden? Zie bijlag
Grtz,
slavik :thumb:
 

Bijlagen

  • senso   300  22 aug  2020.png
    senso 300 22 aug 2020.png
    124,5 KB · Weergaven: 76
  • senso  22 aug 2020.png
    senso 22 aug 2020.png
    327,8 KB · Weergaven: 58
Je ziet de adresbalk niet omdat die uit staat. Als je op het menu <Beeld> klikt, kun je de adresbalk weer aanzetten. En verder is het net zo simpel als alfred het heeft beschreven. Je plakt dus het complete pad, even de spatie weg halen, en dan druk je op Enter>. Ben je gelijk op de juiste plek. Je mag het pad natuurlijk ook stapje voor stapje uitklappen, dat heeft hetzelfde resultaat. Of je begint vanaf een deel van het pad. Kan allemaal. En het is dus niet moeilijker dan een berichtje in HelpMij tikken :). Zelf werd ik ook een beetje gestoord van die dubbele verwijzingen, want het geldt niet alleen voor USB sticks, maar voor alle externe schijven. En ik heb er zo'n stuk of 10 aan mijn pc hangen, dus dan word je daar een heel stuk minder vrolijk van. Ik heb de aanpassing in ieder geval óók gemaakt, en ben zeer tevreden met de correcte lijst nu :).
 
Ik ben reeds in pensioen en heb dus tijd zat om vragen te stellen op het forum.

Dat is mooi. Als je daar interesse voor hebt is dat zelfs leuk. Echter veel mensen werken gewoon op de pc en hebben daar niet altijd tijd voor. Het werken in het register brengt grote risico's met zich mee en als het om een paar externe schijven gaat begrijp ik niet goed dat daar moeilijk over wordt gedaan. Bij 10 in aantal is het wellicht een andere zaak.

Geschiedenis.

Die snelle toegang kan gemakkelijk zijn bij > Opslaan als
 
Laatst bewerkt:
Yep... en dan installeer je Aomei Backupper Standard Edition (Free)
https://www.aomeitech.com/aomei-backupper.html
en maak je een complete backup van je Windows harde schijf...dus mocht er iets mis gaan dan gebruik je de reddings usb stick die je wel moet maken en je zet de backup weer terug.

Nu je zoveel tijd hebt om wat uit te zoeken is het wel zo leuk om ervaringen te delen met mensen hier die niet zoveel tijd hebben.... toch?
Dan kijk je ook een erg leuk tegen de andere kant aan:cool:
 
Als ik dan een bestand wil verwijderen lukt dat niet omdat de optie " Verwijderen" niet in de contextmenu wordt aangeduid.
Nou... In Snelle toegang krijg je het zelfde contextmenu als in de rest van Verkenner. Ook verwijderen, kopiëren, hernoemen. Dit was vroeger de Recente locaties. Is er door u in dat geval een systeem map of systeembestand gebruikt of heeft u geen rechten in een bepaalde map gehad?

De Helpmij editor haalt spaties weg in deze strings dus daar ging het mij om. Het zijn er hier twee maal één spatie.

Ik wist niet dat de adresbalk tegenwoordig ook weg kan zijn en dat dit een menu optie is. We helpen het liefst alleen op weg he. Als er vragen zijn meld het dan gerust terug.
 
De usb stick wordt tweemaal aangeduid in de verkenner na upgrade naar Windows 10

Vriendelijk dank voor de reacties.
Alfred 2
Als ik dan een bestand wil verwijderen lukt dat niet omdat de optie " Verwijderen" niet in de contextmenu wordt aangeduid. Nou... In Snelle toegang krijg je het zelfde contextmenu als in de rest van Verkenner. Ook verwijderen, kopiëren, hernoemen. Dit was vroeger de Recente locaties. Is er door u in dat geval een systeem map of systeembestand gebruikt of heeft u geen rechten in een bepaalde map gehad?

Zie mijn bijlagen en dan zal je beter begrijpen wat ik bedoel. Dus als ik een bestand wil verwijderen van mijn usb stick in "Snelle Toegang" lukt dat niet.
Een berichtvenster verschijnt en meldt dat het bestand zich niet meer op de usb stick bevindt, terwijl het er nog in staat. Pas als ik de "Verkenner" sluit en het opnieuw open zie ik dat het bestand is verwijderd. Hoe valt zoiets op te lossen. Nooit gebeurt In Windows 8.1.
grtz,
slavik :confused:
Ik wil nog even doorbomen op het invoeren van een registersleutel in de adres in de registeditor.
Er is een register wijziging nodig om dit te verwijderen en alles weer eenvoudig en overzichtelijk te krijgen. De sleutel hier onder moet je dan wijzigen in iets met een andere naam. In mijn voorbeeld zet ik er ".bak" van backup achter maar je kan het ook verwijderen. Dit pad moet je gewoon kunnen invullen in de adresbalk van register editor. Zoek bij Start "regedit" en voer dit uit als Administrator.

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\Del egateFolders\{F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83}.bak

Sorry van de spaties die Helpmij editor kennelijk toevoegt.

Heb je een 64 bits Windows dan moet je bovendien de volgende, identieke, sleutel wissen of hernoemen. Als je 64 of 32 bits niet zeker weet, druk dan voor die informatie op de Windows toets samen met de Pause/Break toets.

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\N ameSpace\DelegateFolders\{F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83}.bak

Is de eerste registersleutel met bak achteraan bedoelt voor een 32 bits Windows? Je schrijft dat de volgende registersleutel bedoelt is voor een 64 bits Windows. Deze moet worden gewist of hernoemd terwijl het om de identieke registersleutel gaat, terwijl deze WOW6432Node bevat en dit niet voorkomt in de eerste registersleutel. Ook een heel andere bewerking dan de vorige die alleen moet worden gekopieerd en geplakt in de adresbalk. Voor zover ik het kan begrijpen moet is dus de tweede registersleutel wissen of hernoemen omdat ik een 64 bits Windows heb. Ik heb nog nooit een registersleutel gewist of hernoemd, en weet dus ook niet hoe ik dit kan doen.
Sluit de register editor en sluit iedere instantie van Verkenner.
Wat betekent "iedere instantie" van de Verkenner?
grtz,
slavik :confused:
De beschrijving bij Schoone Menno die over hetzelfde onderwerp handelt komt niet overeen met uw beschrijving. Als je .bak achteraan de registersleutel intypt, bedoel je daarmee dat je de registersleutel hernoemd. Menno schrijft: DUBBELE SCHIJFLETTERS VERWIJDEREN

Soms worden schijfletters van partities en extern aangesloten media dubbel vermeld in het navigatievenster. Stoor je je hieraan dan is één van de vermeldingen te verbergen door met de registereditor de registersleutel {F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83} te verwijderen uit de registersleutel HKLM\SOFTWARE\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\ Explorer\Desktop\NameSpace\ DelegateFolders. Bij de 64-bits Windows-versie moet deze registersleutel tevens worden verwijderd uit de registersleutel HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\ Microsoft\Windows\ CurrentVersion\ Explorer\Desktop\ NameSpace\DelegateFolders
Dezelfde onduidelijkheid hier: wordt er hier gesproken over een 32 bits versie en een 64 bits versie. En volgens deze beschrijving moet in de 64 bits versie de aangeduide registersleutel tweemaal worden verwijderd, terwijl dit maar één maal nodig is in de 32 bits versie. Of zit ik er volledig naast?
 

Bijlagen

  • SENSO   24 AUG   2020.png
    SENSO 24 AUG 2020.png
    138,1 KB · Weergaven: 37
  • senso  600   24  aug  2020.png
    senso 600 24 aug 2020.png
    129,8 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Ja, ik gebruik het woord "bovendien" dus als iemand 64 bits Windows heeft dan ook de volgende sleutel aan het einde van de regel ofwel hernoemen naar iets anders, zodat het ongeldig wordt, of verwijderen. U vindt daar dan inderdaad deze sleutels zonder ".bak" aan het einde.

Uw Verkenner is langzaam. Als ik een gooi moet doen dan zou ik zeggen dat er moeilijk toegang tot het externe station is waardoor opdrachten van Verkenner in de wacht worden gezet. Dat kan mede komen doordat er te veel wordt gescand door virus scanners of geïndexeerd door cloud diensten. Misschien, misschien. Er is veel mogelijk. Van fouten in het bestandssysteem wat door schijfcontrole kan worden opgelost en een tragere computer met veel taken die geen goed grafisch gedeelte heeft (geen goede grafische kaart of chipset of geen geschikte grafische driver), Geen geschikte USB drivers op bepaalde poorten waardoor trage toegang en lage overdrachtssnelheid, tot fouten in Windows (geeft de controle opdracht sfc /scannow) Systeembronnen die er zijn worden niet goed verdeeld of de systeembronnen worden bezet gehouden door een meestal kleiner en slecht geschreven programma zoals een updater. Je zou dan moeten weten wat er allemaal op de computer opstart. Wat ik zelf wel eens gehad heb dat is dat niet alle processor kernen werden gebruikt door Windows (bij Taakbeheer dus Ctrl+Alt+Del en tabblad Prestaties, onderaan: Broncontrole openen, de grafieken rechts, die na even wachten verschijnen, moeten activiteit bevatten in het juiste aantal processor kernen of "cores." Waardoor de computer traag is of bezet gehouden wordt moet u eerst uzelf afvragen.

De heer Schoone schrijft hetzelfde als ik, behalve dat je de sleutel ook ongeldig kunt maken door iets aan de naam te veranderen en met het door u vet gedrukte wordt er bedoeld dat het tonen van de stations in Verkenner "verborgen" zal worden. Een beetje een onhandige manier van uitdrukken.
 
De usb stick wordt tweemaal aangeduid in de verkenner na upgrade naar Windows 10

Ja de overbodige programma's die toch niet worden gebruikt kan men uitschakelen in Taakbeheer onder de tab "Opstarten".
Dus als ik de registersleutel voor versie Windows 64 bits hernoem of verwijder, dan verschijnt er maar één usb stick station meer in de Verkenner.
De registersleutel hernoemen is gewoon een woord toevoegen achteraan de sleutel zoals .bak en plakken in de adresbalk, na het aanklikken van "Beeld" in de registereditor. Maar hoe kun je deze registersleutel verwijderen in de registereditor?
En als je de registersleutel hebt hernoemd of verwijderd, blijft er dan één usb station over in de Verkenner?
Zie bijlage. Wat betekent in "Taakbeheer" onder de tab "Prestaties" en" Broncode openen" de volgende zin naast het lege rechthoekje: Schijf 1 (H:) Kan worden verwijderd
Grtz,
slavik :rolleyes:
 

Bijlagen

  • senso  502 26 aug  2020.png
    senso 502 26 aug 2020.png
    398,3 KB · Weergaven: 47
Een verwijderbaar station is met een kabel op de computer aangesloten.

U moet beide regels hernomen voor een 64 bits systeem. Door er iets als .old of .oud of wat dan ook achter te zetten wordt het ongeldig en dat is het zelfde als verwijderen van die sleutel maar kan snel weer ongedaan worden gemaakt.

"Verwijderen" zie ik gewoon in het context menu (rechts klikken) staan.

Door het veranderen of weghalen van de beide genoemde register sleutels worden externe stations en hun partities, zoals met USB sticks en camera's of muziekspelers alleen nog zichtbaar onder "Deze PC" aan de linkerkant van het verkenner scherm. Dus niet dubbel meer.
 
De usb stick wordt tweemaal aangeduid in de verkenner na upgrade naar Windows 10

Vriendelijk bedankt. Als ik op Beeld klik in de register - editor zie ik een kruisje staan bij de adresbalk. Maar waar staat de adresbalk??? Is dat de volledige lege ruimte rechts naast de kolom aan de linkse kant met de registersleutels?
Moet ik die daar in plakken?
Grtz,
slavik :(
 

Bijlagen

  • helpmij   900  27   aug   2020.png
    helpmij 900 27 aug 2020.png
    371,3 KB · Weergaven: 39
Onder menu Bestand staat "Computer" in de adresbalk. Vaak duurt het even voordat de adresbalk de locatie volgt maar klap maar eens een de hoofdcategorie uit, dan zie je ook deze keuze staan.
 
De usb stick wordt tweemaal aangeduid in de verkenner na upgrade naar Windows 10

Hello,

Ik heb een paar hoofdkeys uit elkaar geklapt, maar zie geen adresbalk staan. Zie bijlage.
grtz,
slavik :rolleyes:
 

Bijlagen

  • helpmij    306   1 sept  2020.png
    helpmij 306 1 sept 2020.png
    394,9 KB · Weergaven: 44
Deze heb ik even omlijnd. Zie afbeelding. Het is eigenlijk niet nodig om te gebruiken, de onderdelen uitklappen kan ook.

Adresbalk.JPG
 
De usb stick wordt tweemaal aangeduid in de verkenner na upgrade naar Windows 10

Ja ik heb de hoofdregistersleutels uit elkaar geklapt tot en met de subsleutel \{F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83}Zie bijlage
Hoe kan ik deze verwijderen zonder kleerscheuren?
Ik heb ook voor alle veiligheid een copie van het register gemaakt en geëxporteerd naar mijn usb stick
Moet ik eerst het woord "computer" verwijderen in de adresbalk en daarna de hernoemde registersleutel er in plakken?
En dan na het plakken op Enter drukken?
En dan opnieuw de tweede registersleutel voor architectuur 64 bits in de adresbalk plakken en opnieuw Enter drukken?
Wat is het veiligste: de registersleutels in de adresbalk plakken of de subkeys van de registersleutels verwijderen?
Grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij   21   2 sept  2020.png
    helpmij 21 2 sept 2020.png
    393,6 KB · Weergaven: 44
  • helpmij   200   2 sept 2020.png
    helpmij 200 2 sept 2020.png
    147,7 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan