document plots onleesbaar geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Een hoogst belangrijk Word-document is voor een groot deel plots onleesbaar geworden: grote delen van de Word-tekst zijn vervangen door allerlei tekens waaronder zelfs Griekse letters. Daartussen staan dan weer flarden tekst die intact zijn gebleven. Tot mijn ontzetting heeft de backup (op een externe harde schijf) niet gewerkt. Bij Word was de automatische backup niet aangevinkt, die heb ik dus ook niet. Weet iemand hoe dit komt? Kwaadaardig virus? En is er nog een mogelijkheid om de oorspronkelijke tekst te herstellen? Dank voor de hulp.
 
Als een document corrupt is, kan het lastig zijn om de oorspronkelijke tekst te herstellen. Ik zou het document eerst moeten zien.
 
Het spijt me maar het gaat om medische verslagen van patiënten en die zijn vertrouwelijk, ik mag ze op geen enkele manier doorgeven. Hebt je enig idee hoe zoiets kan gebeuren? Sommige delen zijn ongewijzigd maar bij het grootste deel zijn de letters vervangen door allerlei tekens: vierkantjes, vraagtekens, Japanse en Griekse letters. Gisteren was het document nog intact, vandaag gebeurde het onmiddellijk na het openen. Andere Word documenten zijn ongewijzigd. Het document is van groot belang, zeker nu ik geen backup vind. Ik kopieer enkele zinnen en als ik die hier plak zie ik dit:


Raadselachtig!
 
Wellicht met een ander lettertype iets zichtbaar te maken?
 
De karakterset waarmee dit document is opgemaakt staat niet of niet meer op je PC / in je Word ...
Je moet de karakterset achterhalen (is het in een afwijkende taal ?) en installeren op je PC en in je Office. Of het omgekeerde kan nl. de karakterset van een document wijzigen in één die je zeker wel hebt, weet ik niet ...

Iemand ?
 
Als het een kwestie is van lettertype dan in W10 > Instellingen > Persoonlijke instellingen > Lettertypen > helemaal naar onder scrollen en > Lettertypen downloaden voor alle talen
 
Er is een verschil tussen lettertype (vormgeving) én karakterset (vertaling van de lettertekens volgens het schrift).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan