Delen op smarttv na update werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
320
Na de laatste Windows 10 update werkt mijn delen van bestanden weer eens niet. Ik heb een lg smart tv waar je via media server naar de pc kan navigeren. Vervolgens klik ik op video's. Hierin kan ik niet meer de gedeelde mappen op de pc zien. Voor muziek.... Kan wel de gedeelde mappen zien. Maar als ik er op klik zegt ie "geen afspeelbare bestanden gevonden".

Ik krijg hier echt te veel van. Na iedere Windows update het zelfde gezeik. Heb de netwerk instellingen op de pc gecontroleerd. Media delen stond uiteraard weer uit. Heb ik aangezet.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
 
Dat komt omdat bij elke grote upgrade, SMB1 in Win 10 wordt uitgeschakeld ( terug gezet naar standaard instellingen ).
Hoe je dat oplost lees je hier.
Je moet dit na elke grote upgrade weer opnieuw doen, 2x / jaar dus.
 
Dat komt omdat bij elke grote upgrade, SMB1 in Win 10 wordt uitgeschakeld ( terug gezet naar standaard instellingen ).
Hoe je dat oplost lees je hier.
Je moet dit na elke grote upgrade weer opnieuw doen, 2x / jaar dus.

helaas, dat stond al goed
samba.JPG
 
Dan is er dus iets veranderd aan de machtigingen van de gedeelde mappen, iets anders kan het bijna niet zijn.
De LG werkt via SMB1 of DLNA,,,dus controleer beide.
DLNA kun je op deze manier activeren / controleren.
 
Dat stond gisteren inderdaad uit. Maar had ik gelijk weer aangezet, wist uit het verleden dat dit een probleem gaf. Maar dat is dus helaas ook niet de oplossing. Iemand nog suggesties?
 
Is de PC met deze Win10 een keer koud opgestart? Dus helemaal uit geweest ook niet met hybernate of zo...
 
Staat bij Network and Sharing Center bij de Media streaming options... het streamen aan?
Mss is dat een verplichte opties naast SMB1?
https://www.support.com/how-to/how-to-connect-smart-tv-to-windows-dlna-media-server-12557

En check eens op je PC of SMB1 echt aan staat: Simpel te din in Powershell als admin.
Bij mij staat ie uit... "False"
Code:
PS C:\Windows\system32> Get-SmbServerConfiguration | Select EnableSMB1Protocol

EnableSMB1Protocol
------------------
             False


Met deze code kun je hem als admin in Powershell aanzetten
Code:
Set-SmbServerConfiguration –EnableSMB1Protocol $true
Zou wel vreemd zijn want dat zou betekenen dat het vinkje zetten bij SMB1 wat je eerder gedaan hebt niet gewerkt zou hebben....
Zie het als een extra controle of het werkt.
 
Laatst bewerkt:
Staat bij Network and Sharing Center bij de Media streaming options... het streamen aan?
Mss is dat een verplichte opties naast SMB1?
https://www.support.com/how-to/how-to-connect-smart-tv-to-windows-dlna-media-server-12557

En check eens op je PC of SMB1 echt aan staat: Simpel te din in Powershell als admin.
Bij mij staat ie uit... "False"
Code:
PS C:\Windows\system32> Get-SmbServerConfiguration | Select EnableSMB1Protocol

EnableSMB1Protocol
------------------
             False


Met deze code kun je hem als admin in Powershell aanzetten
Code:
Set-SmbServerConfiguration –EnableSMB1Protocol $true
Zou wel vreemd zijn want dat zou betekenen dat het vinkje zetten bij SMB1 wat je eerder gedaan hebt niet gewerkt zou hebben....
Zie het als een extra controle of het werkt.

gecontroleerd, stond gewoon netjes op true
 
Heb het opgelost. Heb lg smartshare op de pc geïnstalleerd. Nu zie ik de video map weer op de lg
 
Mooi.. die regelt dus nu het mediastreamen en pakt daarmee het zichtbaar worden v/d share mee.
Vreemd dat je dit bij #8 dan niet werkend kreeg want dat is in feite iets vergelijkbaars
Staat bij Network and Sharing Center bij de Media streaming options... het streamen aan?

Succes verder.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan