Ook de b met informatie laten weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Beste uit de brand helpers,

In onderstaande gedeelte van mijn macro, hier verkregen, wordt de "d" gezocht.
In deze kolom 4 zou ook de letter "b" gezocht moeten worden. Dus de d en de b.
.UsedRange.Offset(3).AutoFilter kolom + 4, "d" , "b" werkt niet en bij tioevoegen van de 2e regel krijg ik alleen de gegevens in beeld die aan de b voldoen.

.UsedRange.Offset(3).AutoFilter kolom + 4, "d"
.UsedRange.Offset(3).AutoFilter kolom + 4, "b"


Code:
sub test()
For ii = 1 To 2
        .UsedRange.Offset(3).AutoFilter kolom + 4, "d"
        .UsedRange.Offset(3).AutoFilter 4, IIf(ii = 1, "d", "h")         
        Set tb = .AutoFilter.Range.Offset(1).Columns(3).SpecialCells(12).SpecialCells(2)  
        Set tb = Union(tb, .AutoFilter.Range.Offset(1).Columns(4).SpecialCells(12).SpecialCells(2))
   On Error Resume Next
        tb.Copy Sheets("Personeelsplanning").Range(IIf(ii = 1, "G60", IIf(Sheets("Personeelsplanning").Range("G60") = "", "G60", Sheets("Personeelsplanning").Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp).Offset(1).Address)))
    On Error GoTo 0
      .UsedRange.Offset(4).AutoFilter
     Next ii
end sub

Hoe werkt het zodat ik de "d" en "b" gegevens opgesomd krijg?

Indien meer info nodig is fabriek ik wel effe een deel van mijn bestand maar als het niet noodzakelijk is niet. Moet ik het effe ivm privé zaken effe anoniem maken.

Alvast bedankt weer voor jullie oplossingen.

Frank
 
........,"b",xlor,"d"
 
Had or , and geprobeerd maar had de xl er niet bijstaan.
Thanks
Harry.

Vraag gesloten.
 
Het starten en opnemen v/e een nieuwe macro neem ik aan SNB? Knop macro opnemen.
Dan is het antwoord ja, maar daar komt volgens mij toch niet de compleet bovenstaande tekst in beeld of de ,xlor,.
Als er nog een andere manier van macro's opnemen bestaat, graag ik hoor het graag.
Nu is het zelf schrijven, en/of opnemen voor dat wat gaat en eruit filteren wat overbodig is.
maar deze regels: .UsedRange.Offset(3).AutoFilter kolom + 4, "d"
.UsedRange.Offset(3).AutoFilter 4, IIf(ii = 1, "d", "h")
Set tb = .AutoFilter.Range.Offset(1).Columns(3).SpecialCells(12).SpecialCells(2)
Set tb = Union(tb, .AutoFilter.Range.Offset(1).Columns(4).SpecialCells(12).SpecialCells(2))

Krijg je toch dmv opnemen v/e nieuwe macro niet voor elkaar?
 
ook als geoefend gebruiker gebruik ik vaak de macro-recorder.
Je krijgt dan 99% oninteressante zever, waar je zo over heen leest en dan die 1 of 2 regels die er toe doen.
Dus ja, ik gebruik diezelfde macro-recorder maar enkel als ruggesteuntje/naslagwerk.
Probeer het anders eens, je zal die xlOr zo tegenkomen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tip Cow18. Zal ik toch eens wat vaker voor de voor mij diepgaande zaken weer eens gaan opnemen.
 
........,"b",xlor,"d"

was de tip als oplossing en dit werkte perfect. Nu wil ik er een 3e keuze bij doen. Waarom pakt hij de zd nu niet mee?
Ik maak er toch op deze manier een 3e xlor van?
Enkel de b en d komen in beeld.

Code:
For ii = 1 To 2
        .UsedRange.Offset(3).AutoFilter kolom + 4, "d", xlOr, "b",[B] xllOr, "zd"[/B]
        .UsedRange.Offset(3).AutoFilter 4, IIf(ii = 1, "d", "h")         
        Set tb = .AutoFilter.Range.Offset(1).Columns(1).SpecialCells(12).SpecialCells(2)  
        Set tb = Union(tb, .AutoFilter.Range.Offset(1).Columns(4).SpecialCells(12).SpecialCells(2))
   On Error Resume Next
        tb.Copy Sheets("Personeelsplanning").Range(IIf(ii = 1, "G60", IIf(Sheets("Personeelsplanning").Range("G60") = "", "G60", Sheets("Personeelsplanning").Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp).Offset(1).Address)))
    On Error GoTo 0
      .UsedRange.Offset(4).AutoFilter
     Next ii

PS: krijg hem met de macrorecorder niet zoals hierboven goed.
 
Laatst bewerkt:
Met een array en xlfiltervalues.
Code:
.UsedRange.Offset(3).AutoFilter kolom + 4, array("d", "b", "zd"), xlfiltervalues  'of 7 i.p.v. xlfiltervalues
 
de macro-recorder had je de oplossing van HSV ook kunnen getipt hebben, als je tijdens het filteren in je de lijst van alle mogelijkheden er 1 of meerdere weggevinkt had.
De 1e constructie, met xor, is beperkt tot 2 mogelijkheden, vanaf de 3e moet je voor die andere methode gaan.
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt weer Harry Ik kan weer verder.
@cow18, na de macro te hebben opgenomen zie ik inderdaad de oplossing van Harry ertussen staan maar ik zou hem er niet goed tussen hebben kunnen stoppen zonder foutmelding. :-(
Maar nu werkt het weer perfect.

Mijn dank is weer immens.
Topic weer gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan