outlook verliest continu paswoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

brejen

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Berichten
111
ik gebruik outlook 2016 (zonder exchange) en er zijn drie accounts in aangemaakt. heel regelmatig verliest outlook de paswoorden van die account. mijn versie van outlook is geactiveerd en werkt verder heel normaal.
telkens wanneer ik mails wil binnenhalen moet ik opnieuw de paswoorden ingeven. hoe kan dit opgelost worden?
 
ik merk nu ook dat 'opslaan als' en 'bijlagen opslaan' niet actief zijn.
 
Wat is de geschiedenis van dit probleem/verhaal.
Heeft het altijd probleemloos gedraaid en wanneer ging het mis en heb je toen iets gedaan achteraf gezien?
Heb je een herstellen van Office al gedaan, zie:
https://support.microsoft.com/nl-nl...rstellen-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b

Of is er sprake van een virus/trojan oid besmetting?
Check je systeem met een scanner.
Je zou ook nog daarvoor Malwarebytes (free) daar voor kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
de problemen zijn gekomen na een windows10 update. voordien werkte alles normaal.
Ik heb ondertussen de pc gescand en office hersteld.
tot hiertoe lijkt alles weer normaal te werken. Alvast bedankt!
 
Ben te snel geweest met het topic af te sluiten. het probleem is er nog, maar nu krijg ik bij het verzenden/ontvangen een foutmelding: 0x8009000B
Ondertussen heb ik de settings in mijn account aangepast zodat wachtwoord noodzakelijk wordt bij verzenden, ik heb office online hersteld, het het PST-bestand hersteld,maar dus zonder oplossing.
wat kan in nog meer doen?
 
ik heb office online hersteld, h
Wat viel er dan te herstellen?
het PST-bestand hersteld,
Hoe heb je dat gedaan?

Dat was mijn tip niet.... dat was deze https://support.microsoft.com/nl-nl...rstellen-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b

Geen idee wat je gedaan hebt dus.
Mogelijk is nu je lokale Outlook profiel beschadigd?
https://support.microsoft.com/nl-be...-try-to-send-or-receive-email-in-outlook-2010


Maak anders een backup van je pst op een externe schijf en een op een andere plek ook.
En dan herinstalleer Office/Outlook.
 
Laatst bewerkt:
ik heb je link gevolgd en uitgevoerd. ook heb ik een nieuw profiel aangemaakt en het pst bestand hersteld maar het probleem blijft bestaan.
Daarna office opnieuw geïnstalleerd maar ook dit bracht geen oplossing
 
Daarna office opnieuw geïnstalleerd maar ook dit bracht geen oplossing
En toen de profielen nog een keer aangemaakt?

Is je Windows-gebruikers-account op je Windows PC soms deels corrupt.
Maak eens een nieuwe gebruiker aan en installer Office nog een keer en dan het Outlook profiel opnieuw aanmaken
En?
 
Laatst bewerkt:
ja, de drie account geconfigureerd. maar helaas, probleem blijft
 
En probeer het 2e eens:
Is je Windows-gebruikers-account op je Windows PC soms deels corrupt.
Maak eens een nieuwe gebruiker aan en installer Office nog een keer en dan het Outlook profiel opnieuw aanmaken
En?
Ik heb ook Outlook 2016, nog nooit zoiets gezien.

Check deze eerst nog: de "Windows Credentials " manager
https://helpdeskgeek.com/office-tips/how-to-fix-outlook-keeps-asking-for-password-issue/
gooi alles weg van het outlook account en sluit af en dan Outlook opnieuw configureren.
 
Laatst bewerkt:
Jammer...
Ook met een nieuw Windows account op de computer?
 
ik heb een nieuw account aangemaakt en een nieuw outlookprofiel : helaas met hetzelfde probleem
 
Gaat het soms om Gmail accounts.... daar moet je in de settings van Gmail online wel eerst aangeven dat je de mail met een programma op gaat halen.

Verder mis ik voldoende aankooppunten voor meer advies.
iemand anders vast wel?
 
het gaat over zowel Gmail, telenet als proximus accounts. die hebben altijd goed gewerkt.
Maar ik vermoed nu dat mijn probleem zich op het windows niveau bevindt. Na de laatste windowsupdate onthoudt geen enkele website nog paswoorden, bij elke applicatie dien ik opnieuw in te loggen.
indien daar het probleem zit moet ik dan een nieuwe topic openen onder windows?
 
Geen idee, zit op dezelfde lijn, ik heb er geen problemen mee, maar je kunt het via de "Attendeer moderator" links naast je vraag hem/haar vragen of je een nieuw topic aan moet maken.

Mijn idee.... zorg voor een goede backup van al je data en zo (maar die had je vast al dus daar ben je al klaar mee...) en in no-time heb je een schone Windows geïnstalleerd.
Heb het eergisteren ook gedaan, nog geen kwartier werk. Het nainstalleren vd diverse programma's hangt sterk af van wat en hoeveel je daar van hebt.
Omdat mijn basis image 3 jaar oud was was ik er aan toe om weer een schoon vers systeem te hebben.
Met de freeware Aomei Backupper Free maak ik dan die image van de SSD, die comprimeert de hele SSD tot minder dan 15GB (incl Office). Kost ca een kwartier tijd.
Maak wel een reddings-USB stick aan met Aomei en let op en kies of je wel of niet een Windows met of zonder UEFI hebt geïnstalleerd... anders werkt die stick niet...
Maak ook een backup van deze image op een aparte schijf.
Gaat er iets echt mis waar je veel tijd in moet gaan steken, zoals jouw huidige probleem.... de image restoren kost ruim een kwartier (bij mij) en het systeem is weer zo fris als een hoentje.... Update vervolgens je Windows systeem... en maak een dan verse image en je bent/blijft weer bij.... (dat laatste was door familieomstandigheden bij mij te ver achter geraakt, op een bepaald moment besloten er geen energie meer in te steken.. maar de regen van de laatste dagen.. nodigde mij uit om het weer te doen).
 
Laatst bewerkt:
ik heb de laatste windowsupdate eerst eens verwijderd en nu werkt alles weer perfect. ligt dus duidelijk aan windows.
 
Dat moest haast wel waardoor ik je dit adviseerde: " in no-time heb je een schone Windows geïnstalleerd."...
Goed dat je de update weghalen nog uitgevoerd heb. Had ik me nog even niet gerealiseerd, je had het wel opgeschreven... :thumb:

Maar hoe ga je nu verder... die update komt toch een keer ... en komt dan weer "HET" probleem te voorschijn....:eek:
Dan toch.... deze weg.... " in no-time heb je een schone Windows geïnstalleerd."...:d ???
 
idd, die bedenking heb ik mij ook gemaakt. Ik hoop echter dat die bug uit de update hersteld wordt. en anders volg ik je advies en zet ik een schone windowsversie terug.
 
Ik heb hetzelfde probleem.

Dag, welke windows update heb je verwijderd?
Ik draait op W10 2004.
Dank je
PS Ik heb een niewue profiel gemaakt, de account een aangepast. Het werkt een tijdje en plotseling de pswd verdwijnt van de proximus account.
Ik had het probleem al in OUTLOOK2010 en nu ook met mijn update naar OUTLOOK2016 (beide zonder exchange)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan