foutmelding printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo, sinds gisteren kan ik niet meer printen met mijn mijn hp deskjet 2542, ik krijg dan de volgende melding
inkt.JPG
voorheen nooit problemen gehad met huismerk cartride van inkt.nl; komt dat doordat ik de windows update 2004 heb geinstalleerd ? wat is de oplossing ?
 
Heeft niks met Windows te maken, deze melding komt van de printer- printer software.
Lijkt erop dat er nieuwe firmware van HP is geïnstalleerd die het gebruik van niet originele inkt onmogelijk maakt.
 
En hoe is dit op te lossen. Wat denk je. De originele cartride kopen natuurlijk.
 
Het zou kunnen dat er met updates nieuwe drivers zijn geïnstalleerd en de uitgave datum die u kan vinden via Apparaatbeheer of voor de software in het printerstuurprogramma kan hier duidelijkheid over bieden. Updaten van software van derden kan worden uitgeschakeld.

Printers werken met chips die in de cartridges verstopt zitten en als je vervangende en goedkopere inkt koop van een ander merk dan heb je de keuze tussen die met of zonder chip. Niet iedere verkoper wil graag in de advertentie schrijven dat er een namaak chip in zit. Hier een voorbeeld van een cartridge "met chip."

https://www.aainkt.nl/a-52652101/hp...-huismerk-aa-inkt-zwart-met-chip/#description

Of je daar een bepaalde HP driver of stuurprogramma bij nodig bent dat is een kwestie van navragen maar: werkt het, dan niets repareren... Blijf, in geval van chips, liefst bij de zelfde cartridges en de zelfde software voor de printer.
 
opgelost, bleek dat de cartridge leeg was, kon ik nl niet zien, wel desondanks vreemd die melding dat de cartridge niet compatibel was, ik heb nu een nieuwe van het zelfde merk en er word normaal geprint,
 
Laat staan een huismerk, maar het zou een mooie boel worden als je kunt printen met een lege cartridge!;):d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan