Hoe tegelijkertijd alle contacten in mailchimp deleten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal321

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
198
Ik wil een compleet cleane start in Mailchimp. Ik heb destijds 5000 adressen geïmporteerd maar wil die nu allemaal deleten. Maar het lukt mij enkel om dit scherm per scherm te doen. En op 1 scherm kan ik max 100 adressen laten verschijnen. Veel te omslachtig dus. Is er een manier om ALLE contacten tegelijkertijd snel te deleten?
 
Misschien werkt dit.

Klik met je rechter muisknop op het keuzevak waar je kan kiezen hoeveel itemss er op de pagina staan.
Kies in het popup menu "Inspecteren"
Je ziet op tabblad Elements ongeveer iets als dit
Code:
<select>
   <option value="10">10</option>
   <option value="25">25</option>
   <option value="50">50</option>
   <option value="[B]1000[/B]">[B]1000[/B]</option>
</select>

Verander de 100 option in 1000
 
Ah, je zit op tabblad Elements (html elementen) maar in jouw browser heet het tabblad Inspector
 
De oplossing vond ik op een andere site en kon zelf niet testen of het werkt.

Heb je in de Inspector op die kleine driehoekjes geklikt om de code open te klappen, misschien zit het daar?
 
In het linker vak van jouw screenshot zie je bij de meeste regels een driehoekje.

Als het driehoekje naar rechts wijst dan kan je door erop te klikken de verborgen code zien.
 
Laatst bewerkt:
OK, gevonden.
Ik kan de value van 25 wel veranderen naar 1000 (en op het scherm verandert de 25 in 1000) maar er blijven er op het scherm effectief maar 25 opgelijst.
 
Probeer dit eens

Zet eerst het keuzevak op 25.
Dan in de code het getal 100 in 500 veranderen (er is een limiet, probeer eerst 500)
En dan zet je het keuzevak op 500.

Code:
<select>
   <option value="10">10</option>
   <option value="25">25</option>
   <option value="50">50</option>
   <option value="[B]500[/B]">[B]500[/B]</option>
</select>
 
Laatst bewerkt:
De code van het keuzevak wordt niet weergeven zoals jij ze weergeeft maar wel:
<span role="option" class="dijitReset dijitInline dijitSelectLabel dijitValidationTextBoxLabel ">100</span>

De 100 verander ik dan in 500. Op het scherm komt er dus wel degelijk 500 te staan maar er worden slechts 100 contacten weergegeven. Wanneer ik het keuzevak opnieuw aanklik dan staat die 500 niet in de keuzelijst. Dus ik kan de getallen op mijn scherm visueel wel veranderen maar daar houdt het ook op, er wordt door mailchimp geen gevolg aan gegeven. Zie screenshot.screenshot1.jpg (37).jpg
 
Dit is idd een oplossing, thx.
Maar wil je bijv 1000 contacten van een totaal van 5000 deleten dan moet je het handmatig doen en dat is heel omslachtig. Mijn inziens toch een tekort in Mailchimp.
 
Als je handig bent met de export/import functie in Mailchimp dan zou je dit kunnen proberen.
Let op: Lees eerst goed in de Mailchimp Help of dit zo kan anders ben je al je contacten kwijt.

Dit is een beetje het idee.

- exporteer alle contacten van Mailchimp naar Excel (in .csv formaat denk ik).
- verwijder daarna alle contacten in Mailchimp.

- bewerk het Excel bestand, bijv. 1000 contacten verwijderen.
- importeer daarna dit Excel bestand naar Mailchimp.
 
Zo zal het idd ook kunnen.
Ik ga het zeker eens proberen. Bedankt voor de tip!
 
TS wil bijv 1000 contacten van een totaal van 5000 deleten, als dan een gehele Audience verdwenen is zou dat vervelend zijn ;)
 
Is dat zo? TS zegt in zijn eerste post: "Ik wil een compleet cleane start in Mailchimp. Ik heb destijds 5000 adressen geïmporteerd maar wil die nu allemaal deleten."

Vandaar dat ik deze optie in de groep gooide ;-)
 
#12 en #13. De info over een deel van de contacten kwam later in het draadje :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan