Canon printer MG5600 start heel traag op bij PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.691
Beste forum leden.
Ik heb een vraagje over mijn printer de Canon MG5600 Ik wil een PDF afdrukken waar een plattegrond op staat.
Als ik dit open dan geeft de waarschuwing "kan het front ArialMT niet vinden enz.
IK klik dit weg en kies dan voor afdrukken Dan gaat er zeker 3/4 minuut over heen voor hij begint met printen.
Bij mijn andere PDFs gaat hij gelijk printen dat is wel leuk
Als ik op het schermpje kijk zegt hij bezig met afdrukken en gaat hij inderdaad afdrukken zonder fouten
wat zou dat kunnen zijn ?? iets met de foutmelding te maken ?
Heb het opgelost door de afdruk te scannen als document en weer op te slaan als PDF en dat gaat wel sneller
iemand een idee ??
e de waele
 
de waarschuwing "kan het front ArialMT niet vinden

Het heeft zeker te maken met deze foutmelding. Een pdf is een uitgebreid bestandsformaat, meer een container, waar bijvoorbeeld ook de gebruikte lettertypen bij ingesloten kunnen zitten. Als een pdf wordt aangemaakt is er vaak een optie "gebruikte lettertypen insluiten (enclose used fonts)" of iets dergelijks.
Als dat niet gebeurd is en de printer heeft dat lettertype zelf niet, dan moet de printer een ander lettertype gaan gebruiken. En dat proces zal zeker wat tijd in beslag nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ok heel veel dank Dan weet ik dan ook weer Maar het is opgelost door te copieren en weer op te slaan dan neemt hij alleen de tekst maar over Ik zet de vraag op opgelost
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan