Een goedkope plek gezocht om mijn .eu domein te parkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik zoek voor mijn .eu domein een domein waar ik goedkoop mijn domein kan parkeren, echter wel automatisch door kan laten verwijzen, het liefst met behoud van domeinnaam boven in het scherm.

Misschien later een website en e-mail gebruiken, echter tot nu toe heb ik daar nog geen tijd voor.

Wat ik op het zicht heb zijn:

Strato
Versio
Vimexx

Op dit moment zit ik nog bij Versio, ik moet eind augustus een beslissing maken of ik blijf zitten, of dat ik overstap.

Als iemand andere suggesties heeft, dan hoor ik dat ook graag.
 
met behoud van domeinnaam boven in het scherm.
Het is niet helemaal duidelijk wat je met "parkeren" bedoelt. Als je de domeinnaam in de adresbalk wilt houden dan is het simpel, dit betekent domeinnaam en alles wat je op het domein hebt staan verhuizen naar een andere host provider.

In het kort.
Je maakt eerst een backup van bestanden en databases.
Je vraagt dan bij een andere provider een host pakket aan incl. domein verhuizing.
In de verhuisperiode (niet ervoor en niet erna) kan je de email overzetten.
Na de verhuizing zet je de bestanden en databases terug bij de nieuwe provider.

Een provider kan je makkelijk zelf vinden op deze website (klik)
Eerst een paar algemene vragen en daarna krijg je een uitgebreid filter.
Filter tip: zet webserver op Apache en database server op MySql.
 
Laatst bewerkt:
Met geparkeerd bedoel ik dat ik op dit moment wel eigenaar van het domein ben, echter het niet actief gebruik op het doorlinken na.

De 3 genoemde aanbieders kosten op jaarbasis nog geen € 9,- , echter wisselt de techniek er achter en de eenvoud van de bediening.
 
Is het dan niet handig om de eu domeinnaam bij dezelfde provider te houden waar je naar toe linkt (via dns vermoed ik).
 
Met geparkeerd bedoel ik dat ik op dit moment mijn domein op het doorlinken na niet gebruik tot ik het in gebruik neem.

De aanbieders die ik aangaf kosten nog geen € 9,- op jaarbasis, dat is zonder hostingpakket.

Verder vindt ik het vervelend dat ze vaak ex BTW prijzen hanteren, daardoor zijn ze vaak nog niet eens de helft van € 9,-.

Het stukje techniek er achter maakt het verschil, echter heb ik daar op dit moment niets mee te maken.
 
Is het dan niet handig om de eu domeinnaam bij dezelfde provider te houden waar je naar toe linkt (via dns vermoed ik).

Nee, ik link door naar de NOS, dat kan zover ik weet bij elke provider, echter de manier op gaat tussen eenvoudig tot zeer lastig.
 
Versio. Daar hoef je geen pakket bij te nemen maar kan je via redirect in het DNS beheer zo doorlinken naar wat je wilt.
Ik heb al mijn domeinnamen daar die ik doorlink.
 
Sorry voor mijn late reactie, ik ben voor een jaar gratis Bronspakket nog even bij Versio gebleven, echter kom ik niet uit de instellingen voor e-mail en ook niet hoe ik opnieuw naar een website kan doorlinken, die was bij het activeren ineens verdwenen.

Mijn vragen.

Hoe maak ik stap voor stap e-mail adressen aan en laat ik deze doorsturen naar mijn Gmail account?

Hoe stel ik opnieuw in waar ik mijn domein naar door wil laten verwijzen in?
 
Misschien gekke vraag hoor maar je kan deze vragen toch beter bij Versio neerleggen? Zij zouden dit haarfijn moeten kunnen uitleggen ;)
 
doorlinken:
DNS moet aanstaan.
Daarna ga je naar...wacht..ik geef je een screenshot.

Log in bij Versio.
Daarna ga je naar Domeinnamen en dan Overzicht (als je er meerdere hebt).

Klik daarna op het pijltje achter de naam (helemaal rechts). Je krijgt dan dit scherm, zie plaatje 1.

Dan klik je bij DNS het schijfje op AAN.
Je krijgt dan:
Door DNS beheer aan te zetten worden de huidige nameservers verwijderd. Dit betekent dat de huidige website op de domeinnaam onbereikbaar zal worden. Wilt u DNS beheer aanzetten?
NeeJa
Klik ja.

Klik dan op Beheer DNS records.
Scrol naar beneden in het nieuwe venster en klik op Redirect aanmaken.
Zie plaatje 2.

Maak je redirect aan, klik op opslaan en klaar ben je, zie plaatje 3

Succes.
 

Bijlagen

  • email13.jpg
    email13.jpg
    24,3 KB · Weergaven: 21
  • email14.jpg
    email14.jpg
    10,7 KB · Weergaven: 18
  • email15.jpg
    email15.jpg
    15,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Misschien gekke vraag hoor maar je kan deze vragen toch beter bij Versio neerleggen? Zij zouden dit haarfijn moeten kunnen uitleggen ;)

Ik heb nou niet het gevoel dat ze echt duidelijk zijn, inmiddels wordt de website doorgelinkt, nu nog e-mail adressen aanmaken en door laten sturen.

Het beste is 1 vraag per keer daar neer te leggen, anders zien ze de 2de vraag over het hoofd.
 
doorlinken:
DNS moet aanstaan.
Daarna ga je naar...wacht..ik geef je een screenshot.

Log in bij Versio.
Daarna ga je naar Domeinnamen en dan Overzicht (als je er meerdere hebt).

Klik daarna op het pijltje achter de naam (helemaal rechts). Je krijgt dan dit scherm, zie plaatje 1.

Dan klik je bij DNS het schijfje op AAN.
Je krijgt dan:
Klik ja.

Klik dan op Beheer DNS records.
Scrol naar beneden in het nieuwe venster en klik op Redirect aanmaken.
Zie plaatje 2.

Maak je redirect aan, klik op opslaan en klaar ben je, zie plaatje 3

Succes.

Daqnk je wel, ik had inmiddels al de DNS aan gezet en plots werkte de link weer, nu nog het e-mail adressen aanmaken en door laten sturen naar mijn Gmail account.
 
Haha, ik bedoelde de "chat" van femke98, het woord ...wacht... bij berichtje #10 :D
 
:d :d :d :d :d :d :d :d :d :d :d :d

Mocht je al een pakket hebben bij Versio, dan kan je die domeinnaam toewijzen aan dat pakket. Als je dat gedaan hebt (zie plaatje 1, want in dat venster kan je dat aangeven) komt de domeinnaam te staan in de DirectAdmin. Daarna kan je in die DirectAdmin de email verzorgen.

Maar ik denk als je geen pakket hebt bij Versio, dat het handiger is om via de huidige naam (dus van de website waar de nieuwe domeinnaam naar toelinkt) je email aan te maken. Dan dient de nieuwe domeinnaam alleen voor het doorlinken en verder niets.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb het één en ander voor elkaar, echter raden ze forwarden af i.v.m. dat het vaak verkeerd gaat, dan kunnen ze dat beter niet aanbieden.

Ze raden me aan van uit Gmail de de e-mail te importeren, dat is wat ik juist niet wil.

Ik ga er in het bijna inmiddels nieuwe jaar induiken, maar ik als forwarden van e-mail niet goed ondersteunt wordt, dan denk ik dat ik verder ga kijken naar een andere goedkopere hosting.

Ik ben Mijndomein gewend, daar gaat alles heel eenvoudig, echter is deze aanbieder waar ik ooit zat mij te duur geworden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand ervaring met Strato en of Vimex, het liefst beide, dan kan ik daar ook eens een vergelijking maken.
 
forwarden van e-mail niet goed ondersteunt wordt
De vraag begon over parkeren van een domein, daarna over forwarden van een domein(?). Inmiddels begrijp ik dat het gaat over forwarden van email. Wat je bij #6 bedoelt met forwarden naar de NOS snap ik nog niet helemaal, dat heeft niets te maken met domein hosting van #1.

Misschien dat gratis of héle goedkope hosting pakketten een "beperking" hebben in de forwarding van email maar elk hosting pakket behoort dit zonder problemen te kunnen. Ik kan mij niet voorstellen dat een hosting provider aangeeft dat dit niet goed wordt ondersteund tenzij ze ondeugdelijke servers hebben.
 
Even wat verwarring weg halen:

Ik was en ben aan het kijken naar een plekje om mijn domeinnaam te parkeren, echter kreeg ik na een vragenlijst te goed om bijvoorbeeld een hostingpakket uit te proberen, ik mocht het niet voor de domeinnaam zelf gebruiken.

Alleen het domeinnaam werkte prima, er zit zoals bij zovelen een mogelijkheid om naar een andere website door te linken. Laat de NOS er even buiten, het is gewoon een keuze waar ik mijn domeinnaam naar door laat verwijzen.

Door het tegoed wat ik kreeg neem ik een hostingpakket af, leuk om eens te proberen, echter de vreselijk ingewikkelde manier van het instellen valt mij erg tegen. Op vragen waarom forwarden afgeraden wordt i.v.m. dat het vaak verkeerd gaat wat ik inmiddels dus getest heb, kan ik niet anders de conclusie trekken dat ze dat beter niet kunnen aanbieden, want wat heb je aan iets aanbieden dat toch niet werkt?

Ik heb ooit bij Mijndomein gezeten, voor een jaar kreeg ik het volledige pakket erbij dat toen nog niet zo duur als nu is, maar dat was naast in het Nederlands heel eenvoudig in te stellen.

Door het duurder werd, heb ik naar een andere goedkope aanbieder gezocht en gevonden. Door de vragenlijst en het tegoed wat ik daarmee kreeg wilde ik weer het één en ander in gebruik nemen, helaas loop ik nogal tegen wat hindernissen aan. Ik ga nog wat proberen of de betreffende aanbieder wat voor mij is begin 2021 i.v.m. dat ik het daar nu te druk voor heb, maar parkeren kan bij een andere aanbieder goedkoper, waar ik nu zit is het parkeerpakket in kosten bijna 2 jaar geleden gestegen, het is dat ik er een hostingpakket voor een jaar gratis bij kreeg, anders hadden ik al naar een ander verhuisd.

Uit eindelijk wil ik wel wat met een website gaan doen, echter was het voor mij van belang dat ik het .eu domeinnaam bij uitgave van particulieren als eerst in handen kreeg wat ook gelukt is, later is de bedoeling er meer mee te doen, maar nu het hostingpakket gratis uitgeprobeerd kan worden, toch maar wat proberen.

Wat mij tegen val is dat het forwarden van de e-mail wel aangeboden wordt, maar het werkt niet goed en dat ze het zelf afraden het op die manier te gebruiken, dan begrijp je denk ik wel dat bij zoiets simpels ik mij even op het achterhoofd aan het krabben ben wat hier gebeurd.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan