HTML-Kit Tools

Status
Niet open voor verdere reacties.

marconist

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
128
Hallo members,

Ik hoop dat op dit forum iemand is die mij met het volgende kan helpen.
Ik gebruik HTML-Kit Tools en heb een website die ik wil aanpassen.
Met een FTP account kan ik mijn website benaderen in een z.g. FT Servermap, zie printscreen.

Servd.png


Ik heb geen flauw idee hoe ik de bestanden via FTP kan down- en uploaden.
Klik op een bestand, ik kan niet meerdere bestanden tegelijk selecteren, en probeer
ik dan maar een enkele map te downloaden dan krijg ik onderstaand venster te zien.

kan niet.png

Misschien kan iemand mij een tip geven, hoe dan wel.

Cees
 
De bestanden die je interesseren staan in de map 'www' vermoed ik.
Zeker niet in diegene waar je nu kijkt, want dat is de 'software' van je site, daarom is er ook die beperking om de inhoud te downloaden.

Kijk er eerst eens in welke bestanden daar staan, kan een heel pak zijn ... dan pas downloaden.
 
De bestanden die je interesseren staan in de map 'www' vermoed ik.
Zeker niet in diegene waar je nu kijkt, want dat is de 'software' van je site, daarom is er ook die beperking om de inhoud te downloaden.

Kijk er eerst eens in welke bestanden daar staan, kan een heel pak zijn ... dan pas downloaden.

Dat had ik al eerder geprobeerd, maar dan krijg ik toch als antwoord dat ik uit de hele rits bestanden er maar eentje kan selecteren.

Zoals ik zou verwachten zou je met de CTRL knop alles kunnen selecteren, maar nee.

www.png
 
Waarom gebruik je geen échte FTP-client zoals FileZilla vb. gratis, wereldstandaard en héél handig ?
Ook sommige commanders kunnen dat : vb. Multicommander --- aan één kant je PC, de andere kant je server openen en je sleept en copieert wat je wil.
 
Waarom gebruik je geen échte FTP-client zoals FileZilla vb. gratis, wereldstandaard en héél handig ?
Ook sommige commanders kunnen dat : vb. Multicommander --- aan één kant je PC, de andere kant je server openen en je sleept en copieert wat je wil.

Da's nogal eenvoudig, aan alleen een FTP client zoals FileZilla heb ik niks, daar zit geen editor in en kan ik mijn website dus niet aanpassen.
HTML-Kit pretendeert beide te bezitten.
 
Laatst bewerkt:
De combinatie van
Editor: Notepad++ https://notepad-plus-plus.org
FTP client: FileZilla https://filezilla-project.org

Werkt prima tenzij je wat grotere applicaties gaat maken maar in dat geval is HTML-Kit ook niet toereikend.


Probleem opgelost.
Gisteren contact gehad met de ontwerper van HTML-Kit Tools, de volgende email (vertaald) ontving ik:

De FTP-ondersteuning in HTML-Kit is bedoeld als een manier om snel bestanden op externe servers te bewerken.
Dit maakt het mogelijk om op een bestand op een FTP-server te dubbelklikken, het te bewerken en op Opslaan
als normaal te klikken om de wijzigingen ongedaan te maken.
Op dezelfde manier waarop u een lokaal bestand zou bewerken.
Het is niet bedoeld als een speciale FTP-client, zoals FileZilla.
Voor het downloaden / uploaden van meerdere bestanden is zoiets als FileZilla nodig.

Mijn eerste ervaring is: een handige editor en de handige optie dat een bestand in de FTP server direct te wijzigen is.
Dank voor jullie respons op mijn vraag.
Cees
 
Dan heb je HTML kit tools ook niet nodig, snel even een bestandje bewerken doe ik met FileZilla, rechtsklik op het bestand, kies voor bewerken (en dan Notepad of Notepad++ kiezen). Werkt snel zat.
 
Wel sneu voor die man om te moeten blootleggen dat zijn tool eigenlijk niets toevoegt en dus nutteloos is - want dat is het uiteindelijk !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan