IBAN betaallink op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik beheer de website van een organisatie die o.a. leeft van giften. Op de website staat het IBAN genoemd waarop mensen hun bijdrage kunnen overmaken.

Bij mijn eigen bank (bunq) kan ik eenvoudig een betaallink aanmaken en die link - als ik dat zou willen - op mijn website plaatsen om snel betaald te worden, zonder dat mensen het IBAN moeten overschrijven, maar ik kan dat niet ontdekken hoe dat werkt voor een rekening bij de Rabobank.
Heeft iemand van jullie een idee?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Vind ik wel vreemd, want juist iedereen en vooral ouderen zouden gewaarschuwd moeten zijn nooit op links in e-mails en websites te klikken en criminelen kunnen websites perfect namaken. En dan kun je niet zien wat daar op de achtergrond zit.

Mensen moet betalen vanuit hun eigen veilige betaalomgeving, inloggen etc. Nooit via een link! Bij een webshop ga je bijvoorbeeld naar iDeal en dan een veilige omgeving en daar zijn genoeg zaken die je kunt en moet checken.
 
De link die ik zou maken voor een betaling aan mij, vraagt om een bedrag in te vullen. De volgende stap is de keuze tussen iDEAL, Credit of Debit pas en Sofort en zo kom je dus in je eigen bankomgeving.
 
Ik beheer de website van een organisatie die o.a. leeft van giften.
Dit is allemaal goed en wel. Waarom stel je hier de vraag. Ga inlichtingen vragen bij uw Bank.
Online winkels posten hier ook deze vragen niet.:d
 
Ik raad aan om bij een PSP (payment service provider) we kijken of die een donatiesysteem hebben. Die werken samen met verschillende banken, en verwijzen de bezoeker door naar de juiste iDEAL betalingpagina.

Ik raad af om met zelf-gegenereerde betaallinkjes te werken. Die zijn meer bedoeld voor persoonlijk gebruik.
 
Bij mijn eigen bank (bunq) kan ik eenvoudig een betaallink aanmaken
Is dit een eenmalige link? Of blijft de link altijd geldig?
 
Ik beheer de website van een organisatie die o.a. leeft van giften.
Dit is allemaal goed en wel. Waarom stel je hier de vraag. Ga inlichtingen vragen bij uw Bank.
Online winkels posten hier ook deze vragen niet.

Ik lees nergens op Helpmij.nl in de "Forumregels" en "Hoe gebruik ik dit forum" dat deze en dergelijke vragen niet toegestaan zijn. Het is juist belangrijk dat iedereen en met name ouderen een inzicht krijgen op hoe die "systemen/procedures" op de achtergrond werken.

Er staan geen persoonlijke gegevens in het bericht, geen banknummer (IBAN) en de URL van de website ook niet. Dus dat lijkt mij allemaal in orde. Kennen de mensen de website wel, kunnen ze die hier controleren of er klachten over zijn. Je kunt ook altijd controleren of een stichting/vereniging een kvk-inschrijving/nummer heeft (nummer).
 
Laatst bewerkt:
Ik lees nergens op Helpmij.nl in de "Forumregels" en "Hoe gebruik ik dit forum" dat deze en dergelijke vragen niet toegestaan zijn. Het is juist belangrijk dat iedereen en met name ouderen een inzicht krijgen op hoe die "systemen/procedures" op de achtergrond werken.
Je verstaat ook klinkebellen voor hamersteerten.
TS vraag: ik kan dat niet ontdekken hoe dat werkt voor een rekening bij de Rabobank.
Ik heb geantwoord vraagt het in de bank.
 
#femke. had je zelf ook wel even kunnen goochelen,
Maar eh....donaties en dergelijke, ik weet niet of die linken daar geschikt voor zijn.
De mogelijkheden in de bankenwereld gaan snel. Je bent net gewend aan iets en het volgende wordt al weer uitgerold. Ik begrijp dat in dit topic werd gesproken over een eenmalige betaallink. Een andere mogelijkheid heeft een bank (nog) niet.

@guido. Je zou gebruik kunnen maken van een betaalprovider. Dat is veilig, betrouwbaar en niet duur. Je betaalt een kleine bijdrage per transactie (per donatie dus). Geen abonnement. Bezoekers kunnen kiezen tussen iDeal, Visa, enz. enz. Kijk eens bij Mollie (klik) die is heel aantrekkelijk in prijs.

Mollie zet haar software op GitHub (klik). Kies de "mollie-api-php". Er staan veel voorbeelden in de map examples.

Bij een betaalprovider moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Uiteraard een https website (wie heeft het niet) maar ook een KvK inschrijving en meestal ook een zakelijke bankrekening op naam van jouw organisatie.
 
Ik zou een koppeling maken naar iDeal. Om dit niet helemaal te moeten programmeren zou ik kijken of er al iets dergelijks te krijgen is. Anders maak je een webshop met slechts 1 artikel (donatie). Wat je dan kunt afrekenen via elke gewenste methode.
 
Die weblinks... blijven link..... :D
Hoe check je dat er geen misbruik van gemaakt is/jouw site gehackt is...?
En das toch al bepaald geen zeldzaam verschijnsel....

Mensen die wat geld over willen maken kunnen zelf toch wel even dat IBAN nr invullen en het bedrag?
Heeft niks met oud zijn te maken, zulke links zijn foute systemen, net als een website waar een QR-code plaatje staat die ook gehackt kan zijn.
 
Hoe check je dat er geen misbruik van gemaakt is/jouw site gehackt is...?
Een hacker mag ook doneren, toch :D

Het wiel is al uitgevonden, een webshop is niet nodig, alleen het stukje code van de betaalkoppeling is nodig.
Zie berichtje #10. De voorbeelden staan erbij.
 
Van een betaal linkje kan geen misbruik worden gemaakt.
Degene die het gebruikt komt ermee in z'n eigen betaalomgeving en kan alleen betalen (niet ontvangen)
 
Dat bedoel ik niet... dat die hacker echt gaat doneren... geloof je dat... (lees maar terug...):)
 
Ethische of onethische hacker? Die eerste groep zou best kunnen doneren :)
 
Hele goede @femke98, wilde ik net ook gaan schrijven :) Werk super die PayPal doneerknop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan