Laptop geen draadloos bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1971

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
189
Heren
Wij hebben al een paar jaar een laptop die het draadloos netwerkbereik pas krijgt als ik de laptop naast de router zet. als ik dus verder weg gaat zitten dan is het bereik weg en dus geen internet.
Daarom gebruiken we hem maar bedraadt maar dat is niet altijd handig.
Alle andere laptops, tablets , smartphones doen het wel gewoon goed

Het gaat om de toshiba satellite L50 B 1 WC
Hoe kan ik dit oplossen?

mvg Ron
 
Met dit model komt het vaker voor:
https://www.eehelp.com/question/l50-b-1nm-satellite-wifi-only-works-near-the-router/
It may be possible that the antenna isn't properly connected, which is originally a weak WiFi signal.
Maak hem even los en check of de antenne kabel los getrild is.
Durf je dat niet... vraag het iemand waarvan je zeker weet dat ie het echt kan.

Als je pech hebt zit er een barstje in de Wi-Fi module waardoor het signaal niet bij de aangesloten antenne komt.
Dan moet je, als het niet te solderen is (vaak niet), of een nieuwe module kopen/erin laten zetten of je zou een USB Wi-Fi stick kunnen kopen en die gebruiken.

Zo een barstje kan ook echt voorkomen. Heb het zelf al een keer van iemand gehoord.
Zo een module zou je via Amazon, Markplaats, Ebay tegen een redelijk prijs kunnen kopen.
Je zult wel exact uit moeten zoeken wel erin zit bij jou.

Laten repareren? Vraag eerst een prijsopgave, jouw laptop is van welk jaar (2014-20150?
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben hem in 2015 gekocht
Waar zit de antenne precies bij dit model?
Ik ben wel redelijk handig en als het stekkers zijn dan moet dat zeker lukken
Is er een handleiding of een voorbeeld filmpje beschikbaar?
 
Daar zul hem toch voor moeten open maken of een technische handleiding op zien te snorren.
Of een Youtube filmpje vinden.
De antennes v/d meeste laptops zitten in de randen van het scherm weggewerkt.
Daarvan dan gaat er een dun kabeltje naar het moederbord waar een module zit en de mini stekker op die module op de juiste plek/mini-connector aangesloten wordt.
 
ronnie, er zijn hier ook heel wat dames actief...............................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan