.BAT file voor converten van PDF bestand naar CSV.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyvdgraaf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2020
Berichten
1
Besten,

Ik wil in een share bestanden (PDF) m.b.v. een BAT file script omzetten naar een CSV bestand. Het gaat dan met name om data in tabellen in het PDF bestand. Hoe kan ik dit script het beste schrijven? Het is de bedoeling om een PDF bestand in een map te doen, en dan automatisch het bestand omzetten in een ander bestandextentie (CSV) en dit in een andere map opslaan.

Ik heb gezocht op internet maar werd daar niet wijzer van.

Hopelijk kan iemand helpen.

Gr Jordy
 
volgens mijn persoonlijke mening is een PDF bestand een formaat dat zich daar bij uitstek NIET toe leent...
 
In ieder geval al niet in een .BAT script. Je zult met iets als python aan de gang moeten om de PDF te ontleden en de data uit de tabellen te lezen. Daarna kun je dat dan weer opslaan als PDF. Hoe precies staat of valt met de indeling van de origenele PDF bestanden. Zijn die al in tekst of als plaatje. Zijn de gewenste tabellen herkenbaar. Dat soort zaken.

Open voor de aardigheid eens een dergelijk PDF bestand met kladblok. Dan zie je ongeveer van waaruit je vertrekt.
 
Zet eerst handmatig eens een paar pdf'jes om in een .txt bestand. Dit kan denk ik wel online. Dan kan je zien of de tabellen altijd op dezelfde plek staan. Of dat er een uniek woord voor de tabel staat als referentie. Ook kan je zien of tabellen in verschillende pdf'jes dezelfde opbouw hebben.

Als blijkt dat tabellen bij verschillende pdf'jes er allemaal wat anders uitzien dan wordt het een stuk moeilijker of je krijgt conversie fouten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan