Android update Cat S60

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjonR

Verenigingslid
Lid geworden
10 nov 2016
Berichten
3.279
Goedemiddag helpers,

Ik heb een Cat S60 met Android 6.

Is er een manier om deze te updaten naar 7 (of hoger)?

Gr.

Sjon
 
Nee. Bij Instellingen en "Over deze telefoon" komt te staan of er updates zijn en waarschijnlijk ziet u dat ook in notificaties en aan een ander instellingenpictogram.

Als de fabrikant niet met nieuwe software komt en het systeem is écht verouderd, dan zijn er mogelijkheden om een telefoon te ontgrendelen en de inhoud ervan te verwijderen. Je kan daarna ieder geschikt besturingssysteem installeren. Dit is echter een "crack" en de garantie op het toestel vervalt. Weet dan dat dit proces van jailbreaken bijzonder onveilig is en dat er aanmerkelijk meer methodes worden aangeboden die telefoons onbruikbaar maken, dan er zijn die daarna een werkende telefoon opleveren. Daarnaast ben je zeker een week bezig om te ontdekken wat de methode is en over de ins en outs te lezen. Ook als het zogenaamd echt voor jou telefoon geschreven is en er positieve gebruikerservaringen zijn dan kom je waarschijnlijk nog niet door alle stappen, maak je geen illusies maar in principe kan het.
 
Mss dat je via de settings nog naar versie 7 kunt komen, maar als ik zo rondsnuffel geef ik je weinig kans.

Ook in de developershoek komt er maar weinig... en wat er op de laatste pagina hier staat ... komt amper reactie om er Fedora op te zetten.
https://forum.xda-developers.com/general/help/cat-s60-snapdragon-617-rootable-t3433018/page33

Kans van slagen.... zeker zonder ervaring in die hoek is nul.
Je moet echt iets goed gedocumenteerd hebben eer je er aan kunt beginnen; ik vond het niet... er was maar heel weinig.
Jammer, voor jou voor het milieu, etc...
 
dank voor jullie antwoorden. Duidelijk verhaal, ik ben de sjaak dus. toch maar weer een iphone dan waarschijnlijk.
 
Wat ik gelezen heb zou er een normaal toestel aan de binnenkant in schuilgaan en het is waarschijnlijk een niet te veel verkocht model dus het zou kunnen dat de fabrikant geen systeem upgrade meer uitbrengt. Het heeft wel een warmtecamera, die voor technische beroepen interessant kan zijn. Daarom worden ze voor nog interessante prijzen tweedehands aangeboden.

Jou versie 6 is uit 2015. Na Android versie 8 en 2017 is het eenvoudiger geworden voor fabrikanten om updates uit te brengen. Ook een reden om het voor eerdere modellen te laten voor wat het is. De geheugens en langzamere processors kunnen de andere reden zijn. Eigenlijk zijn we allemaal "early adapters" en dat je dan naar Apple zou moeten overgaan dat geloof ik niet. Succes en graag gedaan.
 
Ik kwam 4 jaar geleden er ook niet uit met de Androids die ca 4-4.5 inch moesten zijn.
Omdat de Iphone 5S toen voor de helft van de introductie prijs kon kopen (240 euro) was dat de meest aantrekkelijke.
ik heb verder niks van en met Apple, tis voor mij alleen maar een smart phone die op deze manier redelijk betaalbaar is..
Hij is nu 4 jaar oud en ale updates komen nog en als het net zo gaat als bij de 4S dan krijg ik ze nog 2 jaar.
Dan heb ik iig 6 jaar met deze smart phone kunnen doen.
Na de laatste update ... en er komen geen schokkende security issues kan ik het mss nog ca 0.5-1 jaar oprekken eer ik een andere hoef te kopen.
Dan zit ik aan 6,5-7 jaar dat ik hem zou hebben gehad.

Ik zou tegen die zeker de Iphone SE zo tegen het licht aan gaan houden, helaas faalt het update beleid bij veel android smart phones.

Tzt , over 2 mss 3 jaar kijk ik wel weer verder wat er is en of de SE nog interessant is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan