CCleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

RienBOZ

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2020
Berichten
8
Ik heb sinds een aantal maanden CCleaner aangeschaft en dat bevalt prima.
Alleen 1 ding als ik een Health check doe dan gaat hij alles controleren ook of er software geüpdatet moet worden.
Wel hij komt steevast met CorelPaintShop PRo 2019 wat hij wil gaan update naar versie 2021.
Dat wil ik niet ik vind versie 2019 goed genoeg voor wat ik er mee doe.
Dus is er iemand die weet hoe ik in CCleaner kan aangeven dat CorelPaintShop pro niet gecontroleerd hoeft te worden op een update?
Alvast bedankt Groet

Rien
 
Al bij Opties => Updates gekeken en daar e.e.a. naar wens aangepast..?
 
Welkom.
Kijk, controleren op updates is één, ik zou dat niet doen/willen want controleren op updates doe je bij de programma's zelf. Maar goed. CCLeaner gaat toch niet automatisch die aanbevolen programma's updaten! Dat lijkt mij sterk. Als dat wel het geval is kun je op moeilijkheden wachten. Waarom? Omdat vaak uit goed werkende programma's nuttige en praktische functies gehaald worden en je mag zelf bedenken waarom.
 
Al bij Opties => Updates gekeken en daar e.e.a. naar wens aangepast..?

Goede morgen,

Ja dat het geen effect, CCleaner blijft komen met de versie 2021 van PaintShop Pro.
En als ik nu opdate naar versie 2021 dan begint hij volgend jaar weer met de update naar 2022!
Ik heb overigens PaintShopPro ook al gemaild dat ik van de reclames van hun af wil telkens krijg is de boodschap of ik wil update naar een nieuwere versie en ik heb bewust een versie gekocht omdat ik dacht dat ik van deze spam af zou zijn.
Maar helaas , bedankt voor de reactie.
groeten Rien
 
Product promotie binnen gekochte software is iets dat bijna alle fabrikanten doen, helaas kom je daar niet vanaf.
Zelf heb ik daar ook de nodige irraitatie door, o.a. van Movavi Video Suite die ik heb gekocht, zelfde verhaal.
Nergens iets in de instellingen te vinden waarmee je die meuk kunt uitzetten....helaas.

Die "Health check" van Ccleaner gebruik ik nooit, beetje onzin dat....
De voor Windows noodzakelijke updates krijg je via Win Update automatisch, andere programma's van derden hebben zelf ook vaak een functie die controleert op updates als je het programma start...
Ik zou me er verder niet aan storen...
 
Goede morgen,


Ja is super irritant kijk als je nu illegale software heb oké maar al 3 jaar op rij gekocht en telkens nog die reclame.
maar goed denk inderdaad dat het kwestie van Acceptatie is.

toch bedankt voor de reactie

vriendelijke groet
Rien
 
Het handigste is toch om een verse, gezonde Windows 10 te installeren en die te imagen/backuppen met bijv Aomei Backupper Free.
Zet al je programma's er eerst wel op met hun instellingen.

Heb je twijfels over de "Health" van de Windows installatie... dan zorg je eerst dat al je data gebackupt zijn als ze dat nog niet waren....
En vervolgens restore je de image van Aomei Backupper Free.
Op mijn pc met 16GB RAM/i5 7700K/SSD duurt dat ruim 15 minuten...

Alles weer terug gezet.... doen dan al de updates van Windows 10 en van de geïnstalleerde programma's waarvan je vindt dat ze dat nodig hebben (zoveel mogelijk, maar je wilt niet altijd een totale upgrade van je tools als je tevreden bent, vooral als je weer betalen moet)

Klaar?
Maak nu de nieuwe image/backup met Aomei Backupper Free.
Zo je bent weer Health-bestendig... zonder van die tools als CCleaner te gebruiken die je alleen maar vragen of irritatie doen oproepen...
En CCleaner gaat je niet aan een image/backup van het systeem helpen.... dus ze bieden een schijnhulp die hooguit tijdelijk zou kunnen werken maar je in wecht nood bij een crash die niet meer te herstellen is.. je in de steek laat.

Zorg wl dat je bij Aomei Backupper Free, de recovery USB stick aanmaakt en afhankelijk van je systeem voor UEFI type of het niet UEFI type (legacy) aanmaken van de USB stick kiest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan