Internet toegang onregelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden Ik heb een vraagje over mijn internet toegang Hoe zou het kunnen komen dat de tijdsduur altijd verschillend is Ik geef een voorbeeld : Ik start mijn laptop smorgens op dan duurt dit 1;16 min voor ik op het net zit Als ik deze afzet en ik start later na bv 30 min weer terug op dan is hij in een flits op het net ??
Het is maar een luxe probleem toch vraag ik mij af waar dat aan kan liggen ?? Iemand een idee??
e de waele
 
Maak eens een log of het zo consequent is.... voor je gaat zoeken naar iets dat er niet echt is mar puur op toeval berust.

En... welke invloed heeft het eerste keer opstarten .... internet op gaan ....op de benadering van het internet de 2e keer?
Werk je met hybernate stand oid om hem uitte zetten?
 
Werk je met fixed IP of DHCP...

Bij DHCP zoekt je router een beschikbaar IP adres op, geeft dat door aan de PC en die neemt dat aan - dan pas wordt de gateway geopend en heb je toegang tot Internet.
Bij een tweede opstart op dezelfde dag is er veel kans dat IP-adres nog in de tabel van de router zit én die waarde overeenkomt met wat de PC meteen gebruikt waardoor de verbinding sneller kan worden gelegd.

Maar dat zou maar een fraktie van verschil mogen geven ... 1 min 16' is wel vrij lang - tenzij je een oude modem/router zou hebben.
Je kan altijd testen of het beter en vlakker blijft als je een fixed IP in je PC zet...
 
Oei weer heel wat te lezen vanavond ben er weer even zoet mee iedereen bedankt alvast het is niet een probleem maar wil er iets meer van wetena
 
Het valt ook niet mee om de moeite te nemen om op de gestelde vragen te antwoorden of in elk geval een poging daartoe te doen..:shocked:
Ik heb zelf het vermoeden dat @route99 het bij het rechte eind heeft, de laptop gaat in hybernate / slaapstand i.p.v. echt uit.
Anders is het niet te verklaren..de IP-configuratie is dan immers nog steeds geladen...
 
Ik heb in ieder geval een dynamisch ip adres IK heb vanmorgen de laptop om 11:00 uur uitgezet en vanavond om 19:00 weer opgestart en weer als een flits op het net. Ik zet hem savonds gewoon uit met de Afsluiten knop Ik heb gekeken en deze aan/uit knop staat op afsluiten zowel op het net als op de batterij dus dat valt al af zo nu ga ik weer verder lezen wel interessant ik heb me daar nog nooit in verdiept
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Van morgen opgestart en het was weer de lange tijd 1:16 min Het moet dus iets te maken hebben met de tijd
Als ik volgens mij smorgens op start is het voor de hele dag goed ,een flits en hij zit binnen .
Dat ga ik vandaag eens bekijken ik moet vandaag weg en ga vanavond eens kijken of hij dan nog snel op het net zit Misschien nog iemand tips waar ik naar kan kijken ?? zo als ik al melde het is geen ernstig probleem he
e de waele
 
Kan ook de zgn lease tijd van het ip-adres te maken hebben.
De lease tijd van een ip-adres is de tijd waar binnen je hetzelfde ip-adres weer krijg als de keer er net voor binnen die tijd dat je via je router het internet op ging.
De internet router die ook de ip-adressen uitdeelt regelt ook de lease tijd.
Wil je dus daar geen last van hebben kun je minimaal 2 zaken uitvoeren, een keuze dus. Dit kan niet altijd in elke router.

Je zet in je router de leasetijd op een paar dagen, info https://www.google.com/search?clien...deren+router&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

of

Je geeft in je router een vast ip adres op voor je laptop/pc

of
Je schakelt de DHCP uit in je router en geeft alles handmatig een ip-adres (geen aanrader)

of

Je geeft je laptop een vast ip adres (bij de settings van je netwerkkaart of wifi) buiten de DHCP-range van jouw router. Dan moet je wel het subnet meestal 255.255.255.0 en de gateway in vullen, dat is het ip adres van de router, bijv 192.168.1.1 of 192.168.1.254 of een andere range.... 192.168.0........
De DHCP-range van jouw router: In de router staat welke die is, misschien ook in de handleiding.

De laatste methode is het simpelste, als je maar buiten de DHCP-range van jouw router blijft, imv IP-conflicten, hoef je dan niks aan je router te veranderen.

PS: ik had van morgen exact het zelfde met een systeem ... een ander ip-adres vanwege de lease. Alleen dat was op mijn desktop en daar gaat dat altijd heel veel sneller.
 
Laatst bewerkt:
Ok ik ga dat eerst allemaal eens bestuderen want daar heb ik mij nog nooit in verdiep.t maar de forum leden geven mij wel heel veel leesvoer IK denk zelf mijn IP een vast adres geven het makkelijkst is
e de waele
 
OOK dat ga ik nalopen Ik weet wel als ik bij opstarten kijk dat daar alleen mijn virus scanner mee opstart de rest staat allemaal op uitgeschakeld Maar zal toch even kijken nog
Ook weer bedankt
e de waele
 
Even een vraagje. Hoeveel virusscanners heb je erop zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan