PP omzetten naar filmpje met ingesproken tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Een voorlichting op school moet nu online gegeven worden. Er moet dus een filmpje gemaakt worden, de basis is een powerpointvoorstelling met daarbij inspreken het verhaal wat ik normaal gesproken daarbij vertel.
Via X-box in W10 heb ik gepoogd dit te doen. De voorstelling opgestart en dan Windows + Alt + R getoetst. Helaas, geen geluid opgenomen en op de schermopname stond slechts het beeld van de startdia van de presentatie en niet de gehele voorstelling. Als ik de X-box app open krijg ik foutmeldingen te zien.
Iemand een tip hoe dit handig te doen? Moet donderdag klaar zijn.. :rolleyes:
 
Met de Xbox-meuk gaat je dat volgens mij niet lukken..
Kan me ook niets voorstellen bij de keuze voor een game-platform app om powerpoint te bewerken...:

Is niet helemaal waar, is een van de weinige (ingebouwde) apps die scherm op kan nemen als video ("XBox Game Bar").
Zodat je je gamingprestaties kunt terugzien.


Update: nog wat gevonden om van PPT een video te maken:
Bij microsoft: Turn your presentation into a video
Online convertor: Convert PPTX to MP4
 
Laatst bewerkt:
klaar!

Beste helpers,
Vanwege de tijdsdruk ook zelf verder gaan zoeken en het is zoooo simpel!
Het kan met PP itself :)

Menu --> Diavoorstelling --> Diavoorstelling opnemen. Dan de keuzeopties Opnemen vanaf het begin of Opnemen vanaf een bepaalde dia. Ik koos voor het eerste.
Het leuke is, je klikt de presentatie door terwijl je spreekt.
Eenmaal klaar zie je bij elke dia een "blokje" met jou in beeld terwijl je de tekst spreek.
Dit "blokje" kun je in dia's zetten waardoor dat straks zichtbaar is in de presentatiefim. Sleep je het"blokje" uit de dia dan hoor je allen de gesproken tekst in het eindresultaat. Hiermee kun je dus leuk spelen.

Als je de tekst bij één dia wilt veranderen spreek je daar opnieuw in. Als je klaar bent met het inspreken bij deze dia wel Record stoppen, anders vervangt hij ook de opname bij de volgende dia zodra je verder klikt.

Alles naar wens? Dan naar Bestand --> Exporteren --> Een video maken -->Kies kwaliteit video en kies Opgenomen tijdsinstellingen en gesproken tekst gebruiken.

Vervolgens activeer je Video maken en dan rustig wachten tot je filmpje klaar is.

Ik heb weer wat geleerd, jullie wellicht ook :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan