Met welk programma kun je grote bestanden overbrengen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Met welk programma kun je enkele grote bestanden overbrengen, het liefst per Mail of per Messenger

En voor de mensen die me kennen: Liefst gratis

Met grote bestanden bedoel ik echt grote bestanden en of heel veel kleine bestandjes

Misschien moet ik die vele kleine bestandjes wel in een ISO inpakken en daarna verzenden

Met vriendelijke groet

Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Archiveer ze. Dus in Jip en Janneke taal: "inpakken." Het bekende 7Zip heeft de mogelijkheid om een bepaalde grootte te kiezen en het archief wordt dan opgesplitst in verschillende benodigde, genummerde, delen. Per definitie vormen de juist kleine bestanden zo te samen een maximaal even groot bestand. Veel programma's om te archiveren bieden deze optie standaard wanneer je kiest voor Toevoegen aan een (nieuw te maken) archief. U moet alleen nog uitvinden hoe groot de bestanden mogen zijn voor het beoogde doel.
 
Hallo Jan.....Google drive en onedrive hebben ook vele mogelijkheden. Ook delen van bestanden. Vele gigabites zijn mogelijk. En ja gedeeltelijk gratis.
 
Hallo Manamana en Alfred 2

Inmiddels heb ik een ander programma gevonden n.l. TransferXL.com

Kan bestanden enz. verzenden tot 5Gb groot en is zeer eenvoudig te bedienen en bovendien gratis

En ik heb er reeds 2 bestanden verzonden van ieder ruim 3Gb groot.

Dus ik zeg de heren: Dank jullie hartelijk

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
@Scrapheap: Wen er maar aan, al zou je het niet willen... dit gaat nog veel vaker gebeuren...
Veel gebruikers hebben werkelijk geen idee of applicaties offline of online werken.... om mij heen zie ik dat de laatste 15 jaar flink toenemen.

Ik hoor zo vaak.... mijn mail en mijn foto's/data staan op mijn PC.. als er dan gevraagd wordt of er al een backup bestaat, dan is dat meestal niet en uiteindelijk komt de aap uit de mouw ... alles staat alleen online... er zijn totaal geen backups... er wordt alleen online meegewerkt.

Het omgekeerde komt ook veel voor: Alleen lokaal data/mail en totaal geen backups..

De laatste groep heeft bij een PC crash natuurlijk een groter probleem dan de 1e groep,.... die komt er pas achter als er online een probleem is....
 
Dat heb ik inderdaad al vaker gemerkt, niet alleen bij TS maar ook anderen..:)
Het ging mij er alleen om te benadrukken dat de vraagstelling helpers op het verkeerde been zet, niks meer dan dat.
Dat TS het ook voor zichzelf onnodig moeilijk maakt om de juiste antwoorden of adviezen te krijgen is zijn / haar probleem.
 
Daarom schreef ik ook: "Veel gebruikers hebben werkelijk geen idee of applicaties offline of online werken."...

Er zijn ook veel onervaren gebruikers die stinkend hun best doen, dat kan ik wel waarderen.

Mijn tante heeft nog boven haar 70-igste voor het eerst met een PC gewerkt. Het begin was even lastig... maar gaandeweg kon ze zelf heel veel.
Ze heeft tot haar ca 84e er mee gewerkt.

Waarom lukte het haar zonder technische kennis was, ze was een non die vooral als gezinshulp gewerkt heeft (voor het PC tijdperk..)?
Eigenlijk 2 redenen:
  1. Heel goed lezen wat er stond. Wat ze niet begreep zocht ze op via Google, dat had ze zich vanaf het begin aangewend....
  2. En... ze kon heel goed luisteren naar de adviezen... bij haar stond je nooit tegen een stoel te praten....

Kijk en dan kom je als complete leek toch een heel eind!
En: Ze had de energie om het te willen doen want ze had wel door dat ze daarmee sociaal gezien meer mensen kon bereiken, meer dan alleen maar opbellen.

Ach en af en toe kreeg ik dan een mailtje met de overbekende titel... Help....
Maar dan bleek al snel dat ze zelf al het nodige uitgezocht had.... maar er toch niet uitkwam/
Met Teamviewer kon ik haar vaak op afstand helpen en anders combineerde ik het met een kopje koffie drinken bij deze zeer gastvrije dame.

Inmiddels is ze al vertrokken van deze aardkloot, erin berust dat ze ergens op een mooie plek daar boven zou komen....

Zo kan het dus ook, dit verhaal slaat niet op de TS, voor alle duidelijkheid. Maar dit laat puur zien dat zo kunnen helpen ons ook een goed gevoel geeft omdat die mensen echt geholpen willen worden en het ook waarderen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo route99

Zo als jij moesten er meer zijn.

Je hebt mij in ieder geval menig keer uitstekend geholpen.

Waarvoor nogmaals hartelijk bedankt.
 
Er zijn hier veel helpers en das ook hard nodig en ze verrichten belangeloos veel werk, sommigen zelfs erg veel:thumb:
Er zijn meerdere gebieden waar ik te weinig verstand van heb om anderen te adviseren, ook al kom ik er zelf voor bepaalde onderdelen toch nog wel uit, maar dat is te weinig om anderen goed te kunnen adviseren. Ook al ben ik beta, maar niet in de IT-richting, je kunt niet overal verstand van hebben...
 
Hallo route99

Ik loop al vanaf 1980 mee (zijdelings) in de IT.

Want n 1980 kocht ik m'n eerste PC (in onderdelen) en minder dan een jaar later zocht ik steun, om meerdere computers aan elkaar "te knoppen".

Toen keek men nog alsof men water zag branden. Maar door veel studeren en proberen is het me toen toch gelukt. (ook ik ben een Beta, HTS werktuigbouw)

Ik had destijds een Automobielbedrijf, toen nog 1 PC in de ontvangstbalie, 1 PC in het magazijn, 1 PC op de financiele afd. en 1 PC op de Verkoop.

Ook de programmatuur was destijds een crime, een compleet programma was destijds te groot voor m'n eerste PC, maar de verkoper, stuurde een IT student, die het programma (aan huis) in drieen "hakte". Van die student heb ik destijds dus veel opgestoken.

Nu merk ik dat alles nog veel sneller gaat als vroeger, en heb ik soms raad en daad nodig om het één en ander nog bij te houden.

Dat is dan ook de reden dat ik regelmatig mijn vragen stel in dit forum. En ben ik blij met oordeelkundige mensen, zoals jij

MVG
Jan Filarski (Dukkel)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan