Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

vtveen

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
90
Sinds enkele dagen kan ik de site van het AD maar gedeeltelijk lezen. Met name de liveblogs zijn niet meer toegankelijk.
Ik ben er denk ik wel achter dat je daarvoor alle cookies moet toestaan, maar de link op de site van het AD naar "Cookie Instellingen" kan ik niet openen (en dus ook niet aanpassen). Dat lukt wel bij Microsoft Edge, dus ik neem aan dat er iets mis is bij Firefox.

Wat kan/moet ik doen op dat op te lossen ??
 
... of u stuurt even snel een mailtje naar het AD met deze vraag......
 
misschien Firefox deleten en opnieuw downloaden/installeren?
 
Heb je bepaalde extensies in gebruik?
Ik gebruik naar volle tevredenheid Firefox, met uBlock Origin, maar inderdaad zijn er soms sites die problemen geven.
Chrome wil ik niet gebruiken zodat Edge hét alternatief is. Ook omdat steeds meer mensen, ook de 'computerminded', er op over gaan.
 
Dat cookiegebeuren begint steeds vervelender te worden. Is het spreekwoord niet de oren van het hemd vragen? RTL media is helemaal erg en ook deze is knap onzinnig. Het is storend, vervelend, irritant en kost allemaal onnodige tijd. Het is de laatste tijd nog erger dan in China. Als ik verder niets met iemand heb waarom moet ik dan alles van die ander weten. Of is het hier ook: "ik weet je te vinden..." Hoe maak ik een pijpbom? Is antivries in het eten dodelijk (ik wil mijn man vermoorden...)?
 
Laatst bewerkt:
"Ik ben er denk ik wel achter dat je daarvoor alle cookies moet toestaan, maar de link op de site van het AD..."

Hier is sprake van begripsverwarring en het probleem keert terug.

Op sites kan worden gekozen tussen welke (volg cookies, advertentie cookies, sociale media cookies, cookies van hun partners en zo voort) cookies de bezoeker wil. Niet Instellingen maar Voorkeuren! Dat noemen zij dan Instellen. Deze vraag komt wel eens veel terug omdat, ze willen dat je gewoon op de knop Toestaan klikt. Als er niets gebeurd wanneer u op de knop Instellen, er naast, klikt dan komt dat doordat deze popup niet kan worden getoond. Dit zou u dus moeten uitzoeken. Het kan zijn dat u advertenties blokkeert of een daarvoor benodigde invoegtoepassing niet heeft.

Met "uw cookie instellingen" wordt de afdeling Privacy in het Firefox menu bedoeld. Hier zou het bijvoorbeeld nodig kunnen zijn dat u cookies van derden toestaat. Doordat u Firefox opnieuw installeerde zijn de instellingen voorlopig weer gunstiger en u gebruikt misschien nog niet een add-on die de pop-up van cookie voorkeuren blokkeert of een nieuwere versie van Firefox.
 
Sinds enkele dagen kan ik de site van het AD maar gedeeltelijk lezen. Met name de liveblogs zijn niet meer toegankelijk.
Ik ben er denk ik wel achter dat je daarvoor alle cookies moet toestaan, maar de link op de site van het AD naar "Cookie Instellingen" kan ik niet openen (en dus ook niet aanpassen). Dat lukt wel bij Microsoft Edge, dus ik neem aan dat er iets mis is bij Firefox.

Wat kan/moet ik doen op dat op te lossen ??

Maak je gebruik van een Adblocker? (bedoel wel een advertensie blocker hoor :))
Zo ja, die uitschakelen voor die site.
 
Die gebruik ik, maar ook al voor die tijd toen er geen problemen waren.
Ook nu - na de herinstallatie van Firefox - staat Adblocker aan. Aanvankelijk zonder problemen, maar bij de laatste keer opstarten van Firefox weer jetzelfde probleem met de AD-site. Adblocker uitgezet en dan werkt het wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee blokkeerders en de AD bezocht, het maakte geen verschil in het komen van de pop-up en de keuzes. Ik denk dat je de vragen over cookies van derden op de site, niet kan voltooien wanneer je in Firefox Cookies van derden of bepaalde soort cookies in de eerste plaats al niet toestaat. De vraag om toestemming, met de Instellen knop komt geen tweede keer en ook niet als je de AD cookie verwijderd. Ik kan het dus niet controleren. Jammer dat u meteen het advies heeft gevolgd om Firefox opnieuw te installeren. Fijn dat het wel is opgelost.
 
Dat kan geen verschil maken want bij mij werkt het evengoed maar AdBlockPlus heeft ook instellingen voor cookievoorkeuren. Deze dan niet gebruiken natuurlijk. Zie afbeelding hier onder:

Adblock knipsel.JPG
 
Heb nu Adblocker Ultimate geïnstalleerd ipv UBlock.
Lijkt vooralsnog nu goed te gaan.

Even afwachten of het zo blijft.
 
Ook na een nacht werkt het nog, dus mijn probleem lijkt opgelost.
Spijt van het opnieuw installeren van Firefox; onderschat wat je dan allemaal 'kwijt' bent.
 
Hier staat hoe je een back-up van gegevens in Firefox-profielen kunt maken en terugzetten
 
je weet (hopelijk) toch dat er back-ups van jouw instellingen in Firefox bestaan?
 
Nee wist ik niet van een back-up van Firefox.
Kan die ook niet vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan