Firefox versus Edge

Status
Niet open voor verdere reacties.

azapel

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2016
Berichten
16
Voor mijn e-mail maak ik gebruik van Outlook.com. Ik start dit op via Firefox. Na alle mail behandeld te hebben log ik bij Outlook uit om terug te keren binnen Firefox. Tot mijn verbazing/ verdriet word ik dan met Edge geconfronteerd.

Weet iemand een mogelijkheid om dit op te lossen.

Bij voorbaat dank,
Aza Pellekooren
 
Is FF dan wel ingesteld als standaard browser?
 
Als dit zo doorgaat wordt het een vervelende zaak. Is zo langzamerhand wel duidelijk dat dit (verplichte melding) in de forumregels moet komen te staan. Volgens mij moeten de forumregels bij registratie worden gelezen (akkoord).

Is melden dan echt zo moeilijk!
 
Firefox is mijn standaard browser. Voor de goede orde: Al mijn software is up-to-date.

Zelf verdenk ik Microsoft er van dat men mij wil dwingen in de richting van Edge, maar daar voel ik niets voor.
 
Dus het antwoord op NCF was niet goed?

Zelf verdenk ik Microsoft er van dat men mij wil dwingen in de richting van Edge, maar daar voel ik niets voor.

Dat ben ik 100% met je eens. Ik gebruik nog veel IE maar sinds de laatste update W10 2004 is het helemaal mis en heb ik constant gezeur van MS om naar Edge te gaan.
 
Als dit zo doorgaat wordt het een vervelende zaak. Is zo langzamerhand wel duidelijk dat dit (verplichte melding) in de forumregels moet komen te staan. Volgens mij moeten de forumregels bij registratie worden gelezen (akkoord).

Is melden dan echt zo moeilijk!

Wij kunnen niemand verplichten te melden dat dezelfde vraag ook op een ander forum is gesteld.
Wij zouden het wel wenselijk vinden, zodat er dan mogelijke meerdere of vergelijkbare oplossingen kunnen worden voorgedragen.
 
Er is niets mis met Edge. Zeker niet nu Edge is voorzien van de snelle Chromium engine waarmee Edge nu ook geschikt gemaakt kan worden voor andere platforms(Linux, Apple, Android), kwestie van tijd. Helaas voor de FF fans wordt het marktaandeel van FF elk jaar kleiner.
 
@Bron
Er zal weinig mis zijn met de browserfunctie op zich. Echter het zit vaak in kleine dingen die anders zijn dan in IE en FF en het opgebouwde archief in de war schoppen. Daar heb ik op dit forum al tig keer over geschreven maar niemand is in staat dit op te lossen. Zouden we samen aan één tafel zitten dan zou ik dat binnen een paar tellen duidelijk kunnen maken maar ik ga dat nu niet weer hier uitleggen.

Nu ook weer, ik sla met ctrl+s een pagina op en wil deze openen dan ontbreekt Edge in de lijst of het is het verkeerde pictogram wat niet te wijzigen is. En dat is bijzonder vervelend.

Ik wil graag Edge als default of anders FF maar waarom moeten deze programma's dan de iconen/pictogrammen gaan veranderen? Blijf daar vanaf! Voor mensen als mij is dat ontzettend verwarrend en ontregelt alles.
 
Laatst bewerkt:
Alles kan je met de importeer functie overzetten van IE naar Edge :)

Nog een voordeel van de nieuwe Edge is dat Chrome Extensies gebruikt kunnen worden omdat Chrome is opgebouwd vanuit dezelfde engine. Iedereen die met Chrome werkt weet direct z'n weg te vinden in Edge.

Als ik in Edge kies voor Opslaan als (ctrl s) dan kan ik het met Openen met (rechter muisknop) gewoon in Edge openen. Om verschillende redenen kan het zijn dat de originele pagina niet goed wordt getoond en/of dat functionaliteit niet goed werkt. Bijvoorbeeld de "same-origin" beveiliging kan dit voorkomen. Website bouwers hebben lange tijd gekregen om websites hieraan te laten voldoen. Omdat bestanden op de pc niet van dezelfde oorsprong zijn als bedoeld in de beveiliging zal het niet goed worden weergegeven. Er zijn andere oorzaken zoals het gebruik van ajax of andere script technieken.
 
Openen met (rechter muisknop) gewoon in Edge openen.
ja, vreemd en die staat er niet bij, ook niet in de lijst van apps die dan getoond wordt.

edit
Kijk ik heb het exe-bestand gevonden en toegevoegd en wat doet die gelijk, het pictogram veranderen. Dat is een ramp!

Zo worden dit type bestanden .mht (.mhtml) op één hoop gegooid met URL's (qua pictogrammen) en kun je in Verkenner niet snel het onderscheid zien. Je kunt dat dan wel zien als je sorteert op type, immers dan wordt het Internetsnelkoppeling en MHTML-document. Maar als ze dus niet gesorteerd staan weet je niet waar het om gaat. Immers er zit hetzelfde pictogram op.

Ik begrijp niet dat niemand dat begrijpt en ook ziet wat hier het probleem is. Nogmaals éénmaal aan de tafel gaan zitten en ik laat het je zien. Nu zit ik weer diep in de ellende en moet de zaak weer goed zien te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Openen met (rechter muisknop) gewoon in Edge openen.
ja, vreemd en die staat er niet bij, ook niet in de lijst van apps die dan getoond wordt.

edit
Kijk ik heb het exe-bestand gevonden en toegevoegd en wat doet die gelijk, het pictogram veranderen. Dat is een ramp!

Waarschijnlijk gebruik je het op een niet-Windows manier maar daar is iedereen vrij in ;)

Microsoft weet niet precies wat ze met IE 11 gaat doen. Eerst wilden ze het verwijderen omdat IE security issues heeft. Daarna gaven ze aan het toch in Win 10 te laten zitten. Het is afwachten dus. Het kan zo maar zijn dat alles van IE 11 na een update echt is verdwenen. Er is op internet veel te vinden om IE handmatig uit Win 10 te halen vanwege de security issues.

Iedereen is vrij z'n favoriete browser te gebruiken. Zelf gebruik ik ze allemaal bij het maken van websites. IE11 heeft een paar dingetjes die voor mij reuze handig zijn bij het controleren van de gemaakte layout. Het meest gebruik ik Chrome, Edge en Opera.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie veel reacties, maar veel ervan lijken mij niet ter zake. Inderdaad heeft NCF mij niet kunnen helpen, daarom heb ik een ander forum aangeboord. Helaas heeft dat geen antwoord op mijn vraag opgeleverd, althans nog niet, maar ik blijf hopen.

Aza Pellekooren
 
Dit noemt zichzelf Edge-blocker: https://www.sordum.org/9312/edge-blocker-v1-6/
Heb het wel eens gedraaid, weet niet of het echt werkt, maar gemakkelijk te proberen.
Er staan daar verder best aardige tools op van dezelfde maker, veel ‘portable’.
 
Voor mijn zakelijke e-mail gebruik ik ook outlook.com in Firefox, na het uitloggen blijf ik keurig in FF, dus ik denk toch dat je ergens een instelling niet goed hebt staan.

O ja, je reactie op NCF deed toch wel vermoeden dat het opgelost was daar.
azapel zei:
Dank en Sluiten
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn e-mail maak ik gebruik van Outlook.com. Ik start dit op via Firefox. Na alle mail behandeld te hebben log ik bij Outlook uit om terug te keren binnen Firefox. Tot mijn verbazing/ verdriet word ik dan met Edge geconfronteerd.
1. Outlook.com in een browser is wat anders dan Outlook van Office, dus hoe is je vraag precies?
2. Kom je werkelijk in de "Edge browser" (ander programma) of kom je in FF op een pagina die Edge laat zien?

Bij beide vragen denk ik te weten wat je bedoelt, maar toch even voor de zekerheid :)

Zo zien de marktverhoudingen er augustus 2020 eruit.Zo zien de marktverhoudingen er augustus 2020 eruit.
Het marktaandeel van browsers gaat van maand tot maand in golfbewegingen, dat is normaal. In de laatste 5 jaar is FF van 25% naar 5% marktaandeel gezakt en dat is veelzeggend. Deze trend zal zich in een lager tempo doorzetten naar mijn mening. Dit zegt niets over de kwaliteit van een browser, het zegt wel wat over de populariteit van een browser ;)
 
Laatst bewerkt:
Het gaat bij mij om Outlook.com, dus niet om de Office-applicatie.

Als ik na gebruik van Outlook.com uit log wordt Edge opgestart en is Firefox gestopt, dus niet dat er een link wordt gerepresenteerd. Ik heb Edge-broker geprobeerd maar dit heeft me niets opgeleverd.

Aza
 
Omdat je een outlook.com account hebt gemaakt vermoed ik dat Windows wil syncen en daarom automatisch Edge opstart omdat outlook.com een website is.
Het opstarten van Edge zou alleen gebeuren (lees ik op een andere site) als je in Windows inlogt met een outlook.com account in plaats van een lokaal account.

Als je gaat naar: Start > Instellingen > Typ in het zoekveldje 'sync' > Instellingen synchroniseren
Hoe staan deze? Bij mij is alles grijs.

edit 1. MS info: Synchronisatie-instellingen op Windows 10-apparaten

edit 2. Niet zoals jij het omschrijft maar ik zag dit bij MS: stop-microsoft-edge-from-starting-automatically

Mogelijke andere oplossing: Firefox opnieuw installeren, dan zou de sync daarmee uitgezet "kunnen zijn".
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat zoveel mensen meedenken over mijn probleem en ideeën doorgeven over mogelijke oplossingen. Maar helaas, ik heb ze allemaal geprobeerd, het heeft mij evenwel geen oplossing geboden.

Alle respect en waardering voor jullie pogingen.

Aza
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan