Geïnstalleerde programma's uit Microsoft Store verwijderen van PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Onlangs installeerde ik op een computer vanuit de Microsoft Store het programma Irfanview.
Nu wil ik het programma weer verwijderen, maar krijg het niet voor elkaar. Het programma komt (uiteraard) niet voor in de lijst Software (appwiz.cpl). In Microsoft Store kan ik alleen maar de optie vinden om het programma te starten.
Hoe krijg ik het programma verwijderd?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Het programma zal niet voorkomen in Configuratiescherm > Programma's en onderdelen
Het zal waarschijnlijk wel aanwezig zijn, wanneer je klikt op Start > Instellingen > Apps. Doe dat en klik dan op IrfanView. Dan verschijnt de knop Verwijderen.
 
Dankjewel voor de tip. Maar het werkt niet.
Zoals ik al schreef is Irfanview geïnstalleerd via de Microsoft Store. Dan wordt het blijkbaar niet geïnstalleerd in Program Files of Program Files (x86).
Vervolgens zocht ik naar de aanwezigheid van iv_uninstall.exe en vond deze in een andere map. Maar deze app kan ik niet uitvoeren (zie onderstaande screenshots).
Heeft iemand nog een tip?

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • Knipsel1.JPG
    Knipsel1.JPG
    15,3 KB · Weergaven: 15
  • Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    18,1 KB · Weergaven: 15
Heb je die iv_uninstall.exe met admin rechten uitgevoerd?
 
Ik begrijp deze gang van zaken totaal niet. Kijk, je volgt in eerste instantie altijd de normale manier via de software zelf. En dat is Start > Links staan alle programma's en bij dat programma staat mogelijk uninstall. In dit geval staat het antwoord al in post 2. De volgende keer niet zo moeilijk doen.

Wat staat er in de link van post 8 wat we niet weten? Geef dat dan even door.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan