• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scan naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit er enig verschil tussen het uiterlijk van het originele geprinte Excel bestand en het papieren bestand op het moment dat het gefotografeerd/gescand moet worden?

Wat bedoel je hier exact mee? Wordt er op het papier bijvoorbeeld nog wat bijgeschreven dan?

Als er totaal niets bijgeschreven wordt dan ontgaat me, wrs net als een aantal anderen, de nut van het omzetten van Excel naar papier ... .van papier naar foto/scan.... en vandaar weer naar Excel ..... met de hoop om exact het zelfde te krijgen waar je mee begon? Dus dan net zo goed het originele bestand had kunnen mailen?

Dus graag wat duidelijk wat het doel is, meer dan ik hier neergezet heb.

Als je b.v. zoiets uitgeprint hebt staan op papier, dat je het scant met je telefoon dat er dan ook zo een excel bestand ervan gemaakt wordt. Zie de link hier beneden die ik zo even snel van google geplukt hebt.
https://i.ytimg.com/vi/F87ty1M44lk/maxresdefault.jpg
 
Dat lukt natuurlijk nooit.
Je voorbeeld bevat o.a. functies en die kan je niet door scannen weer in een Excel document krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Dat lukt natuurlijk nooit.
Je voorbeeld bevat o.a. functies en die kan je niet door scannen weer in een Excel document krijgen.

Dat snap ik ook wel net zoals een formule. Ik bedoel dat de app op de telefoon of wat dan het ook mogelijk maakt de breedte, hoogte, tekst, randen enzo automatisch overneemt.
 
Dus het je hebt er echt niets aan veranderd... en de ontvanger accepteert niet het originele exact hetzelfde Excel bestand, nr 1 zeg maar... en wel het ... als het zou kunnen.... het via foto of scan gemaakte Excel bestand, nr 2?
Leg uit... beiden zijn Excel bestanden... waarom nr2 wel en nr1 niet?
Of heb ik toch iets gemist?
 
Dus het je hebt er echt niets aan veranderd... en de ontvanger accepteert niet het originele exact hetzelfde Excel bestand, nr 1 zeg maar... en wel het ... als het zou kunnen.... het via foto of scan gemaakte Excel bestand, nr 2?
Leg uit... beiden zijn Excel bestanden... waarom nr2 wel en nr1 niet?
Of heb ik toch iets gemist?


Wat uitgeprint is is gemaakt in excel. Dat wil ik kunnen inscannen met mijn telefoon en dat het dan automatisch een excel bestand wordt met dezelfde cel hoogtes enzo. Formules enzo kan natuurlijk niet.
 
Dat is niet het antwoord op mijn vraag...
Dit is alleen hoe je Excel nr 2 maakt.

Ben je wel de eigenaar van Excel nr1 bestand het originele bestand... heb je nr1 het überhaupt wel in je bezit?
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet het antwoord op mijn vraag...
Dit is alleen hoe je Excel nr 2 maakt.

Ben je wel de eigenaar van Excel nr1 bestand het originele bestand... heb je het überhaupt wel in je bezit?

Dan snap ik je niet
 
Heeft iemand anders het Excel bestand van de foto gemaakt die je wilt scannen naar ? Dus die is dan eigenaar van Excel bestand nr1.
Anders gezegd:Heb je zelf Excel bestand nr 1 op je pc/laptop of mobiel staan?
 
Heeft iemand anders het Excel bestand van de foto gemaakt die je wilt scannen naar ? Dus die is dan eigenaar van Excel bestand nr1.
Anders gezegd:Heb je zelf Excel bestand nr 1 op je pc/laptop of mobiel staan?

Ik heb het in mijn bezit ja. Hij wil wel lege lijsten uitprinten waar ik dan dingen moet invullen omdat hij het dan 1 keer hoeft uit te printen. Hij vind het wel goed dat ik het digitaal invul en naar hem stuur maar hij wil het niet naar mij mailen. Ja het is een raar iemand en dat vinden vele mensen.
 
Ik zet deze vraag op opgelost omdat ik hier best wel wat tijd ingestoken hebt en het dan toch maar op de ouderwetse manier moet invullen en naar die gene in kwestie moet brengen. Iedereen heel erg bedankt voor de tijd en de moeite.

Een hele fijne dag en weekend toegewenst !!!
 
Nu is het wel duidelijk.
Blijkbaar doet hij er nog iets mee nadat hij er nog iets mee gedaan heeft en wil het jou niet terugmailen... daar heeft hij om niet verder te benoemen redenen problemen mee.

Dan kan er toch een oplossing voor komen...
Nl.. als jullie het bestand "ergens" delen om het beiden te kunnen bewerken... hoeft niemand het te mailen.
Er zijn meerdere manier om een bestand te delen, kies degene die voor jullie het meest praktisch is en mag op het werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan