• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scan naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
525
Beste mensen,

Weet iemand een android app of apps waarmee je een uitgeprinte excel bestand kan scannen en dat het automatisch een bewerkbare excel bestand word?
Het liefst ook dat je een handtekening erin kan zetten maar dat is geen pré.

Ik heb vandaag wel een filmpje gezien dat office 365 deze functie wel heeft maar het kan toch niet zo zijn dat het alleen met office 365 kan. Lijkt mij.

Alvast hartelijk dank
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt als een verschrikkelijk omslachtige omweg.
 
Dat is het zeker
 
best snb en JVeer begrijp ik nou goed dat er geen manier is zonder computer en een scanner?
 
Hoe wou je scannen zonder computer en scanner?
Waarom niet het originele document emailen?
 
Daar zal ik dan maar niks op zeggen.
 
Daar zal ik dan maar niks op zeggen.

Weet jij niet een manier ?

Is er geen optie in excel dat je een foto toevoegt en dat excel het dan automatisch in cellen bewerkt? Dan kan ik een foto maken, foto in excel voegen en excel doet de rest.
 
Laatst bewerkt:
Een afdruk van een Excel document scannen naar een bewerkbaar Excel document heb ik nog nooit gezien.
Met een afdruk van een CSV bestand zou dat kunnen via OCR, zoals al eerder genoemd.

Van een foto is natuurlijk nooit automatisch een bewerkbaar Excel document te maken..
 
Laatst bewerkt:
Een afdruk van een Excel document scannen naar een bewerkbaar Excel document heb ik nog nooit gezien.
Met een afdruk van een CSV bestand zou dat kunnen via OCR, zoals al eerder genoemd.

Van een foto is natuurlijk nooit automatisch een bewerkbaar Excel document te maken..

Dank jullie wel. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Excel is niet geschikt om relatieproblemen op te lossen. (Geen enkel programma in Office overigens).
 
Misschien is iets als docusign geschikt. Kun je het document klaar zetten. Op de telefoon/tablet ondertekenen en getekend in je mail ontvangen.
 
als ik een stuk papier heb doe ik het volgende
scannen en printen to pdf
dan via google een free convert pdf to excel zoeken
bij enkele proberen, bij sommige moet er nog wat geknutseld worden
succes
 
als ik een stuk papier heb doe ik het volgende
scannen en printen to pdf
dan via google een free convert pdf to excel zoeken
bij enkele proberen, bij sommige moet er nog wat geknutseld worden
succes


Ik heb een blad die gemaakt is in excel en uitgeprint. Die wil ik graag met mijn telefoon kunnen scannen en dat het dan weer een excel bestand ervan wordt gemaakt. Het moet wel zo zijn dat letterlijk alles overgenomen wordt.
 
Misschien is iets als docusign geschikt. Kun je het document klaar zetten. Op de telefoon/tablet ondertekenen en getekend in je mail ontvangen.


Kan je hiermee iets om laten zetten? Dus als iets in excel gemaakt is en uitgeprint is. Ik wil het met mijn telefoon scannen en dat het letterlijk wordt overgenomen zoals cellen, samenvoegingen enzo. Formules snap ik dat het niet kan.
 
Ik heb een blad die gemaakt is in excel en uitgeprint. Die wil ik graag met mijn telefoon kunnen scannen en dat het dan weer een excel bestand ervan wordt gemaakt. Het moet wel zo zijn dat letterlijk alles overgenomen wordt.
Zit er enig verschil tussen het uiterlijk van het originele geprinte Excel bestand en het papieren bestand op het moment dat het gefotografeerd/gescand moet worden?

Het moet wel zo zijn dat letterlijk alles overgenomen wordt.
Wat bedoel je hier exact mee? Wordt er op het papier bijvoorbeeld nog wat bijgeschreven dan?

Als er totaal niets bijgeschreven wordt dan ontgaat me, wrs net als een aantal anderen, de nut van het omzetten van Excel naar papier ... .van papier naar foto/scan.... en vandaar weer naar Excel ..... met de hoop om exact het zelfde te krijgen waar je mee begon? Dus dan net zo goed het originele bestand had kunnen mailen?

Dus graag wat duidelijk wat het doel is, meer dan ik hier neergezet heb.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan