Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

aatalex

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
137
Goedemiddag,

Mijn zoon gebruikt voor school een HP Folio 1040 laptop.
Deze start echter sinds vanmorgen niet meer op.

op het moment dat je de aan/uit knop indrukt dan gaan het scherm en de lampjes (van het hele keyboard, niet specifieke toetsen) kort aan en dan weer direct uit.
Dit herhaald zich totdat je laptop wordt uitgezet (powerknop en muteknop 15 seconden ingedrukt houden).

Iemand enig idee hoe ik dit beestje weer aan de praat krijg?
 
Is dat op de accu?
Heb je het al eens geprobeerd met de stekker in het stopcontact?
 
Hallo

Volgens mij (alle symptomen wijzen er toch op) , zit er een kortsluiting op het motherboard ...

Meest voorkomende oorzaak is een kortgesloten condensator ...

Zo zien deze er meestal uit (heb geprobeert een duidelijke foto te vinden) :

https://www.benl.ebay.be/itm/SMD-08...548305?hash=item419ac61a11:g:LOcAAOSw6YtZVgPa

Zal volgens mij dus een herstelling worden van het motherboard.

(motherboard wil opstarten , maar de beveiliging ziet dat er te veel vermogen gebruikt wordt door het motherboard en schakeld deze uit ...)

Iemand met een beetje ervaring in deze materie moet deze fout snel kunnen vinden en herstellen ...

Wacht eventueel verdere antwoorden af ... je weet nooit dat dit model ook nog bekend is voor andere defekten met zelfde symptoom...

P.s. :

Dit model durft blijkbaar ook regelmatig "crashen" i/o chip motherboard ...

Dit geeft dezelfde symptomen als een defekt motherboard.

Netadaptor verwijderen , alsook de b.i.o.s. batterij eens afkoppelen ...

Een nee heb je , een ja kun je misschien krijgen.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info .


Peter
 
Laatst bewerkt:
Het kan een fout zijn van een sensor en dat het lijkt alsof de batterij haast leeg is. Ik zag onlangs dat HP op de pagina's met troubleshooting ook hiermee begint dus het komt veel voor:

Haal de batterij los en doe het stekkertje uit de laptop. Houdt de aan/uit toets zo lang ingedrukt, een halve minuut wel, dat er geen stroom meer vloeit. De lampjes moeten uit blijven. Let dan ook op onregelmatigheden van de batterij. Hierin kan evengoed kortsluiting zitten. Doe de batterij er weer in na een half uur en de laptop weer aan de stroom. Probeer opnieuw als de batterij in de laptop opgeladen is geworden.
 
Het kan een fout zijn van een sensor en dat het lijkt alsof de batterij haast leeg is. Ik zag onlangs dat HP op de pagina's met troubleshooting ook hiermee begint dus het komt veel voor:

Haal de batterij los en doe het stekkertje uit de laptop. Houdt de aan/uit toets zo lang ingedrukt, een halve minuut wel, dat er geen stroom meer vloeit. De lampjes moeten uit blijven. Let dan ook op onregelmatigheden van de batterij. Hierin kan evengoed kortsluiting zitten. Doe de batterij er weer in na een half uur en de laptop weer aan de stroom. Probeer opnieuw als de batterij in de laptop opgeladen is geworden.

Dit lijkt inderdaad de oplossing te zijn. Batterij losgemaakt en reststroom eruit laten lopen. Daarna batterij er weer in en op netstroom opgestart. Alles lijkt nu te werken. Nu maar hopen dat het zo blijft. Bedankt!
 
Ja hoor, dat komt bij alle laptops voor. Fijn en graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan