Kan ik de fabrieksinstellingen terug krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
2 jaar geleden een nieuwe Medion E6436 gekocht, na een tijdje de originele partities verwijdert (vanwege bloatware) maar wel de mappen recovery,driver, tools bewaard. De map recovery (13 Gb) heeft de volgende mappen
Dummy folder
Esp.wim
Install.wim
Instalinfo.sbr
Recover.rpt
Swconf.dat
Winre.wim
Kan ik nou de originele fabrieksinstellingen herstellen met de map? Zoja hoe, want ik zie niet een setup ofzo in die map staan die ik zo kan aanklikken. Het lijkt mij dat in die 13 gb toch iets van een windows partitie zit maar kan het ook verkeert hebben.
 
Ja, dat zou moeten kunnen..
De vraag is alleen of je dat zou willen..?
Je krijgt dan immers de bloatware weer terug, de reden waarom je de originele partities hebt verwijderd...?
Je kunt gewoon beter een standaard Windows 10 ( of welke versie dan ook ) installeren en op de supportsite van Medion de bij de pc horende drivers downloaden en installeren, bijv. chipset-drivers o.i.d.
Dan weet je zeker dat je die Medion bloatware niet terug hebt...
 
Je moet dus handmatig met een partitiemanager (zoals PartitionWizard-Free) de oude situatie herstellen en di 13 GB erop terug plaatsen.
Dan pagina 32 v/d handleiding volgen.
http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda_40065363.pdf

Lukt dat niet... installeer dan de versie van Windows 10 door een usb stick aan te maken met de Media creation tool van Microsoft en boot vanaf die USB stick en installeer een hele schone, bloatvrije Windows...
De code wordt normaal automatisch herkend bij Win10.

Aha, ik zie dat Scrapheap sneller typt (ik had eea nog even opgezocht)
 
Laatst bewerkt:
Zou graag bij verkoop laptop de originele fabrieksinstellingen weer willen hebben vandaar of ik via die map de originele versie weer terug kan krijgen
 
Ik weet ook niet hoe Medion de partities heeft ingedeeld op de c schijf hier maar eens op googlen
 
Het is de bedoeling om vanuit de recoverymap de laptop te herstellen naar de de fabrieksinstellingen dus met bloatware, echter zie ik dat ik de oem partitie mis (origineel bij aankoop medion laptop) en daarin staan de opstartbestanden, ff gegoogeld en dit tegen gekomen
http://www.de-wolff.com/computeren/Downloads/Medion Extra partitie-1.pdf
echter doordat ik de oem partitie mis denk ik dat fabr.instellingen herstellen niet meer gaat lukken dus bij verkoop laptop gewoon schone w10 erop zetten en eventueel aanvullen met de Medion Software die ik nog heb (heb de map drivers - tools - recovery bewaart) applicatie cd van andere medion heb ik ook nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan