Windows update.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Win update.jpg

Dit krijg ik bij openen van Windows update.
In de veronderstelling (?)dat het een update van apparaat of... ben ik eens in apparaatbeheer gaan kijken en vond enkel dit:
Apparaatbeheer.jpg

Weet niet dit er iets mee te maken heeft.
Indien ja, wat moet ik doen...indien "neen" hoe schakel dit uit of verwijder ik die update.
 
Welke Windows versie gebruik je..? ( 1903 / 1909 / 2004 )...
Hier staan wat zoekresultaten m.b.t. de TPM.
Daarmee moet je het wel kunnen uitvogelen lijkt me...
 
2004 en vandaag ook al een andere update geïnstalleerd (Kb 4571744).
 
Maar...Windows Update probeert nog steeds de update te installeren...

Ben verwonderd dat de meestal correcte Helpmij reacties en oplossingen uitblijven.
 
Auto update voor drivers uitschakelen en de laatste van de chipbakker gebruiken.
 
Gebeurt dat langs "services" windows update uitschakelen ? Wordt dan telkens gevraagd wanneer een update beschikbaar is om te downloaden en installeren ? Of is dit nog iets verschillend ?
Wat bedoel je met laatste driver"chipbakker"?
 
How to disable automatic driver updates on Windows 10
Kijk anders ook even hierbij.

Anders even door "Google vertaler" halen. Chipbakker is de maker van de chip waar het om gaat. Om welke driver het gaat is mij niet helemaal duidelijk maar dat hoeft ook niet.

Ben verwonderd dat de meestal correcte Helpmij reacties en oplossingen uitblijven.
Ja, dat is een rare opmerking. Zijn we alwetend? We doen ons best.

Overigens vind ik die tekst van Microsoft in de eerste screenshot oerdom, lachwekkend en triest!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. autodriver update uitgeschakeld. Dat heeft dus geen im pact op de normale Windows updates die blijven komen ?
Maar mijn probleem is er nog steeds:
Win update.jpg en Update.jpg
Het lijkt dt die zal blijven komen...
Ik weet ook niet om welke driver het zou kunnen gaan. Dit is het enige dat ik in apparaatbeheer vind Apparaatbeheer.jpg maar weet niet of dit het probleem is en ook niet wat er mee aan te vangen.

Mijn "opmerking" was enkel bedoeld omdat mij werd gevraagd "om welke versie" het ging en na mijn antwoord bleef alles "stil".
Sorry, niet slecht bedoeld.
 
Na het opnieuw opstarten...zelfde probleem...in mijn vorig antwoord staan schermen van na rebooten.

Asus Vivobook Pro 17.

De link die je doorstuurde had ik in feite ook gevonden langs Google maar weet echt wat er mee aan te vangen.
Kan het zijn dat de driver waarvan sprake, diegene is die in apparaatbeheer gemeld wordt ?? Die vraag vind ik belangrijk, naar wat of waar moet ik zoeken ?
Ben bij Asus een kijkje gaan nemen: maar naar welke driver moet ik zoeken ?

Waarom wordt er aangegeven dat de huidige driver recenter is dan diegene die zou worden geïnstalleerd.
 
Wat gebeurt er als ik tpm reset (wis), vond een beschrijving van rest in Google...maar durf er niet aan beginnen...
Help !
Ik veronderstel dat het probleem bij windows update zit, vermits ik de laatste versie (tpm 2.0) gebruik en met de update getracht wordt om een eerdere versie te installeren.
 
Wil dat zeggen dat als ik de de folder verwijder of een andere naam geeft dat alle eventueel door windows update en geïnstalleerde "driver updates" verdwijnen maar dan opnieuw opnieuw worden teruggezet ?
Wat is dan de bedoeling om de software distribution folder te deleten ?
 
Je kan beginnen met stoppen de optionele updates binnen te halen.
Open Windows Update → Instellingen wijzigen.
Vink uit de optie Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates


Stap 1:
Open een Opdrachtregel met Administratorrechten
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log>"%userprofile%\Desktop\update.log" & start notepad "%userprofile%\Desktop\update.log"

Post het log in je volgende reactie.


Stap 2:
Download WinUpdateFix.
Dubbelkik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.


Stap 3:
Open een Opdrachtregel met Administratorrechten
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log>"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\sfcdetails.txt"

(Als dit laatste log leeg is, betekent dat er geen reparatie van systeembestanden heeft plaatsgevonden)
Post het log in je volgende reactie.

Tip: Kopieer en plak de regel in opdrachtregel (conform de instructie), zo krijg je precies wat gevraagd is.
N.B.:In de opdrachtregel plak je m.b.v. de rechtermuisknop → Plakken
255oiuE.png
 
Vraagje: moet elke stap afzonderlijk worden gepost of moet dit allemaal ineens ?
 
Ja, goed, jij springt zelf van de hak op de tak. Vraag me af of er nou inderdaad problemen zijn of dat het alleen een "domme" melding is van MS. Normaal gebruik je eerst de probleemoplossing van Windows zelf. Heb je dat gedaan?

Wil dat zeggen dat als ik de de folder verwijder of een andere naam geeft dat alle eventueel door windows update en geïnstalleerde "driver updates" verdwijnen maar dan opnieuw opnieuw worden teruggezet ?

Nee, in die map staan de mislukte updates en die map deleten is gewoon een opschoonfunctie van die mislukte updates. Heb je ook nog wat basisstappen uitgevoerd? Schijfopschoning en sfc /scannow zijn van die eenvoudige zaken die je kunt uitvoeren.
 
Vraagje: moet elke stap afzonderlijk worden gepost of moet dit allemaal ineens ?
Doe wat je zelf het prettigst vindt.
 
Senso, sorry, van de hak op de tak...maar na mijn vraag over het verwijderen van de “folder” (gisteren 23,05) kwam er inbreng van Dorado (01,38) waarop ik pas deze morgen heb gereageerd…met een nieuwe vraag…
Waar zit het probleem ? Ik veronderstel dat jullie deel uitmaken van de zelfde organisatie.

En ja, het probleem bestaat nog. Is niet storend...maar het installeren door Windows gebeurt telkens opnieuw…
Het enige dat ik niet weet: over welke driver update het nu precies gaat. Ben niet overtuigd dat het over TPM gaat ( het enige waar in apparaatbeheer een “geel “ uitroepingsteken staat.

Probleemoplossing uitgevoerd op 02/07/2020, resultaat: er zijn momenteel geen aanbevolen probleem oplossingen.
Rest van jouw vraag ook uitgevoerd.

Ik veronderstel dat hier het antwoord (openlijk deed ik alles correct) op voorstel van Dorade kan toevoegen:
Winup 1.jpg
Winup 2.jpg
Bekijk bijlage WinUpdateFix.txt
 
kwam er inbreng van Dorado (01,38) waarop ik pas deze morgen heb gereageerd…met een nieuwe vraag…
Waar zit het probleem ? Ik veronderstel dat jullie deel uitmaken van de zelfde organisatie.
Er wordt gevraagd een opdrachtregel met administratorrechten en niet om Powershell te openen......
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan