emails bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij vraagt naar de relatie met Word. Ik geef die aan. Ik houd altijd alle opties open bij problemen en wil altijd graag weten wat een TS aan het doen is. Als het probleem dan volgens jou overduidelijk binnen Outlook zit waar is jouw oplossing dan? Ik draag in ieder geval oplossingen aan en verwijs ook naar problemen binnen Outlook met de drag and drop functie.
 
Yep, met een archief pst bestand is het probleem opgelost. Je moet dan wel de offline Outlook programma gebruiken als het een online/web Outlook account betreft die afgesloten gaat worden, zoals met studies e.d. gaat gebeuren als de studie klaar is. Als het account in een lokale Outlook client zit.... zou je een etra backup kunnen maken, maar je zou ook het account lokaal kunnen laten bestaan... ook al kun je er die school mail niet meer mee ophalen of versturen. De Outlook client kun je uiteraard ook nog voor andere mail accounts gebruiken, dat schoolaccount zit echt niet in de weg...
Ga je weg bij de lokale Outlook client : importeer de mail bijvoorbeeld in Thunderbird, ook een lokale oplossing als mail client.
 
Laatst bewerkt:
Outlook?

Probleem is dat OP zegt dat hij Outlook Mail gebruikt. Is dat een gebruiker@outlook.com account of gebruikt hij Outlook?
Als je Outlook gebruikt, kun je een (los van Email account/adres) een Archief aanmaken met daarin net zo veel mappen als je zelf wilt. Hier drag&drop je mails die je wilt bewaren naar toe. Dat kan van je opleiding zijn, je sollicitatie gesprekken, je werkgever, je ouders, vriendin, Hobby-club, Bol.com, Amazon.nl zijn, allemaal andere (sub)mappen. Deze komen allemaal in een gebruiker.provider.nl.pst bestand terecht. Deze kun je backuppen. Deze moet je voor upgrade naar een volgende Office versie exporteren en daarna weer importeren, zodat je archief voor altijd beschikbaar blijft.

Het is anders dan je gewend was, maar om heel eerlijk te zijn, je vorige methode was omslachtig en eigenlijke de verkeerde methode om emails mee op te slaan. :)

David
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan