emails bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
379
Goedendag,

In het verleden bewaarde ik mijn mails altijd door ze als een eml bestand in een word document te plakken. Ik had naast het emailprogramma ook het Worddocument openstaan. Dit vind/vond ik een overzichtelijke manier
Dit lijkt nu niet meer te lukken.
Ik wil mijn emails van mijn Hogeschool Utrecht account graag kunnen bewaren.

Iemand enig idee?

Hulp zou welkom zijn.

Alvast bedankt

Geco
 
Welk e-mailprogramma? Waarom de e-mails niet opslaan in een mappenstructuur (Windows Verkenner)?
 
dank

Allereerst bedankt voor de reactie.

Het gaat om Outlook email. Het gaat om mailtjes van mijn studie (na beëindiging van mijn studie).

Eerlijk gezegd ken ik geen andere manier om ze te bewaren. Ik ben geen expert op het gebied van Word en mail. Het verplaatsen naar een Worddocument ging altijd goed en zorgt er ook voor dat ik geen oudere mails krijg bij mijn andere mails.
 
dank

Ik zal de programmaatjes zeker bekijken, maar ik wacht nog even op een reactie van mijn vraag.
 
Ja, goed, je schrijft zelf dat het niet meer lukt! Dan moet je wat anders proberen. Vaak > Rechtermuisknop > Kopieer of verplaats ze naar een map en sleep ze dan eens in een Word-document (of verplaats en kopieer).
 
Mee eens, maar het kan zo zijn dat ik iets fout doe of over het hoofd zie. Ik ga het eens proberen en laat het weten.
 
Deze optie:
Rechtermuisknop > Kopieer of verplaats ze naar een map en sleep ze dan eens in een Word-document (of verplaats en kopieer). werkt helaas niet.
 
en waarom zet je de ontvangen mail niet in een map>
je zou dat zelfs met een regel in outlook kunnen doen.
 
dank

Ja naar een map verplaatsen lukt, maar hoe krijg ik de map beschikbaar als mijn account opgeheven wordt binnen enkele dagen?
 
Of de mailtjes slepen naar een map in verkenner. Dat worden dan .msg bestanden. Alternatief een leeg .pst bestand in outlook maken en de te bewaren emails daar naartoe slepen.
 
Of alle mail printen als pdf of opslaan als pdf?
Dan kun je ze iig altijd direct lezen.
Ik zou daarnaast zeker de suggestie van RogerS meenemen
een leeg .pst bestand in outlook maken en de te bewaren emails daar naartoe slepen.
Dat is eigenlijk een soort van standaard oplossing, wrs ook erg lang houdbaar.
 
je mail account wordt opgeheven.
Maar dan heb je toch nog ergens anders een gmail account of zoiets.
Of ga je helemaal e-mail loos door het leven.
Maak in je blijvende mail een extra map aan en sleep ze daar heen.
of denk ik nu te makkelijk?
 
Dat staat er idd niet.. hij wil ze puur bewaren, archiveren.
Maar als je gewend bent om het zo te doen:
https://www.tlmaxwells.com/16dM5AQV/

Dan is bijna elke overgang alsof er een wereld voor je open gaat, stel ik me zo voor.

Die archief map die je voorstelt kwam al voorbij, voorstel van RogerS .
 
Windows Live Mail is .eml is dat bij Outlook dan ook zo? Blijf bij mijn eerdere antwoord, gooi, sleep, verplaats of kopieer ze in een map in Verkenner. Drag and Drop not working in Outlook.
 
Ja naar een map verplaatsen lukt, maar hoe krijg ik de map beschikbaar als mijn account opgeheven wordt binnen enkele dagen?

Eens ze in een map op je PC staan, via Verkenner. Dan doet die account er uiteraard niet meer toe.
 
Ben ik de enige die zit te wachten op de relatie met Microsoft Word? :D
 
Ben ik de enige die zit te wachten op de relatie met Microsoft Word?

bewaarde ik mijn mails altijd door ze als een eml bestand in een word document te plakken. Ik had naast het emailprogramma ook het Worddocument openstaan.

Als jij denkt dat het aan Word ligt of daar een instelling is, kun je dat toch zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Afscheid nemen van wat sommige mensen altijd deden, lijkt vaak lastig.
Tis/lijkt tuurlijk erg schokkend om na zoveel jaren copy/pasten naar MW Word er pas achter te komen dat je het ook met een archief-pst bestand af had gekund...
Het is de realiteit, niet iedereen is in staat om dit eerder op te pakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan