• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst op alfabet sorteren met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommylammerink

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
15
Goedemorgen,

Ik wil graag een lijst met formule op alfabet sorteren. Nu ben ik al een eind gekomen dmv een matrixformule.

1. In cellen B3 t/m B17 staat een lijst, die wil ik op alfabet sorteren met een formule
2. De lijst wordt periodiek aangevuld, daarom zijn cellen b14 t/m b17 nog leeg
3. In kolom E heb ik een matrixformule gemaakt die de lijst op alfabet sorteert, echter wordt de eerste waarde (in dit geval "Annet") vaker dan 1x weergegeven

Kan iemand mij tips geven voor het aanpassen van de formule zodat alle waarden maar 1x weergegeven worden?

Bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • Lijst sorteren op alfabet met formule.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 27
in E3:
Code:
{=IFERROR(INDEX(OFFSET(Blad1!$B$3,,,COUNTA(Blad1!$B:$B)-1,),MATCH(SMALL(COUNTIF(OFFSET(Blad1!$B$3,,,COUNTA(Blad1!$B:$B)-1,),"<" & OFFSET(Blad1!$B$3,,,COUNTA(Blad1!$B:$B)-1,)),ROW(E1)),COUNTIF(OFFSET(Blad1!$B$3,,,COUNTA(Blad1!$B:$B)-1,),"<" & OFFSET(Blad1!$B$3,,,COUNTA(Blad1!$B:$B)-1,)),0)),"")}

EDIT:

Formule in NL:
Code:
{=ALS.FOUT(INDEX(VERSCHUIVING(Blad1!$B$3;;;AANTALARG(Blad1!$B:$B)-1;);VERGELIJKEN(KLEINSTE(AANTAL.ALS(VERSCHUIVING(Blad1!$B$3;;;AANTALARG(Blad1!$B:$B)-1;);"<" & VERSCHUIVING(Blad1!$B$3;;;AANTALARG(Blad1!$B:$B)-1;));RIJ(E1));AANTAL.ALS(VERSCHUIVING(Blad1!$B$3;;;AANTALARG(Blad1!$B:$B)-1;);"<" & VERSCHUIVING(Blad1!$B$3;;;AANTALARG(Blad1!$B:$B)-1;));0));"")}
 
Laatst bewerkt:
Office 365 maakt dit een stuk makkelijker

Code:
=SORTEREN(B3:B13)

Of zonder office 365 met VBA (zo heb je geen extra kolom nodig)

Code:
Range("B3:B" & Cells(3, 2).End(xlDown).Row).Sort Range("B3")
 
Laatst bewerkt:
Zeker, ik ben erg blij met Office 365...

Kleine aanvulling nog op bovenstaande:
Code:
=SORTEREN(B3:B17)&""
Pakt hele kolom en verbergt 0-waarden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan